Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Girkasse problem i Audi A3, utløserlager


DwightKS

Anbefalte innlegg

Audi a3 04 6 trinns manuell, ifølge symptomene er det noe galt med utløserlageret i girkassen. Når bilen er på tomgang, hører jeg fæle metallyder. Men når clutchen er presset inn, er lyden borte. Noen som har tips til billig rep? Klarer å gjøre ting selv hvis oppgaven er lett å forstå :p men har heller ikke 15k for en ny kasse. Har kjørt bilen med det problemet over ett år. Merker ikke noe problemer, bortsett fra ulyden.
Kan sammenlignes med denne videoen:


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tipper at det er en dieselbil, da har en dobbelmasse svinghjul......og det kan være problemet ditt. Uansett må kassen av og da må du bytte hele clutchen med svinghjul.
Billigst er å kjøpe komplett clutch fra ebay i Tyskland for ca halve prisen. Kjøp kun Sach eller Luk. Jeg kjøpte et sett for Multivan der for 4400 kroner....hos Mekonomen, 9600. For bilen din, ca 3000 i Tyskland. Jeg sjekket nettopp.

For montering, vet jeg om et verksted i Oslo som tar jobben rimelig med kvittering.
Det er også viktig at du gir alle opplysninger om bilen når du søker hjelp i et forum for å få mest mulig respons.

Endret av Indian
Lenke til kommentar

Takker for svar! Jeg har tenkt å gjøre det selv, og ser ikke umulig ut å få ut girkassa. Skal gjøre det som er nevnt, kjøpe clutchsett og utløserlager på ebay og fikse selv. Bilen er btw en 1.6 FSI.. Selger bilen etter jeg har fått fikset dette.. Blir bare problem etter problem med denne vag-tingen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...