Gå til innhold

Erfaring med flere skjermer + videoovervåkning?


Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med flere skjermer + videoovervåkning?

 

Problem :

D-link-kameraene kjører en programmvare som heter D-ViewCam.

Denne kan det bare kjøres en av og denne viser opp til 32 kameraer.

Det blir et lite bilde pr kamera.

 

Jeg ønsker meg da 6 skjermer med for eks 1-2-3-4 bilder pr skjerm.

Blir eneste løsning da å sette opp 6 maskiner?

 

Kan kanskje kjøre en fake maskin i maskinen og dra dette til skjerm nr 2, men neppe for alle 6 skjermene.

 

Tips?

 

Edit: Nå skal det sies at det ikke er krise om jeg må bruke flere pcer, hadde bare satt i billige 750ti i de og foldet samtidig, men det blir jo 6 psu + cpu osv.

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil da være for å se sanntid bare da naset lagrer all video.

Har du virkelig behov for å se 32 kameraer i sanntid, hvis du likevel lagrer alt innhold? Vil det være en mulighet å rullere mellom kameraene som vises?

 

Vi har 16 kameraer hjemme, men har ikke hatt behov for å se alle 16 samtidig. Men det er mitt behov. ;)

Lenke til kommentar

Snakker 8-9 kanskje, 32 er begrensningene i lisensen.

Tenkte ha amperemeter ol på video så jeg kan se alt alt er oppe ol fra kontoret.

 

Plan B blir uansett å bare ha de mest 4 brukte oppe.

Last ned "iSpy". Open Source program, som støtter de aller fleste kameraer.

 

Der kan du legge til så mange kameraer du vil, i hvilken som helst størrelse som du vil.

Du kan også legge på "Motion detection", slik at programmet tar opptak ved bevegelse, eller på gitte klokkeslett (Kan også får SMS varsling ol, krever naturlignok et abb for den biten).

 

Du finner det her:

http://www.ispyconnect.com/

 

Brukt det i flere år, får nok ikke noe særlig mye bedre. Speiselt ikke når det er gratis.

Man kan også styre kameraene om det har støtte for slikt.

Lenke til kommentar

Nå er det godt mulig jeg blander med et annet program, men tar ikke iSpy seg altfor godt betalt hvis du vil ha ekstern tilgang?

 

EDIT: Er det mulig å hente et bilde fra en iSpy web-server eller noe slikt?

Kommer vel an på definasjonen av "altfor godt betalt".

 

Koster feks $129 ($5.40 pr måned) for 2 år, hvor man får 200 SMS for iSpy Connect Subscription.

Da bruker man iSpy sine servere hvor man kan få tilgang via PC eller mobil.

 

Selv bruker jeg iSpy kunn til opptak ved bevegelse.

Ellers har jeg laget meg en enkel nettside hvor jeg har en grei oversikt over alle kameraene, alle opptakene som har blitt gjort (med thumbnail visning) som jeg enkelt kan se direkte fra nettleseren.

Ellers har jo alle IP-kameraene mine egen IP-addresse (naturlig nok), hvor man kan åpne opp mot ruter, slik at man får tilgang til mjpg streamen derfra.

 

Så iSpy Connect er absolutt ikke nødvendig at all.

Lenke til kommentar

D-link-løsningen ble egentlig valgt pga dlink-nas og alt bare fungerer uten å løfte en finger.

Apper til mobiler og alle funskjoner man kan ønske seg av kamera er på plass gratis.

 

Enten blir det slik dere linker over eller så blir det en 4K-skjerm med ca 9 bilder på.

Lenke til kommentar

 

Nå er det godt mulig jeg blander med et annet program, men tar ikke iSpy seg altfor godt betalt hvis du vil ha ekstern tilgang?

 

EDIT: Er det mulig å hente et bilde fra en iSpy web-server eller noe slikt?

Kommer vel an på definasjonen av "altfor godt betalt".

 

Koster feks $129 ($5.40 pr måned) for 2 år, hvor man får 200 SMS for iSpy Connect Subscription.

Da bruker man iSpy sine servere hvor man kan få tilgang via PC eller mobil.

 

Selv bruker jeg iSpy kunn til opptak ved bevegelse.

Ellers har jeg laget meg en enkel nettside hvor jeg har en grei oversikt over alle kameraene, alle opptakene som har blitt gjort (med thumbnail visning) som jeg enkelt kan se direkte fra nettleseren.

Ellers har jo alle IP-kameraene mine egen IP-addresse (naturlig nok), hvor man kan åpne opp mot ruter, slik at man får tilgang til mjpg streamen derfra.

