Gå til innhold

Iphone 6 plus eller Galaxy Note 4 ?


flekken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Ja, det dreide seg om rundt 4 år, slik at garantitid og reklamasjonstid i det fleste land er gått ut. Dette gjaldt særlig Samsung on LG TV'er. Kapasiatorer ble plassert veldig nær varmekilde slik at disse fikk nedsatt levetid. En TV reparatør i Paris fikset disse billig, men plutselig hadde Samsunglaget sine egn kapasitatorer som ikke var tilgjengelig for reparatører å få kjøpt. Dermed måtte folk som opplevde at Tvn sluttet å virke betale tusenvis av kroner for at Samsung skulle fikse det eller kjøpe ny TV.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Nå var det TVer dette gjaldt da, og jeg forventer at en TV varer vesentlig lenger enn 4 år. Min Phillips TV er faktisk 7 år gammel nå.

 

Men gjelder det telefoner er jeg enig i at 4 år er lenge.

Lenke til kommentar

 

 

samsung er ikke akkurat kjent for god kvalitet.

 

 

Løse påstander.

Ikke noe som tyder på at det er noe dårligere kvalitet enn hos noen andre produsenter.

 

Har du sett dokumentaren om planned obsolecense? Det handler om TV'er, men er en dokumentar hvor det fastslås at Samsung med vilje lager TVer slik at de går istykker etter kort tid. Når Samsung fant ut at det gikk an å fikse hos reparatører endret de delene som ble brukt slik at ingen kunne fikse selv, men måtte kjøpe ny TV. Skulle gjerne ha linket til den, men jeg finner den ikke på YouTube. Den gikk på NRK ca et halvt år siden.

 

Og det tror du Samsung er alene om? Hvis det var den samme dokumentaren jeg så, så begynte dette allerede med lyspærer rundt 1900 tallet. Dette gjelder alle fabrikanter i dag. Alt lages for å gå i stykker. Ellers så får dem ikke solgt sine nye modeller.Edit: Leste din neste post og ser at det ikke var samme program, men det forandrer ikke på fakta. Alle lager elektronikk med begrenset levetid i dag.

Endret av larax62
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

samsung er ikke akkurat kjent for god kvalitet.

 

 

Løse påstander.

Ikke noe som tyder på at det er noe dårligere kvalitet enn hos noen andre produsenter.

 

Sant nok Samsung har ikke dårligere kvalitet enn andre, poenget mitt er at noen få modeller er i bedre kvalitet...

Samsung har med sin Alpha endelig begynt og lage litt mer robuste telefoner med metall, note4 har også metallramme og det er selvfølgelig for å øke kvaliteten.....

Endret av jan-otto
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

 

 

samsung er ikke akkurat kjent for god kvalitet.

 

 

Løse påstander.

Ikke noe som tyder på at det er noe dårligere kvalitet enn hos noen andre produsenter.

 

Har du sett dokumentaren om planned obsolecense? Det handler om TV'er, men er en dokumentar hvor det fastslås at Samsung med vilje lager TVer slik at de går istykker etter kort tid. Når Samsung fant ut at det gikk an å fikse hos reparatører endret de delene som ble brukt slik at ingen kunne fikse selv, men måtte kjøpe ny TV. Skulle gjerne ha linket til den, men jeg finner den ikke på YouTube. Den gikk på NRK ca et halvt år siden.

 

Og det tror du Samsung er alene om? Hvis det var den samme dokumentaren jeg så, så begynte dette allerede med lyspærer rundt 1900 tallet. Dette gjelder alle fabrikanter i dag. Alt lages for å gå i stykker. Ellers så får dem ikke solgt sine nye modeller.Edit: Leste din neste post og ser at det ikke var samme program, men det forandrer ikke på fakta. Alle lager elektronikk med begrenset levetid i dag.

