Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blåskjerm.


Anbefalte innlegg

Hei, forrige uke begynte pcen min å få den såkalte blåskjermen.

Har prøvd å fikse det på egenhånd, og søkt rundt på nettet etter løsninger, men ingenting har fungert sålangt.

 

Jeg har fått opp denne beskjeden opp:

BUGCODE_USB_DRIVER

 

Og noen ganger har jeg ikke fått noen beskjed i det hele tatt, at den bare freezer.

 

Jeg har prøvd:

Updatere alle drivere.

Reinstallert Windows.

 

 

Dette startet å skje forrige uke, etter at jeg lastet ned siste driveren for skjermkortet, men er ikke sikker på om det er feilen.

 

Komponenter:

Prossesor: AMD FX 6100 Six-Core Processor 3.3Ghz

RAM: 8 GB

Skjermkort: AMD Radeon HD 7900 Series

SSD: Corsair Force GS 223GB

Strømforsyning: 850w

OS: Windows 8.1

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det errorkoden sier at det er en USB driver som lager krøll kan det liksågodt være en usb port som har blitt ødelagt.

Se i enhetsbehandling og sjekk alle porter om de fungerer som de skal.

allerede gjort det, gått gjennom alt i enhetsbehandling, sett over, sjekka om driver er oppdatert og, no response. Mulig hovedkortet det er noe krøll med ? Eller gåen psu? Endret av aQlol
Lenke til kommentar

Kunne du lastet opp 3-4 av filene som ligger i C:\WIndows\Minidump?

 

Forumet støtter ikke disse filene som vedlegg så du må enten legge dem i et zip/rar arkiv først eller laste dem opp til en tredjepartsside som f.eks speedyshare.com.

Har ikke den filen. Har windows 8.1, har det noe å si?

Lenke til kommentar

 

Kunne du lastet opp 3-4 av filene som ligger i C:\WIndows\Minidump?

 

Forumet støtter ikke disse filene som vedlegg så du må enten legge dem i et zip/rar arkiv først eller laste dem opp til en tredjepartsside som f.eks speedyshare.com.

Har ikke den filen. Har windows 8.1, har det noe å si?

 

Det skal være det samme på 8.1 så jeg tipper at maskinen ikke er satt opp til å lagre disse.

 

  1. Klikk Start, velg Innstillinger, og klikk deretter Kontrollpanel.
  2. Dobbeltklikk System.
  3. Klikk kategorien Avansert, og klikk deretter Innstillinger under Oppstart og gjenoppretting.
  4. Klikk Liten minnedumpfil (64 k) i listen Skriv feilsøkingsinformasjon.

     

    Du kan endre mappeplassering for de små minnedumpfilene ved å skrive en ny bane i boksen Dumpfil (eller i boksenMappe for små dumpfiler, avhengig av hvilken Windows-versjon som er installert på datamaskinen).

Lenke til kommentar

 

 

Kunne du lastet opp 3-4 av filene som ligger i C:\WIndows\Minidump?

 

Forumet støtter ikke disse filene som vedlegg så du må enten legge dem i et zip/rar arkiv først eller laste dem opp til en tredjepartsside som f.eks speedyshare.com.

Har ikke den filen. Har windows 8.1, har det noe å si?

 

Det skal være det samme på 8.1 så jeg tipper at maskinen ikke er satt opp til å lagre disse.

 

  1. Klikk Start, velg Innstillinger, og klikk deretter Kontrollpanel.
  2. Dobbeltklikk System.
  3. Klikk kategorien Avansert, og klikk deretter Innstillinger under Oppstart og gjenoppretting.
  4. Klikk Liten minnedumpfil (64 k) i listen Skriv feilsøkingsinformasjon.

     

    Du kan endre mappeplassering for de små minnedumpfilene ved å skrive en ny bane i boksen Dumpfil (eller i boksenMappe for små dumpfiler, avhengig av hvilken Windows-versjon som er installert på datamaskinen).

 

Min sto på automatisk minnedump. Sustemroot/Memory.dmp, bytta nå, men finner ikke den fila du ber om.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kunne du lastet opp 3-4 av filene som ligger i C:\WIndows\Minidump?

 

Forumet støtter ikke disse filene som vedlegg så du må enten legge dem i et zip/rar arkiv først eller laste dem opp til en tredjepartsside som f.eks speedyshare.com.

Har ikke den filen. Har windows 8.1, har det noe å si?

 

Det skal være det samme på 8.1 så jeg tipper at maskinen ikke er satt opp til å lagre disse.

 

  1. Klikk Start, velg Innstillinger, og klikk deretter Kontrollpanel.
  2. Dobbeltklikk System.
  3. Klikk kategorien Avansert, og klikk deretter Innstillinger under Oppstart og gjenoppretting.
  4. Klikk Liten minnedumpfil (64 k) i listen Skriv feilsøkingsinformasjon.

     

    Du kan endre mappeplassering for de små minnedumpfilene ved å skrive en ny bane i boksen Dumpfil (eller i boksenMappe for små dumpfiler, avhengig av hvilken Windows-versjon som er installert på datamaskinen).

 

Min sto på automatisk minnedump. Sustemroot/Memory.dmp, bytta nå, men finner ikke den fila du ber om.

 

Fant fila "MEMORY" som jeg hadde på automatisk minnedump da. Men får ikke åpnet den. Hehe..

Lenke til kommentar

Du nevnte strømforsyning, hvilken har du?

Siden det er muligheter for at det er en usb feil kan du jo nappe ut en og en usb tilkobling og se om det blir noe forskjell , prøv også å plugge ut de enhetene som er tilkoblet og feilsøk en og en der også.

Kom opp en error nå som ikke har kommet opp før.

 

"Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43)

A request for the USB device descriptor failed."
Port_#0005.Hub_#0004

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...