 

Så iSpy Connect er absolutt ikke nødvendig at all.

 

Det er bare definisjonen av "nødvendig" kan diskuteres. ;)

Men så dyrt som jeg husker det var det ikke.

 

Jeg bruker WebcamXP som front-end. Et enkelt og relativt billig program. Siden det har innebygget webserver kan jeg enkelt pushe live video ut til touchskjermene (for hjemmeautomasjonen) samt valgfrie apper til mobiler og nettbrett uten mer dikedarer. Å slippe å forwarde en haug med IPer ser jeg på som en fordel.

 

Et alternativ kan være Zoneminder. Det er helt gratis og har bl.a. innebygget webserver og gode algorimter for bevegelsesdeteksjon, men det er litt knot å sette opp. Såpass knot at jeg ikke har gjort det selv. Enda. ;)

 

 

 

Apper til mobiler og alle funskjoner man kan ønske seg av kamera er på plass gratis.

Selve appen er strengt tatt gratis, men du har jo betalt for den. Prisen ligger i kameraet. ;)

 

Nevne Zoneminder burde uansett klare å splitte flere kameraer på flere skjermer uten problemer. :)

Lenke til kommentar

Helt ok at det ligger i kameraet når det koster fra 250kr :rofl:

Men takk for tipsene, skal montere opp i flere bygg nå så tar med meg mulighetene som finnes uten for d-link-systemene.

 

Ett annet kjipt problem er at dunamsik random ip på kameraene endrer seg så plutselig er de svarte helt til jeg oppdaterer ipen de har fått.

Kan ikke holde på sånn 24/7

Lenke til kommentar

finnes billigere en Komplett, men jeg bruker bare de om jeg kanog de har 2pak til 699 inkl frat.(PUP)

https://www.komplett.no/d-link-bundle-2-x-dcs-930l/752929

 

Men jeg bruker disse til 795 (med IR)

https://www.komplett.no/d-link-dcs-933l-11n-ip-camera-ir-led/795509

 

Utekamera med ip67++ eller PoE eller HD, koster nå 2,xK men primærområdene mine er å se at en hendelse skjer og ikke nødvendigvis ta opp olsenbanden i HD.

 

Typsik Lastebilen har kommet OMW.

Lenke til kommentar

Ja ser at 933 hadde samme pris som hd-kameraene for litt siden. Er ikke fan av dlink, men er fan av samme merke på alle kameraene i nettet. Finner ikke mye dlink med poe så vurderer å lete etter andre merker snart. Mange andre har dårlige løsninger med pålogging gjennom deres servere med 1930-brukergrensesnitt, men med mulighetene dere lenker til burde det finnes løsninger.

Lenke til kommentar

Billig PoE? Ubiquiti it is. Tre modeller: standard, dome og Pro. Med IR, til ca samme pris som det du har handlet idag.

Multicom har de http://www.multicom.no/business/SearchResult.aspx?q=kw:ubiquiti+camera

Kan jo mase på Komplett om å få de inn på lager snart :p

 

Det meste av Ubiquiti's UniFi serie er PoE. AP's, kameraer osv.

Ubnt: http://www.ubnt.com/unifi-video/unifi-video-camera/

Kan for øvrig nevne at Ubiquiti har fantastisk moderne interface, og du kan f.eks tegne inn rommene i programmet, og plassere nettverkskameraene innad i rommet - så har du en visuell tegning av hvor de er.

Kan også velge flere geografiske områder (flere bygninger/rom).

 

 

 

Ett annet kjipt problem er at dunamsik random ip på kameraene endrer seg så plutselig er de svarte helt til jeg oppdaterer ipen de har fått.

Kan ikke holde på sånn 24/7

På en TP-link router jeg har hjemme, kan jeg velge fast IP på enkelte MAC-adresser, men fortsatt ha DHCP ^^ Veldig greit på enheter som har web-interface. No more finding new IP's!

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Nye merker I like :)

Må testes asap

Pfft, har eksistert i en god stund ^^

 

Har veldig lyst til å teste de selv *hinthint*

 

EdgeMax switcher/routere virker også ganske interessante.

 

Btw, dersom du skal bruke Unifi AP må du kjøre en server med AP-kontrolleren til ubiquiti på LAN-nettverket (det er her AP'ene oppdaterer konfigurasjonen). Den KAN også kjøres utenfor WAN har jeg hørt, men aner ikke hvordan :p

 

Tror ikke kameraene krever noen software kjørende, men du kan da teste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...