Gå til innhold

RFID


MegLonsern

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler.

 

 

Mvh Faller

NFC er RFID man kan gjøre mer, du kan benytte NFC i mobilen din som både RFID leser og som RFID enhet. Du kan også skrive med den å (OBS! muligens ikke alle type sikkerhetskort, men det er en software begrensning)

 

Det som jeg trenger er at enhetene snakker sammen minst 10 cm fra hverandre, ser at NFC kun snakker sammen under 2cm

Lenke til kommentar

 

 

Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler.

 

 

Mvh Faller

NFC er RFID man kan gjøre mer, du kan benytte NFC i mobilen din som både RFID leser og som RFID enhet. Du kan også skrive med den å (OBS! muligens ikke alle type sikkerhetskort, men det er en software begrensning)

 

Det som jeg trenger er at enhetene snakker sammen minst 10 cm fra hverandre, ser at NFC kun snakker sammen under 2cm

 

Det spesifiserte du ikke.

 

Men vet de snakker om det i denne talken

 

 

Tror de får lest opptil 3 meter eller 3 foot eller noe slik på low-range RFID.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Rudde: Det er vel NFC som brukes i mobiler.

 

 

Mvh Faller

NFC er RFID man kan gjøre mer, du kan benytte NFC i mobilen din som både RFID leser og som RFID enhet. Du kan også skrive med den å (OBS! muligens ikke alle type sikkerhetskort, men det er en software begrensning)

 

Det som jeg trenger er at enhetene snakker sammen minst 10 cm fra hverandre, ser at NFC kun snakker sammen under 2cm

 

Vel, du kan snakke med NFC på mye lenger avstander enn 2 cm. NFC fungerer ved å sende ut et magnetiskfelt som induserer en strøm i NFC-brikken. Denne strømmen brukes så til å drive brikken. Ved å trykke ut mer effekt enn hva som er standard kan du øke rekkevidden ganske betraktelig. Mener å ha hørt om at de nye passene med NFC kan klare å leses av på 3-4 meter med skikkelig utstyr og litt effekt. Dette er jo selvfølgelig ikke helt bra og kan jo missbrukes. Jeg kan gjerne prøve å hjelpe deg litt, men trenger mer info om hva du vil med det.

 

Edit: Burde spesifisere at det finnes både aktive og passive nfc-brikker. Over er det nevnt passive nfc-brikker da disse ikke trenger separate energikilder som batteri eller lignende.

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...