Gå til innhold

Dette batteriet kan lades superraskt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Jeg og simen starter med en teori om at det hadde vært smart å kunne dele opp batteriene.

2. Jeg drar den lengre og tenker at det må gå ann å få til på motorer også for ytterligere sparing. De er tross alt ganske tunge de også, og noen biler har opp mot fire av dem.

 

3. Du siterer dette innlegget (punkt 2), og kommer så med at 5-6 biler koster for mye for en familie.

 

4. Jeg siterer deg og sier at dette var ment som mulighet til å spare penger, da unødvendig vekt koster. Og hadde ikke noe som helst med flere biler å gjøre.

 

5. Du påstår igjen at det ikke er sparing med 3-4 biler (jeg vet fortsatt ikke hvor du har dette tallet fra, som i tilleg forandrer seg fra post til post).

 

6. Jeg skriver ENDA en gang at jeg ikke snakker om flere biler.

 

7. Du siterer en annen diskusjon/før denne, hvor det ble nevnt at det er bedre med to forskjellige biler, slik at man har en med stort batteri og mange/store motorer og en annen for hverdagsbruk. Som jo var grunnen til at vi ønsket oss en bil som slo sammen disse fordelene.

 

8. Jeg kommenterer at det ikke hadde noe med saken/kommentaren din å gjøre, da det var før ideen om å slå bilene sammen til en. Og som jeg så fint kalte det for Såkalt transformer, som altså er en maskin/bil som kan endre egenskapene sine til en annen. Altså en hverdagsbil OG langdistansebil. Jeg viser så til innlegget som jeg skrev, og som du selv hadde i sitat-tagg (se punkt 3) .

Samt poengeter IGJEN at du i tillegg henter 3-4 biler og 5-6 biler fra løse lufta.

 

9. Du mener så at det er flaut, og bytter nå strategi ved å kommentere at et slikt utbyttbart "transformer" design ville blitt dyrere. (Selvsagt litt dyrere i produksjon å ha ekstta tilkoblinger, men gir automatisk mye lavere energibruk og muliggjør større batterier og færre biler)

 

Tesla har allerede en rask måte å fjerne/hurtigbytte batterier på, så det er nok uansett ikke mange kronene forskjell.

 

10. Jeg blir oppgitt over at du tydeligvis ikke har forstått noe.

 

11. Ditt siste innlegg. Hvor du ønsker forklaringen her.

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har nå gitt meg en forklaring .

Det jeg reagerte på var at det ikke først hørtes ut som det du nå forklarer, i innleggene over

 

Det er fint å tenke fleksibelt .

samtidig så er konseptet med å ha så mange å velge mellom ( hvis man ikke gjør det på riktig måte) veldig fordyrende

 

Det er nå,en grunn til at man ikke har en bil som kan være både pickup og stasjonsvogn selv om det finnes picuper med kasse bakpå

Da kan man jo spørre hvorfor man ikke har sett gjøre det ?

Det nærmeste er den fleksible seteløsningen mange biler har

 

At man kunne forsøke det med elbiler og batterier endrer i grunne ikke på så mye her

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...