Gå til innhold

Hvor ble det av akam.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår hva han mener. Norges billigste nettbutikk og mye annet som er på forsiden på "akam.no" for øyeblikket.

 

Testen for billigste nettbutikk tok prisen for kamerautstyr med i vurderingen, så den er jo relevant for foto-forsiden?

 

Når det gjelder saker som «7 grunner til at (vi tror) du vil elske nye Tek.no» så er jo det artikler som er ment å informere om overgangen, men den typen saker vil jo snart ikke være å se på forsiden.

 

Ellers synes jeg det aller meste av artikler på tek.no/foto virker fotorelatert. Det føles som det er akkurat de samme artiklene som ville vært der om Akam.no fortsatt hadde den hatt samme URL-en og utseendet som før.

Lenke til kommentar

Hvorfor funker da ikke Tek-forsiden/foto/Akam i eldre versjoner av f.eks. IE?? Får f.eks. ikke opp mulighet til innlogging o.a. valg... (drar en f.eks. musepeker over der disse valg skal være så dukker "palm" opp, iallefall på noen steder....).... :hmm:

Layoutmessig så er dette nye i beste fall "slitsomt"!

Lenke til kommentar

Hvorfor funker da ikke Tek-forsiden/foto/Akam i eldre versjoner av f.eks. IE?? Får f.eks. ikke opp mulighet til innlogging o.a. valg... (drar en f.eks. musepeker over der disse valg skal være så dukker "palm" opp, iallefall på noen steder....).... :hmm:

Layoutmessig så er dette nye i beste fall "slitsomt"!

 

Hvilke eldre versjoner av IE er det du forsøker å besøke siden i?

 

Jeg vil nok anbefale å oppdatere nettleseren hvis det er mulig. Jeg klarer hvertfall ikke reprodusere noen problemer i IE11.

 

Si gjerne fra hvilken versjon og ta ett bilde av problemet for å laste opp her i tråden eller send på epost til [email protected].

 

 

Det var leit å høre at noen av deres synes den nye layouten var rotete. Har dere noen innspill til hvordan dere mener det kan forbedres?

Lenke til kommentar

På den nye siden tek.no/foto, så er det flott at de siste innleggene på fotodelen av diskusjonsforumet vises.

Siden alle innlegg som blir listet opp på tek.no/foto er fotorelaterte innlegg så burde "Gå til forumet" sende oss direkte til fotodelen av diskusjon.no, diskusjon.no -> Foto og Video (https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=280), og ikke til "roten av" diskusjon.no som den gjør nå.

(tilsvarende burde det også være for mobildelen og datadelen)

Endret av polljen
Lenke til kommentar

 

Hvorfor funker da ikke Tek-forsiden/foto/Akam i eldre versjoner av f.eks. IE?? Får f.eks. ikke opp mulighet til innlogging o.a. valg... (drar en f.eks. musepeker over der disse valg skal være så dukker "palm" opp, iallefall på noen steder....).... :hmm:

Layoutmessig så er dette nye i beste fall "slitsomt"!

 

Hvilke eldre versjoner av IE er det du forsøker å besøke siden i?

 

Jeg vil nok anbefale å oppdatere nettleseren hvis det er mulig. Jeg klarer hvertfall ikke reprodusere noen problemer i IE11.

 

Si gjerne fra hvilken versjon og ta ett bilde av problemet for å laste opp her i tråden eller send på epost til [email protected].

 

 

Det var leit å høre at noen av deres synes den nye layouten var rotete. Har dere noen innspill til hvordan dere mener det kan forbedres?

 

Versjon IE9 på en av mine maskiner. Firmaet har låst for oppgradering.

Layouten bør "mykes opp", dvs. ikke la alt virke så kolonnepreget/oppstillt. Hvorfor skal f.eks. "fotosiden" (Akam) belemres med f.eks. "siste nytt fra verden", og alskens annen reklame/bannere enn fotorelatert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På den nye siden tek.no/foto, så er det flott at de siste innleggene på fotodelen av diskusjonsforumet vises.

Siden alle innlegg som blir listet opp på tek.no/foto er fotorelaterte innlegg så burde "Gå til forumet" sende oss direkte til fotodelen av diskusjon.no, diskusjon.no -> Foto og Video (https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=280), og ikke til "roten av" diskusjon.no som den gjør nå.

(tilsvarende burde det også være for mobildelen og datadelen)

Se det ja. Nå er jeg særdeles godt fornøyd med linkingen fra forside til de respektive forum :w00t:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var leit å høre at noen av deres synes den nye layouten var rotete. Har dere noen innspill til hvordan dere mener det kan forbedres?

 

Vet ikke helt, den ser bra ut. Men estetikken føler jeg går utover brukervennligheten. Det blir for mye på et område, det er vanskelig å skille artikler.. og øynene mine går i kryss og tvers når jeg leter etter nye artikler. Vanskelig forklart, men.

 

Det blir litt slik som hos The Verge.. samme greia, sida er top notch estetisk, men det blir "for-fint" og det tar mye av brukervennenigheten.

 

Om noe skulle endres etter min smak ønsker jeg litt mer oppdelt inndeling mellom artiklene, føler nyhetssider må kjøre på med en artikkel i bredden nedover, ikke rutenett, da en fort mister tråden når en går nedover sida.

 

Men for all del, godt mulig det bare er forandringen som setter meg litt ut, kommer seg vel etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Enig med LBe: Hvor ble det av akam.no? Der er ikke så lett å finne foto-relevant stoff lenger. Og akam-siden er ikke så oppdatert med tanke på foto-nyheter som tidligere. I dag har Nikon lansert en ny DSLR og to nye objektiver, og Fujifilm har lansert et nytt objektiv. Ikke et pip om dette på akam. Det virker som om akam er gått i dvale-modus.

 

MVH

 

Geir

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...