Gå til innhold

XLR Kabel - hvor få tak i denne typen?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Noen som vet hvor man får kjøpt (evt. bestilt) denne typen XLR kabler her i Norge?

 

Hosa_YXF-119.jpg

Det må altså være 1xHan til 2xHun. Og helst 1-2 meter lange. Trenger det til en Xenyx mixer, siden den har to XLR hovedutganger.

Har søkt på diverse norske musikkforetninger online uten å lykkest i å finne noe.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken modell har du? (hvor mange kanaler).

 

Ser på Behringer sin hjemmeside at de små Xenyx-modellene har Jack-utgang, mens f.eks 1204FX har to XLR-utganger merket R og L. Altså en for høyre og en for venstre kanal.

 

Hvis du kopler en slik overgang det er bilde av i førsteposten, får du et monosignal.

 

Lenke til kommentar

Ljudia har: http://www.ljudia.no/kabel-kontakter-s82130/signalkabler-s82131/xlr-c79037/dap-xlr-hann-2x-xlr-hun-p583360/

 

Diskusjonen oppsto fordi det i førsteposten høres ut som du har tengt å kople sammen høyre og venstre 'master out' på mixeren din

Takk. Da har jeg misforstått. Jeg trodde det var stereo inngang på Komplete Audio 6 lydkortet. Input 1 that is. Men de er visstnok mono. Men da trenger jeg jo to mono xlr-kabler.

Endret av Rudi81
Lenke til kommentar

Komplete Audio 6 har da 4 innganger. To XLR og to Jack.

 

Ingen grunn til kjøre mono fra mixeren til lydkortet.

 

Kople en kabel med XLR hann i ene enden og XLR hunn i andre fra Høyre ® 'Main Output' på Xeny-mixeren til inngang 1 (input 1) på Audio 6-en, og en fra venstre (L) til inngang 2 (input 2).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...