Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

2 i vennegjengen blir alltid utestengt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er en jente på 15 år. Vi er en vennegjeng på rundt 17 stk., og det er alltid 2 stykker som blir utestengt til jentekvelder osv. Jeg er ikke en av de, men vet hvordan de har det fordi jeg føler selv at jeg bare blir invitert fordi jeg er bestevenn med 2 av de mest "populære" i gjengen.

 

Det startet for rundt 8 måneder siden da vi var 9 stykker i gjengen hvor også de som nå alltid blir utestengt var med, og det kom en annen gjeng på 8 inn i gjengen vår så vi ble en stor gjeng.

Dette gjorde at noen mistet litt kontakten med hverandre, og folk sluttet å invitere de to jentene til ting.

Særlig jeg har vært veldig på at det er teit og dumt av dem og stenge de ute, men de kommer alltid med samme unnskyldningene, "fikk ikke lov til å ha flere så ba de kjenner best", de kjenner ikke alle, de har falt ut av gjengen, de må ta initativ selv for å bli invitert til ting, de kan ikke bare forvente det osv. Men er det sånn at folk aldri har plass til de 2 som blir utestengt? Det gir ikke mening.

De har ikke gjort noen ting for å "falle ut av gjengen", folk bare sluttet å invitere dem. Hun ene av de 2 hadde jentekveld på 17.mai i år hvor hun ba alle sammen og trodde kanksje det skulle hjelpe fordi da tok hun initativ til noe, men det gjorde det ikke.

 

Så det jeg lurer på, er det noe jeg kan gjøre for å hjelpe de med å komme inn i jentegjengen igjen? Vil ikke at det skal være sånn her.


Anonymous poster hash: cd26c...f66



Anonymous poster hash: cd26c...f66
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å passe på at de blir invitert, når andre prater om ting de vil arrangere eller når de skal invitere. Litt avhengig av hvor god venn du er med venninnene dine og hvor mye "guts" du har så kan du prate med dem på tomannshånd om at du ikke syns det er ålreit at to stykker alltid blir holdt utenfor, og at du har lyst til å gjøre noe med det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er trist, men du kan ikke tvinge folk til å være med andre heller. Vil de ikke så vil de ikke, da må heller du ta å velge ditt ståsted om hvem du vil være med.

 

Vel noen ganger er det kanskje på sin plass å "tvinge" folk til å være litt omtenksomme ovenfor andre. I dette tilfelle er det dessuten snakk om en stor gruppe som lar være å ta med et par personer. Er ikke snakk om å tvinge noen å være bestevenner liksom.

 

Det kommer selvsagt an på hvorfor akkurat disse to er utestengt, men hvis det kun er fordi de er litt anonyme og/eller ikke kule nok, så bør det ikke være noe problem å ta dem med. Så får de heller selv bestemme om de virkelig ønsker å være sammen med en gjeng som egentlig ikke ønsker å invitere dem.

 

Ellers er jeg enig med det Juliess skriver over meg. Ofte er det jo slik at det er et par-tre personer i gruppa bestemmer, også har du en gjeng passive medlemmer som bare holder kjeft for å ikke falle ut av det gode selskap, men som egentlig synes de utestengte personene er morsomme/greie å være sammen med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

finn deg nye venner :) hvorfor i hueste vil du være i en gjeng med 17 stykk? må jo være ekstremt kjedelig...

 

Haha? Hvordan får du 17 venner til å bli kjedelig?

 

Hvis hun skal få seg nye venner så er det isåfall fordi hun ikke synes noe om oppførselen deres, ikke fordi de er mange og det er kjedelig (???).

 

Å bare få seg nye venner er også lettere sagt enn gjort, det er ikke alltid så mange å ta av ;)

Lenke til kommentar

Hva med:

 

"Vi har ikke hatt med Olga og Gudrun på en stund nå, hva med å invitere dem denne gangen?"

 

Eller.. inviter dem selv. ;) Spesielt hvis disse to ikke har mange venner og ikke blir invitert på ting.

