AMajor Skrevet 13. oktober 2014 Skrevet 13. oktober 2014 Hei, Noen som vet hvor man får kjøpt (evt. bestilt) denne typen XLR kabler her i Norge? Det må altså være 1xHan til 2xHun. Og helst 1-2 meter lange. Trenger det til en Xenyx mixer, siden den har to XLR hovedutganger. Har søkt på diverse norske musikkforetninger online uten å lykkest i å finne noe.
Luske_Ludvig Skrevet 13. oktober 2014 Skrevet 13. oktober 2014 Du skal koble Venstre og høyre masterutgang sammen? Why?
AMajor Skrevet 14. oktober 2014 Forfatter Skrevet 14. oktober 2014 Ajeey: fordi det tar lengre tid å få de sendt hit. men hvis det ikke er noen anne utvei, så får jeg gjøre det. Luske_Ludvig: hva mener du? Jeg vil jo ikke ha mono ut
k-orm Skrevet 15. oktober 2014 Skrevet 15. oktober 2014 Hvilken modell har du? (hvor mange kanaler). Ser på Behringer sin hjemmeside at de små Xenyx-modellene har Jack-utgang, mens f.eks 1204FX har to XLR-utganger merket R og L. Altså en for høyre og en for venstre kanal. Hvis du kopler en slik overgang det er bilde av i førsteposten, får du et monosignal.
Hårek Skrevet 15. oktober 2014 Skrevet 15. oktober 2014 Regner med at det bildet viser er en splitter? Dvs han-kontakten plugges i en utgang. Det Luske_Ludvig (og jeg) lurer på er om du skal plugge de to hun-kontaktene inn i hver sin utgang? Det kan vel ikke fungere, man kobler aldri utganger sammen.
k-orm Skrevet 15. oktober 2014 Skrevet 15. oktober 2014 Ljudia har: http://www.ljudia.no/kabel-kontakter-s82130/signalkabler-s82131/xlr-c79037/dap-xlr-hann-2x-xlr-hun-p583360/ Diskusjonen oppsto fordi det i førsteposten høres ut som du har tengt å kople sammen høyre og venstre 'master out' på mixeren din
AMajor Skrevet 17. oktober 2014 Forfatter Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Ljudia har: http://www.ljudia.no/kabel-kontakter-s82130/signalkabler-s82131/xlr-c79037/dap-xlr-hann-2x-xlr-hun-p583360/ Diskusjonen oppsto fordi det i førsteposten høres ut som du har tengt å kople sammen høyre og venstre 'master out' på mixeren din Takk. Da har jeg misforstått. Jeg trodde det var stereo inngang på Komplete Audio 6 lydkortet. Input 1 that is. Men de er visstnok mono. Men da trenger jeg jo to mono xlr-kabler. Endret 17. oktober 2014 av Rudi81
k-orm Skrevet 17. oktober 2014 Skrevet 17. oktober 2014 Komplete Audio 6 har da 4 innganger. To XLR og to Jack. Ingen grunn til kjøre mono fra mixeren til lydkortet. Kople en kabel med XLR hann i ene enden og XLR hunn i andre fra Høyre ® 'Main Output' på Xeny-mixeren til inngang 1 (input 1) på Audio 6-en, og en fra venstre (L) til inngang 2 (input 2). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå