DwightKS Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Audi a3 04 6 trinns manuell, ifølge symptomene er det noe galt med utløserlageret i girkassen. Når bilen er på tomgang, hører jeg fæle metallyder. Men når clutchen er presset inn, er lyden borte. Noen som har tips til billig rep? Klarer å gjøre ting selv hvis oppgaven er lett å forstå men har heller ikke 15k for en ny kasse. Har kjørt bilen med det problemet over ett år. Merker ikke noe problemer, bortsett fra ulyden.Kan sammenlignes med denne videoen: Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg møter daglig VAG eiere som ikke har de pengene det koster å reparerer bilen.. Derfor sitter jeg å humrer godt for meg selv nå Bytt clutch.. 1 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Lyden kan godt være fra utløserlager men på meg kan det virker som et kulelager inn i girkassen. Uansett må kassen av. Det blir ingen billig sak. Endret 11. oktober 2014 av Indian Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Om lyden forsvinner når du trår inn clutchen (og ev velger et gir) er det nok gode 90% sjans for at problemet er defekt lager på inngående aksel i girkassa. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Hvis utløserlageret er gåent vil ikke det gi ulyder når man presser inn clutcpedalen? 2 Lenke til kommentar
Indian Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Jeg tipper at det er en dieselbil, da har en dobbelmasse svinghjul......og det kan være problemet ditt. Uansett må kassen av og da må du bytte hele clutchen med svinghjul.Billigst er å kjøpe komplett clutch fra ebay i Tyskland for ca halve prisen. Kjøp kun Sach eller Luk. Jeg kjøpte et sett for Multivan der for 4400 kroner....hos Mekonomen, 9600. For bilen din, ca 3000 i Tyskland. Jeg sjekket nettopp. For montering, vet jeg om et verksted i Oslo som tar jobben rimelig med kvittering.Det er også viktig at du gir alle opplysninger om bilen når du søker hjelp i et forum for å få mest mulig respons. Endret 11. oktober 2014 av Indian Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Hvis utløserlageret er gåent vil ikke det gi ulyder når man presser inn clutcpedalen? Jepp, det er det jeg mener. Klassisk feil å ta feil av utløserlager og lager på inngående aksel. 1 Lenke til kommentar
DwightKS Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2014 Takker for svar! Jeg har tenkt å gjøre det selv, og ser ikke umulig ut å få ut girkassa. Skal gjøre det som er nevnt, kjøpe clutchsett og utløserlager på ebay og fikse selv. Bilen er btw en 1.6 FSI.. Selger bilen etter jeg har fått fikset dette.. Blir bare problem etter problem med denne vag-tingen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå