Gå til innhold

Var døden virkelig skapt av Adam og Eva?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Så død er å foretrekke fremfor lidelse? Alltid? Selvfølgelig, så har man de førstefødte som ble drept i Egypt. De var åpenbart veldig syndige skapninger, eller hva?

 

Hva med dyrene, var de også, ahem, syndige?

Jesus kunne sikkert lidd mer han og? Og det var vel Guds ondskap som fikk han til å lide og?

 

Jeg er temmelig sikker på at Jesus må ha vært en masochist, siden han ønsket den smerten han fikk (vel, hvis man er litt selektiv i lesingen av evangeliene). At en gud anser menneskeoffer som en god idé sier sitt om denne guden.

 

Si meg, har du bestemt deg for at uansett hva, så kan ikke guden som beskrives i Bibelen være ond?

 

Er ikke Gud som er ond :) Samme hvilken Gud man snakker om. Mammon er ond.

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

 

 

 

Så død er å foretrekke fremfor lidelse? Alltid? Selvfølgelig, så har man de førstefødte som ble drept i Egypt. De var åpenbart veldig syndige skapninger, eller hva?

 

Hva med dyrene, var de også, ahem, syndige?

Jesus kunne sikkert lidd mer han og? Og det var vel Guds ondskap som fikk han til å lide og?

 

Jeg er temmelig sikker på at Jesus må ha vært en masochist, siden han ønsket den smerten han fikk (vel, hvis man er litt selektiv i lesingen av evangeliene). At en gud anser menneskeoffer som en god idé sier sitt om denne guden.

 

Si meg, har du bestemt deg for at uansett hva, så kan ikke guden som beskrives i Bibelen være ond?

 

Er ikke Gud som er ond :) Samme hvilken Gud man snakker om. Mammon er ond.

 

 

Mange onde guder jo som Haides i Gresk mytologi og Loke i Norrøn. Når det er sagt er vel den kristne guden ikke langt bak når det kommer til umoral, trusler og maktmisbruk. Gud og djevelen er jo tross alt èn og de konspirereer som èn, uten hverandre er ihvertfall gud ingenting.

Lenke til kommentar

 

 

Har vært flere tusen folkemord opp igjennom. Er ikke bibelen sin feil det heller.

Selv om bibelgudene står for brorparten?

 

bibelen står for biblio som betyr bok :D Kan ikke for at folk blir manipulert av skrifter heller jeg

 

Som jeg tidligere har påpekt, Som allmektig, allvitende, allfader, samt alle tings innerste årsak, ville jeg skammet meg om jeg hadde produsert en satan i det øyemed å plage avkommet.

 

Hele dette gudskonseptet er det noe alvorlig feil ved. Det er skakkjørt av hengslene.

 

Først produserer guden et avkom den sier er godt, deretter er det så ondt at guden må drukne det med en vannflom.

 

Deretter skaper den haugevis av folkeslag hvis navn ender med "itter" guden sporenstreks må ta drepen på - direkte som indirekte.

 

Når så dette skuespillet har pågått i flere årtusener må guden sende seg sjøl, som sin egen sønn for å frelse oss fra det den sjøl - med viten og vilje - har skapt oss som???!

 

I praksis vil det si at guden ofrer seg sjøl til seg sjøl, men siden den umiddelbart etter får det den har ofret tilbake har den ikke ofret en eneste døyt.

 

Men ikke nok med det, til tross for alle gudens anstrengelser ovenfor, er vi fortsatt like syndige som nøyaktig den samme fordømte guden skapte oss i Adam og Eva.

 

Mao, guden - og kristen-dum har ikke oppnådd én eneste døyt på flere årtusener, den er tilbake på utgangspunktet, på stedet hvil.

 

At noen i det hele tatt vurderer å tro på slikt sludder er meg helt uforståelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Har vært flere tusen folkemord opp igjennom. Er ikke bibelen sin feil det heller.

Selv om bibelgudene står for brorparten?

 

bibelen står for biblio som betyr bok :D Kan ikke for at folk blir manipulert av skrifter heller jeg

 

ordet "bibelen" betyr bøker, da bibelen er en sammling bøker skrevet av en rekke forskjellige forfatere, altså en antologi

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Antologi

Lenke til kommentar

Kristi herlighet og profetordet.

 

"Derfor vil jeg stadig på ny minne dere om alt dette, enda dere kjenner til det og er grunnfestet i den sannhet som er kommet til dere. Jeg mener det er riktig å holde dere våkne ved å minne dere om dette, så lenge jeg bor i dette teltet. For jeg vet at mitt telt snart skal tas ned, det har vår Herre Jesus Kristus latt meg vite. Og jeg vil gjøre mitt ytterste for at dere alltid skal huske dette, også etter at jeg har gått bort.