 

Ja, det kan godt hende at flere lager med begrenset levetid idag, men dokumentaren jeg så handlet i hovedsak om et kjent problem som gjaldt i hovedsak Samsung. De som lagde dokumentaren la igjen en liste hos en reparatør for å se hvilke TVer dette gjaldt og da lista var full var det 95% Samsung TVer som var blitt levert inn for reparasjon.

 

Det var frem til Samsung skiftet ut kapasitatorene slik at de ble umulig å bytte selv.

 

Når det er sagt er nok ikke dette et problem som bare gjelder Samsung, men det var veldig spesielt at de i denne dokumentaren virkelig jobbet iherdig for å hindre folk i å kunne reparere selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor Note i det hele tatt? På grunn av widgets?

 

Ettersom du også vurderer en iPhone, så tenker jeg at S-pennen ikke er så viktig for deg?

Hvis så, har du kanskje vurdert Nexus 6?

 

Først og fremst vil jeg ha stor mobil. Har iPad og syns den er grei. Men tror iphone blir litt for låst.

Vil ha widget og tilpassede bakgrunner. Samt en knall skjerm.

Lenke til kommentar

Se bare på nye Motorola droid turbo, kommer den på markedet hjemme knuser den både note4 og iPhone 6 så det synger.
Motorola viser både Samsung og Apple hvordan mobiler skal lages.
Solid kvalitet, bra kamera og ett batteri som tåler flere dagers bruk.
Og nesten stock Android.
Her kan både Apple og Samsung gå å legge seg.....

 

http://www.gsmarena.com/motorola_droid_turbo-review-1156.php

Endret av jan-otto
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se bare på nye Motorola droid turbo, kommer den på markedet hjemme knuser den både note4 og iPhone 6 så det synger.

Motorola viser både Samsung og Apple hvordan mobiler skal lages.

Solid kvalitet, bra kamera og ett batteri som tåler flere dagers bruk.

Og nesten stock Android.

Her kan både Apple og Samsung gå å legge seg.....

 

http://www.gsmarena.com/motorola_droid_turbo-review-1156.php

Det må da heller bli en konkurrent til f.eks Nexus da den kjører tilnermet stock android eller S5 som er mer lik i størrelse og funksjoner.

Note IV har mange funksjoner og bruksområder som denne Motorolaen (og få andre matcher, alt etter behov selvfølgelig) ser ut til å mangle. Større skjerm, stylus, IR, MicroSD, Multiwindow/tasking for å ta noen få.

 

Bra de har stort batteri, men så mye større er det da ikke? 3220 vs 3900.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Se bare på nye Motorola droid turbo, kommer den på markedet hjemme knuser den både note4 og iPhone 6 så det synger.

Motorola viser både Samsung og Apple hvordan mobiler skal lages.

Solid kvalitet, bra kamera og ett batteri som tåler flere dagers bruk.

Og nesten stock Android.

Her kan både Apple og Samsung gå å legge seg.....

 

http://www.gsmarena.com/motorola_droid_turbo-review-1156.php

Det ser ut som en bra telefon, ingen tvil om det. Men Motorola har aldri hatt et veldig bra kamera, så det argumentet er ikke nødvendig å dra frem. Motorola har aldri blitt nevnt engang i tester der de skal finne det beste mobilkameraet. Dette til tross for at Motorola er det den meste solgte merket der de foretar testen.

 

Droid Turbo ser imidlertid ut som en veldig bra telefon, som vi håper blir lansert i Europa.

 

Det nevnes fra annet hold at Note 4 har mange funksjoner som de andre mangler. Utvilsomt. Men er dette viktig for alle? Jeg har selv en Galaxy Note 8 som nettbrett, med penn. Den pennen har jeg tatt frem en gang for å teste. Siden har den ligget der den er. Har aldri hatt behov for å bruke den.

 

Vi må ikke anta at funksjoner er viktige for noen er like viktige for alle andre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Nei, det er riktig. Men om man ikke bruker en funksjon på en telefon/nettbrett, er det vel nærliggende å tro at man ikke kommer til å bruke den på den andre heller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...