 

 

Hvordan fungerer dette, er det noen av jentene som tar rollen som jenteparty-president (man har jo alltid de som tar lederrollen og de som ikke sier så mye)? Eller har bare noen uttrykt at de ikke liker disse jentene lenger og resten av gruppa bare goes with the flow og ikke sier sin mening? Kanskje er det flere enn deg som reagerer slik du gjør?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Har aldri fatta meg på at det går ann å ha flere bestevenner enn 1, det er alltid en du ville valgt hvis du måtte velge en og da er det bestevennen. Ligger i ordet :)

Hva om du skal rangere hva som er best av to hundrelapper? De er jo like mye verdt? Da må de jo dele seieren som "beste hundrelapp".

 

Eller, for å unngå at du sier at "den ene ser finere ut, mindre skrokker", så kan jeg si "prisen for beste økonomisk verdi for hundrelapper". Og da er jo alle hundrelapper sidestilte. Det blir mange bestehundrelapper det!

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

 

Vennegjenger på 17 finns sikkert hvis du er en jente, like sikkert som at jenter har 4 bestevenninner :wee:

Har aldri fatta meg på at det går ann å ha flere bestevenner enn 1, det er alltid en du ville valgt hvis du måtte velge en og da er det bestevennen. Ligger i ordet :)

Sikkert fordi du ikke har hatt mer enn 1 bestevenn

 

 

Vennegjeng på 17 stykk? Trodde ikke slikt fantes en gang

 

Anonymous poster hash: e19e1...9f5

Facebook forsidebilde av jentegjeng som er stilt opp foran kamera - aldri sett det før?

Edit: flettet dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

 

finn deg nye venner :) hvorfor i hueste vil du være i en gjeng med 17 stykk? må jo være ekstremt kjedelig...

 

Haha? Hvordan får du 17 venner til å bli kjedelig?

 

Hvis hun skal få seg nye venner så er det isåfall fordi hun ikke synes noe om oppførselen deres, ikke fordi de er mange og det er kjedelig (???).

 

Å bare få seg nye venner er også lettere sagt enn gjort, det er ikke alltid så mange å ta av ;)

 

17 mennesker å forholde seg til er ingenting annet enn ALT for mye. Sånt driver man ikke med når man er på min alder i alle fall. At barn gjør det er vel forståelig.

Lenke til kommentar

 

 

finn deg nye venner :) hvorfor i hueste vil du være i en gjeng med 17 stykk? må jo være ekstremt kjedelig...

 

Haha? Hvordan får du 17 venner til å bli kjedelig?

 

Hvis hun skal få seg nye venner så er det isåfall fordi hun ikke synes noe om oppførselen deres, ikke fordi de er mange og det er kjedelig (???).

 

Å bare få seg nye venner er også lettere sagt enn gjort, det er ikke alltid så mange å ta av ;)

 

17 mennesker å forholde seg til er ingenting annet enn ALT for mye. Sånt driver man ikke med når man er på min alder i alle fall. At barn gjør det er vel forståelig.

 

 

Det høres slitsomt ut, men langt ifra kjedelig.

Lenke til kommentar

17 stk er mange. Det begrenser seg nok hvor godt man kan kjenne hver enkelt. Det er vel ikke akkurat slik at man forteller alle sine innerste tanker eller hemmeligheter. Vil tippe at det rangerer fra bekjente via venner til bestevenner?

 

Det er ikke noe morsomt å være dem som faller utenfor, det vet jeg. På vgs var jeg eneste jenta i klassen som ikke ble spurt om å være med på russebussen... Type folkevognbuss, ikke buss buss. De to venninnene mine i klassen ble spurt, men de sa nei. Jeg var ikke venn med noen av de andre, men de spurt jo absolutt alle andre - og det svir litt å tenke på fortsatt. Jeg tenker heldigvis nesten aldri på det.

 

Er bra du tenker på de som blir utelatt. Er nok lett å glemme noen når det er så mange å skulle invitere på ting? Er vel ikke så lett å gjøre alt med så mange heller... Har i alle fall noen å velge mellom da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...