Gå til innhold

Norges pikselsedler blir hyllet i utlandet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg tar det som et kompliment at jeg har fått 6+ og du har fått 0+ på ditt innlegg, selv om ditt er 50 ganger mer lettlest. :)

Det endrer ikke sakens stilling på noe som helst måte. Du skrev en hel haug av meningsløs svada som jeg virkelig håper var sarkastisk ment, for ellers har du satt deg selv på en pedestal av selverklært arroganse på vinå med såkalte "kritikere" av "moderne kunst" som hele tiden "tolker" streker/prikker/dotter tegnet av en uten talent, observert av en uten smak, som blir hørt av de uten noe fornuftighetssans.

Og popularitet gir jeg blanke youknowwhat i, jeg er ikke Bieber men du får lov å være hvem som helst, selvfølgelig.

Enig.

 

 

Fjortisser er vel glad i "likes", kanskje en sammenheng?

 

Personlig syns jeg vi burde fjerne kontanter. Få alt digitalt. Er bare kriminelle som fortsatt bruker kontanter. En norsk betalingsløsning som ikke tar 1-2% av kjøpet i profitt hadde vært lurt, noe alla det vi finner i Danmark.

 

Ellers syns jeg forslaget ser nokså bra ut, simpelt og rent design. Skulle slengt på en plattform også, tross alt den bransjen som har gjort oss til hva vi er i dag.

Bare kriminelle som bruker kontanter? Seriøst?? Jeg tror jeg kjøper meg en nopebilett til f***thiss***ville ut av denne kommentartråden altså, før det utvikler seg til noe jeg blir rett og slett redd til å lese.

 

 

..og eldre folk.. samt folk som går på trygd.

 

Det må du gjerne gjøre. Ingen som stopper deg. Dette var som sagt min personlige mening, er ikke noe poeng å hisse seg opp for det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er galt med at Norges penger er nasjonalromantiske?

 

Hadde nesten forventet en koran på en av sedlene....

Norges nye nasjonale religion, ser det ut til.

Ingenting galt med nasjonalromantiske motiv på pengesedler, de er vel det mest opplagte og vanlige motiv på mynter og sedler, bortsett fra statsoverhoder.

 

Vikingbåter og andre nasjonalsymboler i tradisjonell fremstilling er langt å foretrekke fremfor pixel-sedlene, men når det er snakk om valuta så syns jeg det hadde vært mer passende med noe som var mer direkte knyttet til økonomien vår. Oljeplattformer og torsk er mye mer passende synes jeg.

 

Det er bra med noe som er bra, men bedre med noe som er bedre om du skjønner hva jeg mener.

 

Nasjonalromantisk kunst er vakkert og har en viktig funksjon, men på pengesedlene så synes jeg det passer bedre med "harde verdier". Er du ikke enig?

 

Koran-kommentaren var så tullete at den gidder jeg ikke å kommentere.

Endret av Gother-Bit
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...