Gå til innhold

Hei - Litt utenfor "normen" (?), men søker en programmeringsvenn!


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg søker en programmeringsvenn, som vil være med å programmere "på fritiden", i Oslo området.

 

Selv har jeg en to-tre ideer (ikke av ymse slag, men som faktisk er realtistiske og som jeg selv har kommet godt i gang med.

 

Trenger en venn som er "med" i programmeringsverdenen, som sørger for at jeg ikke gir opp når jeg nå er litt over halvveis [har hatt en tendens til å gi opp rundt 60-70% av et ferdig produkt]).

 

Hva jeg søker etter hos deg? Lol... Bryr meg ikke om utseende ditt eller dine evner, om du er god eller dårlig. Læreevnen og "ståpå-vilje" som tells! Men du er eldre enn 20... Så tar vi en pils!? :p

 

 

Har opprettet eget firma, og om det en vakker dag kommer inntekter, så deler vi selvfølgelig. Gjør ikke dette for pengene, men for erfaring og at det er dritartig! Og bygger CV, når vi har et ferdig produkt går vi til kunder og selger oss inn... Har alt i hodet, kun det at jeg er alene som gjøre at... Vel, har ikke baller nok!

 

 

Om meg? 27 år, nyflyttet til Oslo (kan nesten ta på Slottet!), jobber som programmerer (sjokk?).

 

Jeg utvikler innen microsoft teknologi (C#, SQL, alt egentlig... ;)).

 

Beklager om dette er feil sted å "poste" et slikt "programmeringsspørsmål", men kom ikke på noe bedre sted å spørre! :)

 

PS: Selvsagt, du som venn, kan komme å gå fra utviklingen akkurat som du føler for... Har du ikke tid neste to ukene? Helt i orden! ;)

 

PS2: bare tilføye at jeg brenner for faget og brenner for det å ha et IT-selskap en vakker dag, på størrelse med Microsoft, hadde jo vært noe... :)

Endret av Notty
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nysgjerrig, siden du gjerne vil at vennen skal være med og programmere på prosjektet ditt, gir du vennen din like stor eierandel i prosjektet? Eller ser du for deg at dette blir en vennetjeneste bare?

Han leter vel mer etter likesinnede i nærområdet som deler samme interesse og som kunne tenke se å holde på litt i fellesskap på samme prosjekt.

Lenke til kommentar

Mez:

"Vennetjeneste" å programmere "50%" av et produkt... Vært vennen sin det!

 

Deler selvfølgelig 50/50 (eller 33% om det kommer en 3. person, siste prosenten gis til veldedighet?)...

 

Må presisere: Gjør dette for å få en samarbeidspartner (ah, bedre ord enn "programmeringsvenn" [eller kanskje ikke... :p]), som man ikke får når man kun svarer på en eller annen post på et forum (noe jeg har gjort tusenvis av ganger selv for et par år tilbake). Og gjør det for lærdom... Skriver selvfølgelig under taushetserklæring og en kontrakt om deling...

 

JanTerjeRiisOttoJohansen:

Racer i C# behøver man ikke være, men... Du har rørt C# og Visual Studio før? Eventuelt: hva er dine kompetanseområder?

 

Føltes litt "jobbintervju"-aktig, noe det aldeles ikke er... Men mer et "venneintervju" :p Leter etter en som brenner for C#, Visual Studio, SQL, mobil-apps, webservice, websider... Og da en som kan bidra, ikke interessert i å lære opp en person i C# eller SQL, men racer behøver man ikke være! :p

 

Programmeringen prosjektet krever er ikke av avansert type (ikke matte, eller fancy algoritmer [selv om alt er jo algoritmer!]), alt er inn og ut av database... :)

Endret av Notty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...