Gå til innhold

Hodetelefoner for spilling og noe musikk(PC)


Tjolaiiz

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter hodetelefoner generelt for spill men også vanlig bruk som musikk.

 

 

Har blitt anbefalt og droppe disse såkalte "gaming headsettene" og heller gå for noe med kvalitet og heller kjøpe en bordmic.

 

Men er disse headsettene laget for gaming bedre for spill enn kvalitetsheadset?

 

Pris maks 1500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Kommer an på hva du foretrekker egentlig. Headset med fysisk 4 eller 6 elementer hjelper ganske mye synes jeg. Headsett med virtuell surround er ikke så spesielt da du kan få det i hvilket som helst headset.

 

Selv bruker jeg nå Sennheiser HD 25 et eller annet, tidenes headsett, rett og slett en klassiker. Anbefales på det sterkeste, pris ca 1250.

Lenke til kommentar

Kommer an på hva du foretrekker egentlig. Headset med fysisk 4 eller 6 elementer hjelper ganske mye synes jeg. Headsett med virtuell surround er ikke så spesielt da du kan få det i hvilket som helst headset.

 

Selv bruker jeg nå Sennheiser HD 25 et eller annet, tidenes headsett, rett og slett en klassiker. Anbefales på det sterkeste, pris ca 1250.

Nå er ikke jeg så inne på dette med elementer osv, kunne du forklart? Og jeg tenkte 7.1 headset, vil ikke det bli megabra for battlefield osv, hører hvor folk kommer fra? eller kan man få det like bra med et vanlig headset?

Lenke til kommentar

http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=321&products_id=10468

 

Gode til prisen.

 

Ellers har du disse som er noe billigere, men som fremdeles er gode.

 

http://www.siba.no/product/10949411/ath-m50

 

Dette er egentlig studio-utstyr, men de er også velegnet til normalt bruk.

mye av gamingheadset har dårlig boksete papp-lyd, så absolutt enig med deg ang. tankegangen. Gjør du en direkte sammenligning med dem over er jeg rimelig sikker på hva du blir å foretrekke.

 

Sett på denne geniale saken ?

http://www.modmic.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Betalte 1500 for mitt beyerdynamic custome one pro, er herlig til gaming og musikk. Mye av lyden ligger i lydkortet og ikke headsettet, så hvilket hovedkort har du?

Jeg har MSI X99S GAMING 7. Har hørt mye bra om beyerdynamic!

 

 

Ja, om jeg kunne fått valgt meg et headsett nå til 1500 kroner ville jeg valgt Beyerdynamic DT770 Pro 80. Men så skal det sies at det finnes mange andre bra også, sennheiser og noen andre merker har også kvalitet på produktene sine. Mine custome one pro er bygget for kvalitet, herlig å ha på hodet og man hører ting utrolig bra. Om du går for DT770 80 pro så tror jeg du vil bli meget fornøyd!

Lenke til kommentar

 

Betalte 1500 for mitt beyerdynamic custome one pro, er herlig til gaming og musikk. Mye av lyden ligger i lydkortet og ikke headsettet, så hvilket hovedkort har du?

Jeg har MSI X99S GAMING 7. Har hørt mye bra om beyerdynamic!

 

 

På hovedkortet ditt har du også et ganske godt lydkort som vil hjelpe stort med å få en klar, bra og fin lyd. Surround i headsett er en ganske fæl opplevelse synes nå jeg, jeg har et G35 7.1 headsett men bruker det aldri pga vonde puter, dårlig lyd og utrolig tunge å ha på hodet. Hvis du virkelig vil ha det beste innen lyd, så anbefaler jeg deg å kjøpe en ekstern forsterker til headsett ved siden av. Det er da man merker den store forskjellen, men dette er som regel for dyrt for de fleste. Men det holder nok i massevis med det man har på hovedkortet, du vil høre forskjell uansett!

Lenke til kommentar

Dersom du prioriterer musikk så er en ekstern forsterker veien å gå. Disse koster 1000,- i Norge, men du kan få de til halv pris fra utlandet. De er utrolig små, og presterer veldig bra i forhold til prisen (ser de er utsolgt nå, men de dukker sikkert opp igjen):

 

http://www.dx.com/p/fiio-e10-usb-dac-headphone-amplifier-112917#.VE-UXPlwvYg

 

Jeg bruker den sammen med en AKG 727 HD på jobb (lukket), og en AKG 701 hjemme (hjemme). Dersom du får bestilt den forsterkeren på nett, så har du ca 1000,- igjen av budsjettet ditt. Du burde klare å finne begge de to hodetelefonene (eller lignende) brukt på finn.no for den prisen, om ikke mindre. Jeg kan også legge til at jeg spiller endel hjemme, og det er stor forskjell på et godt oppsett med ekstern forsterker og disse gaming greiene (dersom du nøyer deg med stereo).

Lenke til kommentar

DX selger piratprodukter over en lav sko, så selv om noe er billig har du som regel ingen garanti for at produktet er ekte. Fiio produktene så rimelig ekte ut, men det kan like gjerne være en god visuell forfalsking. I forhold til problemet du opplever med dem har jeg en mistanke om at de ikke er helt legit. Grunnen til at de ikke tar dem inn igjen er muligens fordi de har fått beskjed om det fra advokatene til Fiio.

Lenke til kommentar

Jeg opplever ingen problemer med Fiio enhetene kjøpt på DX.com? Tror du leste den siste setningen min feil - mente å si at Fiio + gode øreklokker er en langt bedre løsning enn gamingheadset, også med tanke på spill. Såfremt du ikke har behov for 5.1 eller 7.1 lyd som endel gamingheadset tilbyr.

 

Jeg har en annen hodetelefonforsterker liggende hjemme til 1000,- lappen, og kan ikke si at enheten jeg har fått fra dx.com presterer noe dårlige enn den. Fordelen med enheten fra Fiio er at den er såpass mye mindre at den andre forsterkeren bare har blitt liggende i hylla. Ja DX selger mye piratkopiert, men de har endel originale produkter også. Det å bestille Fiio fra dx.com fikk jeg anbefalt fra folk på avforum.no grunnet pris for et par år siden, tipper det fort har blitt oppdaget dersom de var kopier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...