Gå til innhold

PODKAST: Rad Crew, Sesong 8 episode 11


Anbefalte innlegg

Rad Crew: Kjekk episode. Hører podcasten deres sånn av og til, og dere får meg i godt humør hver gang. Veldig smittsomt ja, så takk for det. Btw, ikke at jeg sitter å depper i utgangspunktet. :)

 

Setter pris på det!

 

Vi lager underholdning, først og fremst.

 

Og ja, som noen nevner her så har vi kanskje ikke den bredden av kunnskap på f.eks strategispill, racing og sportsspill bl.a. som vi kanskje burde hatt men totalt sett er jeg ganske happy med kunnskapene våre om de siste 30 årene med gaming.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fy faen dette blir for dumt. Er dere kjøpt og betalt hele gjengen? Det er vel sånn det går når man bare ser på skjellet på utsiden uten å titte under overflaten. Skuffende.

 

Shadow of Mordor er faen ikke et av årets beste spill. Den meningen får dere faen meg revurdere. Jeg kan nevne noen punkter.

 

Jeg lurer på om du har hørt podcasten i det heletatt, de snakker om spillet så er pratet om alt annet enn combat mekanikken som du sier ikke er verdt å nevne utenom med animasjonene som han i videoen din også nevner. Jeg personlig likte spillet veldig godt, combaten er til en viss grad QTE (det er ikke så lett som han fremstiller det i videoen før en er oppgradert noe han selv også innrømmer) men igjen så er combaten mindre viktig i spillet og skal appelere til alle imotsetning til Dark Souls serien. Folk har det kjekt med spillet, trenger ikke å være kjøpt og betalt for å ha det kjekt med et spill, og GOTY trenger ikke å være basert på rene tall, det bør heller måles i ren underholdningsverdi, jeg har hatt det mye kjekkere med bla. dette spillet enn store nettsiders GOTY spill. Et av mine større favorittspillet mitt som er teknisk værre og har combat som jeg tørr påstå er mer retardert enn i dette spillet Fallout 3 har GOTY awards.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rad Crew: Kjekk episode. Hører podcasten deres sånn av og til, og dere får meg i godt humør hver gang. Veldig smittsomt ja, så takk for det. Btw, ikke at jeg sitter å depper i utgangspunktet. :)

Setter pris på det!

 

Vi lager underholdning, først og fremst.

 

Og ja, som noen nevner her så har vi kanskje ikke den bredden av kunnskap på f.eks strategispill, racing og sportsspill bl.a. som vi kanskje burde hatt men totalt sett er jeg ganske happy med kunnskapene våre om de siste 30 årene med gaming.

 

Hehe, det gjør ingenting. Jeg mangler bredde selv. Har spilt mye rart opp gjennom årene, men de siste årene har sikkert 90% av spillingen min vært Civ- og Paradox-relatert. Ofte testing av spill for dem, etter noen år som trofast fan får man innimellom slike muligheter. Men også spilling av alt av strategi de gir ut. Digger det. Snevert, javel. Men jeg koser meg.:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Shadow of Mordor holder jeg meg så definitivt unna. Jeg er alt for glad i Tolkiens verden til lide meg gjennom en kvasi-versjon skapt av talentløse spilldesignere.

 

Når det gjelder det jeg har sett fra andre lisensierte "Tolkien-spill" så virker det for meg som om de som lager disse spillene først og fremst er inspirert av andre Fantasy spill og Ringenes Herre filmene. Om de har kjennskap til bøkene, så har de lite forståelse av eller mulighet til å formidle det som var bra med dem. At disse spillene liksom skal foregå i Middle-Earth, det blir bare for dumt. Det kunne like godt vært Middle-Kart Racing, Middle Earth: Street Fighting Championship eller Nazgul Flight Simulator. Det hadde vært like troverdig og trolig mer underholdende.

 

Det er ihvertfall slik jeg føler det. Spillmediet er rett og slett ikke bra nok (ennå, ihvertfall) til å takle en Tolkien lisens. Men jeg er ingen bokstavtro fanatiker!

 

Talentløse spilldesignere?

No One Lives forever 1 & 2, AvP2, Tron2.0, F.E.A.R., Condemned 1 & 2.

Ja virkelig talentløse altså.

 

 

Ingen bokstavtro fanatiker sier du?

Vel det er akkurat slik du fremstiller deg selv.

 

Men for all del, om du ikke vil spille et bra spill satt til Tolkien universet, be my guest. Ditt tap:)

Lenke til kommentar

 

Zip

Talentløse spilldesignere?

No One Lives forever 1 & 2, AvP2, Tron2.0, F.E.A.R., Condemned 1 & 2.

Ja virkelig talentløse altså.

 

 

Ingen bokstavtro fanatiker sier du?

Vel det er akkurat slik du fremstiller deg selv.

