Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvilken legning har du?


Sæd-is

  

67 stemmer

  1. 1. Hvilken legning har du?

    • Heterofil
      51
    • Homofil
      5
    • Lesbisk
      0
    • Bifil
      6
    • Skeiv
      2
    • Annet
      3


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg er stolt av å være heterofil.

Er vel strengt talt ikke så mye verre eller bedre enn å være stolt av å være homofil. Man trenger ikke å være stolt av noe, for å ikke skamme seg over det. Å være stolt av noe impliserer at man føler seg bedre enn andre.

 

Jeg tok det innlegget for å være litt ironisk, med tanke på homoparader med utkledde og avkledde mennesker, med ablegøyer, styr og ståk. Alle er så stolte over sin legning og må vise det for hele verden.

 

Såvidt jeg kjenner til, har ikke heterofile vist noe behov for å markere sin legning.

 

Det var litt av mitt poeng også. Å si at man er stolt over legningen sin skaper distanse til andre legninger, noe man bør være bevisst over.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være andre motiver til at man sier at man er "stolt" over å være noen. I mange tilfeller kan det jo faktisk være at man er i tvil og bruker det derfor som en forsvarsmekanisme.

 

Men når det er sagt er det helt greit og ikke minst bra å være stolt over den man er , uavhengig av legning.

Jeg er stolt over å være Heterofil , men hadde jeg vært lesbisk hadde jeg trolig vært stolt over det også eller homoseksuell , eller X legning.

Det er dessverre mye stigmatisering som går rundt når det gjelder legninger og det er ikke bra for noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

 

Jeg er stolt av å være heterofil.

Er vel strengt talt ikke så mye verre eller bedre enn å være stolt av å være homofil. Man trenger ikke å være stolt av noe, for å ikke skamme seg over det. Å være stolt av noe impliserer at man føler seg bedre enn andre.

 

Jeg tok det innlegget for å være litt ironisk, med tanke på homoparader med utkledde og avkledde mennesker, med ablegøyer, styr og ståk. Alle er så stolte over sin legning og må vise det for hele verden.

 

Såvidt jeg kjenner til, har ikke heterofile vist noe behov for å markere sin legning.

 

Det var litt av mitt poeng også. Å si at man er stolt over legningen sin skaper distanse til andre legninger, noe man bør være bevisst over.

 

 

 

God jul og alt det der! Vet jeg tar fram en halvmånedgammel tråd nå, men har hatt eksamen/utenlands/jul.

 

Jeg ønsket å se om jeg fikk noe reaksjoner på å si at jeg tilhører majoriteten og er stolt av det. Dette fordi de som tilhører minoriteten alltid får klapp på ryggen for å stå opp. Personlig (og dette er hele cluet her) bryr jeg meg ikke om hvem som er homo og hetero, og syntes alle skal behandles likt (=like pent). Men da skal jeg jammen ha like stor rett til å gi meg en klapp på egen skulder (selv om jeg som nevnt ikke bryr meg om den).

 

Som tråden ovenfor, det handler ikke om å markere. Alle skal ha rett til å være stolt av hva de enn er. De som tråkker ned på andre, derimot, er en annen sak.

Endret av Toppris
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...