 

Vi fulgte jo ikke klokt ut tenkte myter da vi kunngjorde for dere vår Herre Jesu Kristu kraft og hans komme. Nei, vi var øyenvitner og så hans guddommelige storhet. For han fikk ære og herlighet av Gud, vår far, den gang røsten over ham fra den høyeste herlighet: 'Dette er min sønn, den elskede, i ham har jeg glede.' Vi hørte selv denne røsten fra himmelen da vi var sammen med han på det hellige fjellet.

 

Derfor står også ! profetordet så mye fastere for oss. Dette ordet gjør dere rett i å holde fast på. Det er en lampe som lyser på et mørkt sted til dagen gryr og Morgenstjernen stiger opp i deres hjerter. Men dere må framfor alt vite at en ikke kan tyde noe profetord i skriften på egen hånd. For aldri ble noen profeti båret fram fordi et menneske ville det. Men drevet av den hellige ånd talte mennesker ord fra Gud."

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

Kristi herlighet og profetordet.

 

"Derfor vil jeg stadig på ny minne dere om alt dette, enda dere kjenner til det og er grunnfestet i den sannhet som er kommet til dere. Jeg mener det er riktig å holde dere våkne ved å minne dere om dette, så lenge jeg bor i dette teltet. For jeg vet at mitt telt snart skal tas ned, det har vår Herre Jesus Kristus latt meg vite. Og jeg vil gjøre mitt ytterste for at dere alltid skal huske dette, også etter at jeg har gått bort.

 

Vi fulgte jo ikke klokt ut tenkte myter da vi kunngjorde for dere vår Herre Jesu Kristu kraft og hans komme. Nei, vi var øyenvitner og så hans guddommelige storhet. For han fikk ære og herlighet av Gud, vår far, den gang røsten over ham fra den høyeste herlighet: 'Dette er min sønn, den elskede, i ham har jeg glede.' Vi hørte selv denne røsten fra himmelen da vi var sammen med han på det hellige fjellet.

 

Derfor står også ! profetordet så mye fastere for oss. Dette ordet gjør dere rett i å holde fast på. Det er en lampe som lyser på et mørkt sted til dagen gryr og Morgenstjernen stiger opp i deres hjerter. Men dere må framfor alt vite at en ikke kan tyde noe profetord i skriften på egen hånd. For aldri ble noen profeti båret fram fordi et menneske ville det. Men drevet av den hellige ånd talte mennesker ord fra Gud."

Med "telt" mener Peter her sin "kropp" som han bor i

 

Et annet eksempel på dette samme finner du i

 

2 Kor 5:1 "For vi vet at om vårt jordiske hus, vårt telt, rives ned, så har vi i himmelen en bygning som er av Gud, et evig hus, som ikke er gjort med hender. Mens vi er her, sukker og lengter vi etter å bli kledd med vår bolig fra himmelen som en overkledning. For når vi er blitt kledd i den, blir vi ikke stående nakne. Så lenge vi bor i det jordiske telt, er vi nedtrykt og sukker."

 

Her snakker da Paulus om den nye kropp som venter i himmelen i motsetning til den jordiske kropp. Det er ikke alltid lett å forstå de forskjellige bildene som brukes.

Endret av IHS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kristi herlighet og profetordet.

 

"Derfor vil jeg stadig på ny minne dere om alt dette, enda dere kjenner til det og er grunnfestet i den sannhet som er kommet til dere. Jeg mener det er riktig å holde dere våkne ved å minne dere om dette, så lenge jeg bor i dette teltet. For jeg vet at mitt telt snart skal tas ned, det har vår Herre Jesus Kristus latt meg vite. Og jeg vil gjøre mitt ytterste for at dere alltid skal huske dette, også etter at jeg har gått bort.

 

Vi fulgte jo ikke klokt ut tenkte myter da vi kunngjorde for dere vår Herre Jesu Kristu kraft og hans komme. Nei, vi var øyenvitner og så hans guddommelige storhet. For han fikk ære og herlighet av Gud, vår far, den gang røsten over ham fra den høyeste herlighet: 'Dette er min sønn, den elskede, i ham har jeg glede.' Vi hørte selv denne røsten fra himmelen da vi var sammen med han på det hellige fjellet.

 

Derfor står også ! profetordet så mye fastere for oss. Dette ordet gjør dere rett i å holde fast på. Det er en lampe som lyser på et mørkt sted til dagen gryr og Morgenstjernen stiger opp i deres hjerter. Men dere må framfor alt vite at en ikke kan tyde noe profetord i skriften på egen hånd. For aldri ble noen profeti båret fram fordi et menneske ville det. Men drevet av den hellige ånd talte mennesker ord fra Gud."