 

Men for all del, om du ikke vil spille et bra spill satt til Tolkien universet, be my guest. Ditt tap:)

 

Nå er da egentlig ikke noe nok respektabelt for et Tolkien spill. visst vi skal se på det i øynene til Tolkien.

Du mener da ikke at dette kan bli med i Tolkien universet ?

Blir som og si at Cola trenger mer pepsi.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Alle har forskjellige smak, men det er dessverre ikke alt som burde postes på Gamers forside. Når det er sagt, så er jo Rad Crew en egen greie, litt på siden av Gamer, og den offisielle anmeldelsen hadde heldigvis av en annen oppfattning, så forhåpentligvis så vet folk hvor mye de bør vektlegge disse podcastene. Det er jo tross alt en del som deler deres syn på hva som er bra spill, og det er jo greit at de også får en tumleplass som ukritisk kan hylle spill med mange åpenbare feil og mangler.

Lenke til kommentar

Alle har forskjellige smak, men det er dessverre ikke alt som burde postes på Gamers forside. Når det er sagt, så er jo Rad Crew en egen greie, litt på siden av Gamer, og den offisielle anmeldelsen hadde heldigvis av en annen oppfattning, så forhåpentligvis så vet folk hvor mye de bør vektlegge disse podcastene. Det er jo tross alt en del som deler deres syn på hva som er bra spill, og det er jo greit at de også får en tumleplass som ukritisk kan hylle spill med mange åpenbare feil og mangler.

Jeg er enig i at overskriftene til Radcrew er litt teit. men slik er det i nesten alle nett sider, så you cant blame the boys. Ellers så har vi jo mast om media lenge , og det er bra vi fikk noe menneskelig på Gamer, jeg hater og lese kjedelige artikler fra mennesker jeg ikke deler noe med.

 

Mye morsommere og høre på gutta boys, og lettere og skjønne hva de føler og hvor de er innen interesser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle har forskjellige smak, men det er dessverre ikke alt som burde postes på Gamers forside. Når det er sagt, så er jo Rad Crew en egen greie, litt på siden av Gamer, og den offisielle anmeldelsen hadde heldigvis av en annen oppfattning, så forhåpentligvis så vet folk hvor mye de bør vektlegge disse podcastene. Det er jo tross alt en del som deler deres syn på hva som er bra spill, og det er jo greit at de også får en tumleplass som ukritisk kan hylle spill med mange åpenbare feil og mangler.

 

For det første - ja, vi er et entusiast-program, med alt det innebærer. Men det er forskjell på det å fokusere på det vi liker, og det å være ukritisk. Jeg tror hvis du hører etter, og tenker tilbake, så har vi aldri latt være å kritisere ting som vi føler det er verdt å kritisere. Jeg er fundamentalt uenig med deg i at vi driver med ukritisk hyllest av spill.

 

Samtidig har det utviklet seg en veldig negativ kultur på nettet rundt spill og vi ønsker først og fremst å snakke om ting vi liker, det er programmets natur i kraft av det å faktisk være et underholdningsprogram som vi lager på fritiden. Og jeg tror 100% at vår entusiasme gjør programmet bedre, ikke verre.

 

Poenget er uansett at de som hører på showet blir kjent med oss over tid, og blir kjent med spillsmaken vår, og kan ta sine avgjørelser basert på det. Føler du at du kan stole på våre anbefalinger? Kult! Hører du på Rad Crew bare fordi det er morsomt å ha noe i bakgrunnen når du vasker opp? Kult det også!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Fy faen dette blir for dumt.

 

Shadow of Mordor er faen ikke et av årets beste spill. Den meningen får dere faen meg revurdere.

 

Allerede her har du diskvalifisert deg selv fra å bli tatt seriøst. Når du fremstår som en blærete fjortis er det ingen som orker å potensielt lide seg gjennom den veggen av tekst du har skrevet under. Det kan meget godt være at du har noe holdbart å formidle. Men sannsynligheten for det motsatte er så stor etter innledningen at mange rett og slett ikke gidder potensielt kaste bort tiden sin.

 

Til neste gang anbefaler jeg å forsøke å være litt mer saklig. Kanskje du vil bli tatt seriøst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen bokstavtro fanatiker sier du?

Vel det er akkurat slik du fremstiller deg selv.

 

Men for all del, om du ikke vil spille et bra spill satt til Tolkien universet, be my guest. Ditt tap:)

Jeg er veldig fan av Blood 1 og No One Lives forever 1 og 2. Dette er veldig gode spill. De andre spillene der har jeg ikke prøvd. Talentløse spilldesignere var nok et litt dårlig ordvalg. Jeg mente ikke at Monolith er talentløse som spilldesignere, men at spilldesignere generelt er veldig dårlige til å lage en god framstilling av Tolkiens verden og at min tiltro til at Monolith skulle klare å gjøre dette er minimal.

 

Å gå glipp av et spill som noen syns er bra er ikke et stort tap. Det er heller slik at det er for mange bra spill og for lite tid til å spille dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...