Gå til innhold

Heilomvending for dinosaurspel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er trist hvor mye feilinformasjon denne artikkelen inneholder. Ikke på grunn av manglende research på journalistens side, men fordi "circle 5" er lyvende idioter.

 

Jeg var QA-tester for Primal Carnage i omtrent et år, og det er ikke måte på hvor mye de stakkars ansatte hos Lukewarm Media har måttet gå gjennom. Jeg skrev under på en NDA, men den var veldig dårlig skrevet, så jeg er ikke lenger (og var egentlig aldri) obligert til å holde tyst om hva som foregikk bak gardinene hos dette selskapet.

 

For det første, så hadde selskapet aldri på noen måte kapasitet til å lage "Primal Carnage: Genesis". De produserte et flyinteriør til det første nivået i spillet... og det var omtrent det. Menneskene på toppen av selskapet hadde ambisiøse og urealistiske mål. Ingen av oss som jobbet med dem fattet hvordan de hadde planer om å fullføre spillet til utslippelsen av PS4, når det tok dem to år å fullføre det halvferdige Primal Carnage til å begynne med.

 

For det andre, så er ikke Primal Carnage: Extinction en videreførelse av Genesis, og sistnevnte ble aldri ''tatt over'' av Circle 5. Det hadde seg nemlig slik at Primal Carnage sin spillkode var elendig satt sammen, og dette begrenset kraftig hva utviklerne kunne gjøre med spillet. Derfor hyret karen på toppen som satt med alle pengene (og latterlig mye gjeld) et team som kalte seg ''Pub Games''. De ble satt til å omskrive spillets kode fra grunnen av slik at det kunne videreutvikles på en ordentlig måte. Pub Games brukte det neste året på å skrive kode så fingrene brant, og jo mer de skrev jo mer kjepphøye ble de.

Til slutt tok de helt over styringen av spillet. De begynte å behandle veteranene i selskapet elendig og oppførte seg veldig barnslig mot alle som sa imot dem. Som QA-tester var dette helvette, siden de ikke klarte å ta imot kritikk. De var best, den nye koden deres var Kristus' gjenoppstandelse og vi som var her fra før var idioter.Istedenfor å omskrive spillkoden bestemte de seg for å lage et helt nytt spill i sitt eget navn. De kastet fire år med intensiv utvikling og testing rett ut av vinduet og syklet uten hender. For de visste best!

Pub Games hadde selvsagt veldig liten erfaring i spillutvikling til å begynne med, så det medførte jo en hærskare av problemer i seg selv. For eksempel; Spillet har 10 spillbare klasser, og disse klassene bygger fundasjonene for spillbalansen. Tidlig i omkodingen bare sluttet de å jobbe på de halvferdige prototypene av det som skulle bli klassene så de kunne fokusere på spillets kosmetiske økonomi og nye, halvbakte gamemodes. I skrivende stund er en av klassene (pteranadon) ikke en gang funksjonell, etter et helt år med utvikling, og spillet skal slippes i November. De kommer aldri i livet til å ha tid til å balanseteste spillet før utgivelse med de prioritetene de har.

 

Primal Carnage var aldri et veldig bra spill, men det hadde mye potensial. Nå som ''the recode'' nesten er ferdig er spillet enda værre. De skulle bare fikse koden, men lagde isteden et helt nytt spill. De ga det et nytt navn ('Extinction'), lagde en ny steam side for det og skal nå kreve full pris for det ''nye'' spillet sitt. ''Circle 5'' ble skapt i forrige uke, og er egentlig bare menneskene fra Pub Games som tok over hos Lukewarm Media og nå later som om de alltid var et eget selskap som tok over tøylene.

TL;DR En patch som ble lovet for godt over et år siden har nå blitt et nytt spill, og alle som har spillet fra før må nå betale på nytt. Utviklerne er inkompetente og kommer antageligvis til å forlate spillet og begynne med noe annet så snart de har fått pengene i boks.

 

(sorry for wall of text)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...