Med "telt" mener Peter her sin "kropp" som han bor i

 

Et annet eksempel på dette samme finner du i

 

2 Kor 5:1 "For vi vet at om vårt jordiske hus, vårt telt, rives ned, så har vi i himmelen en bygning som er av Gud, et evig hus, som ikke er gjort med hender. Mens vi er her, sukker og lengter vi etter å bli kledd med vår bolig fra himmelen som en overkledning. For når vi er blitt kledd i den, blir vi ikke stående nakne. Så lenge vi bor i det jordiske telt, er vi nedtrykt og sukker."

 

Her snakker da Paulus om den nye kropp som venter i himmelen i motsetning til den jordiske kropp. Det er ikke alltid lett å forstå de forskjellige bildene som brukes.

 

Ingen av Petersbrevene er skrevet av Peter.

Dette vet vi av en hel rekke årsaker.

Lenke til kommentar

 

:) Etter døden på jorden kler Gud oss i livet på den, og fører oss til himmelen sammen med han :)

Hvis han ikke kun hadde eksistert i hodet ditt da :)

Det er jo troen som avgjør det allikevel :) Og med troen på Gud kan vi bli gjennopprettet i hans bolig :) Det er en gave å få tro på Gud :)

Endret av Sabell
Lenke til kommentar

1 og 2 Peter og Peter har skrevet brevet

 

Når ble brevet skrevet. Tonen i det viser at de kristne var utsatt for prøvelser, enten fra hedningers eller fra uomvendte jøders side, men at Neros organiserte forfølgelse som tok til i begynnelsen av år 64 ennå ikke hadde begynt. Det er tydelig at Peter skrev brevet like før dette., sannsynligvis mellom år 62 og 64.

Lenke til kommentar

1 og 2 Peter og Peter har skrevet brevet

 

Når ble brevet skrevet. Tonen i det viser at de kristne var utsatt for prøvelser, enten fra hedningers eller fra uomvendte jøders side, men at Neros organiserte forfølgelse som tok til i begynnelsen av år 64 ennå ikke hadde begynt. Det er tydelig at Peter skrev brevet like før dette., sannsynligvis mellom år 62 og 64.

Du kan assureres om at ingen bibelsk Peter har skrevet Petersbrevene, og de er ikke skrevet av én og samme person.

 

Dét har filologi forlengst fastslått. Og som om det ikke var nok var også Petersen med den aller største sannsynlighet ANALFABET, lik de andre disiplene. Fattige bønder og fiskere hadde aldri noen mulighet for å bli litterære - må vite.

 

Det var ikke noen niårig obligatorisk skolegang når guden sist terroriserte Midtøsten.

 

På jesu tid var det muligens 4% som kunne lese, og langt færre som kunne skrive! Og spesielt på elegant koine gresk som krever år av studier.

 

1 Peter er skrevet (forholdsvis) elegant, 2 Peter er mer et klønete makkverk fullt av feil.

 

Med slike enkle grep kan det gjøres å avsløre bibelske forfalskere!

 

Et godt eksempel er Johanneseveangeliet, som noen - i all sin kristenhet - innbiller seg er skrevet av samme forfatter som åpenbaringen, hvilket er skrevet av den minst greskkyndige av dem alle, samt på verdens verste gresk.

 

Vel, dette er HELT Feil, Johannes er skrevet på NT's nest beste gresk, kun overgått av hebreerne som i sin perfekthet avslører at det ikke er skrevet av Paulus.

 

Er det ikke morsomt når kristenhetens egne gudsbenådede tekster avslører dem sjøl?!

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Skribent Peter skrevet i Babylon fullført ca 62-64

 

For det første hadde jo deres religion begynt i Jerusalem blant jødene og enkelte forvekslet de kristne med de politiske innstilte jødiske fanatikerne som var forbitret over der romerske åk. og til stadighet var en kilde til problemer for de lokale landshøvdingene.

 

De kristne skilte seg ut fra andre ved at de nektet å ofre til keiseren og ta del i datidens hedenske religiøse seremonier. Det ble talt imot dem og de måtte gjennomgå mange prøvelser på grunn av sin tro. Peter skrev sitt første brev på det rette tidspunktet og med en forutseenhet som viste at han skrev under inspirasjon. Han oppmuntret de kristne til hensyn til hvordan de skulle forholde seg under det styre som ble utøvd av Nero. Dette brevet viste seg å være i høyeste grad betimelig i betraktning av den storm av forfølgelse som brøt nesten like etter.

Lenke til kommentar

Skribent Peter skrevet i Babylon fullført ca 62-64

 

Han oppmuntret de kristne til hensyn til hvordan de skulle forholde seg under det styre som ble utøvd av Nero. Dette brevet viste seg å være i høyeste grad betimelig i betraktning av den storm av forfølgelse som brøt nesten like etter.

 

Jeg ville være ytterst forsiktig med slikt!

 

At Nero spilte lyre mens hans palass Domus Transitoria ble brent til pinneved kjøper ikke jeg.

 

Dette virker religiøst, og hver bidige gang man værer noe religiøst bør man være på hugget, for man vet aldri hva galningene finner på!

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...