Gå til innhold

Enkel og god frokost/kveldsmat


aklla

Anbefalte innlegg

Er skikkelig lei brød for tiden noe som har resultert i at jeg knapt spiser kveldsmat, frokost spiser jeg så godt som aldri ellers også. Noen som har noen gode og enkle(viktig) retter til hovedsakelig kveldsmat?

 

Optimalt sett bare noe man setter sammen å spiser, sånn man kan med brød :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å bytte brød? Kjøper du det billigste brødet du finner, smaker det tilsvarende..

 

Evt kan du prøve andre typer brød, pumpernickel, knekkebrød, "skorper", (riskjeks?).

 

I tillegg kan man jo variere hva man har oppå skivene – kokt egg, tunfisk, appelsinmarmelade, pesto, rømme i steden for smør.. (ikke nødvendigvis i kompinasjon :p )

 

Frokostblanding kan være et alternativ – i seg selv er det gjerne kjedelig, men kan friskes opp med frukt og nøtter.

 

Ellers er havregrøt er en slager her – fyll en skål halvfull med havregryn, blant inn en liten neve rosiner, legg på en klatt smør, hell over melk til det dekker grynene og inn i mikroen på full guffe noen minutter, før du strør på kanel og sukker.

 

Er du enda mer ambisiøs kan du jo mekke en stor porsjon pastasalat som holder for noen dager..

Lenke til kommentar

Kjøper ikke det billigste nei, prøver å variere litt men hjelper lite.

Havregrøt takler jeg ikke, ellers hadde det vært en grei rett.

Pastasalat spiser jeg nesten hver dag på jobb, å spise dette til frokost og/eller kveldsmat i tillegg tror jeg ikke er noe sjakktrekk, blir nok dritt lei det også da.

 

kesam og cottage cheese høres jo god ut, hvilken frokost-blanding anbefaler du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...