Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Holder på med en, men har "backups"


Anbefalte innlegg

Tar meg selv i å alltid sørge for å ha "backups" selv når jeg holder på med noen. Det skremmer meg litt, for jeg klarer ikke stoppe med det. Dette innebærer jo da at jeg flørter (på uskyldig nivå, men likevel) med andre mens jeg har en jeg holder på med.

Jeg vil jo ikke gjøre noe bak ryggen hans, overhodet ingenting som kan risikere at jeg mister han vil jeg gjøre, men likevel så skaffer jeg meg backups for å "ha noen klar" om det skjærer seg. Dette er jo bare flørting med et par "utvalgte" liksom, ikke noe planlegging om å knulle e.l. Men en av disse er jo en som gjentatte ganger prøver å få ligge med meg (har vært fuckfriends før) og jeg lar det vedvare med måten jeg svarer på slik at han fortsetter å spørre osv. Bare det at jeg snakker med han er jo sånn sett "feil" og jeg føler meg jo ufyselig egentlig. Men jeg må liksom. Hva tenker dere om det? Er det ok med en backup liksom så lenge jeg ikke går dithen at jeg ligger med noen? Eller er det stygt gjort når det bare er verbalt også? Jente21



Anonymous poster hash: 2e38a...14a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, kjør deg opp ts. Hvem har ikke en backup eller to? Det viktigste er jo at du ikke står uten noen? Og så lenge du får deg no ett sted så er det vel ikke noe stress uansett vel.

 

Og dessuten er du jo ganske ung, folk flest utvikler seg jo og vokser mye i løpet av 20-årene sine så du har ingenting å bekymre deg over nå vel. Og så, ettersom du vil bli litt eldre så kan det jo etterhvert være at du kanskje vil begynne å tenke litt annerledes.

 

Just sayin.

Lenke til kommentar

Mener du at jeg bør endre tankegangen eller at den er noe jeg "vokser av meg"? Jeg tenker liksom at dersom han skulle gjøre noe mot meg (være utro) så er det på en måte greit for min egen del å ha kommet han i forkjøpet. Men samtidig er det ikke greit å måtte leve med å ha vært utro "uten grunn" heller, om du skjønner



Anonymous poster hash: 0102e...1e4
Lenke til kommentar

Er det viktigst å komme ham i forkjøpet? men så hvis han bløffer, da først mener du at du har bæsjet litt på leggen? Nice. :)

 

Og du skjønte ikke stort av hva jeg mente virket det som. Jeg sa bare at det kanskje kan være at det skjer. Ikke at det er sikkert at det vil, og ikke at du nødvendigvis burde det eller om det egentlig er noe for deg heller.

 

Men lykke til da. Håper det ordner seg for dere.

Lenke til kommentar

Hvis du virkelig er usikker på om det er "greit" å gjøre det, så kan du tenke deg om du syns det er OK at det blir gjort mot deg. Han du holder på med, syns du at det ville vært OK for han å verbalt flørte heftig en med tidligere pulevenn mens dere holdt på?

 

Nei, absolutt ikke..

 

Det du sier, vatjusi, gir jo ingen mening. Du er vel ikke klar over selv hva du babler om? Kan du prøve å få frem poenget ditt?

 

Anonymous poster hash: 0102e...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo overlevelsesinstinkt. Helt normalt. Ingen ønsker å være alene og kanskje såret.

 

Det kommer en tid der du kanskje blir lei av å måtte ha dette sikkerhetsnettet rundt deg og holde det vedlike. Forhåpentligvis så møter du noen virkelig bra menn som åpner sinnet ditt og får på plass tillitten til andre mennesker som du så virkelig må savne og fortjene, slik at du slipper å være så bekymret og usikker at du må holde backups.

 

Forstår at du har dette sikkerhetsnettet. Det er helt normalt. Det er ikke moralsk forkastelig heller. Det er mange drittsekker der ute, og du bare forsvarer deg på noe som virker som en måte som fungerer bra for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde avsluttet forholdet om noen jeg gikk ut med reelt flørtet med andre eller hadde backups. For min del er det ingen prinsipiell forskjell på fysisk og "verbalt" utroskap. Det handler ikke om at hun er min og bare min, men enten er man i et forhold, eller så er man ikke.

Samtidig kjenner jeg ikke til hva du har gjennomgått før, om du har noen ubehagelige erfaringer eller om det er eventuelle usikkerheter som ligger bak, så det er ikke fair å dømme. Det er din sak, men jeg synes det er illojalt og ufint.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han har sagt han ikke håper jeg ligger med andre osv. Selv om vi "bare holder på" håper jo ikke jeg heller at han er bortpå andre. Men fordi jeg ikke har den sikkerheten fordi vi enda ikke er avklart, så er jeg helt avhengig av den backupen, det å vite at jeg har noen i bakhånd. Samtidig så vet jeg at jeg hadde mislikt det sterkt om han bedrev det samme..



Anonymous poster hash: 0102e...1e4
Lenke til kommentar

 

Hvis du virkelig er usikker på om det er "greit" å gjøre det, så kan du tenke deg om du syns det er OK at det blir gjort mot deg. Han du holder på med, syns du at det ville vært OK for han å verbalt flørte heftig en med tidligere pulevenn mens dere holdt på?

Nei, absolutt ikke..

 

Da tror jeg du selv har svart på spørsmålet ditt om det er greit å holde på sånn som du gjør.

Lenke til kommentar

 

Han har sagt han ikke håper jeg ligger med andre

Samtidig så vet jeg at jeg hadde mislikt det sterkt om han bedrev det samme..

 

Jeg setter 500 000,- på at dere blir kjærester. