Gå til innhold

Utvide aktivt område for å bruke nedtrekkmenyen i android

3irik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en Sony Xperia Z2 som jeg har klart å vannskade. Det ser hittil ut som at alt fungerer bortsett fra en ting: Den aller øverste delen av skjermen registrerer ikke lenger at jeg tar på den. Det betyr at jeg ikke får til å dra ned toppmenyen.

Finnes det noen måte å utvide touch-området til toppmenyen? Hvis jeg kunne utvidet (eller flyttet) feltet en millimeter lenger ned på skjermen vil jeg kunne aktivere funksjonen for å dra ned menyen som normalt, og jeg kan bruke den akkurat som normalt.

Jeg har funnet apper som kan aktivere menyen, men da får jeg ikke den samme opplevelsen av å dra den ned, og kan heller ikke dra den halvveis ned (for å lese korte meldinger, f.eks), så det er en suboptimal løsning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du får til dette uten custom rom. Med Cyanogenmod er det vel mulig å flytte statusbaren til bunnen av skjermen istedet.

• Liker 1
Skrevet

Æsj, var det jeg var redd for. Cyanogenmod er dog et alternativ, men jeg har ingen erfaring med å bytte ut rom på telefonen, så jeg er litt redd for å gjøre det :blush:

Skrevet

En løsning kan være å bruke f.eks. Apex Launcher. Da kan du definere en gesture "dra ned hvor som helst på skjermen" som åpner nedtrekkmenyen. Men virker kun på startskjermen (ikke på kjørende apper).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...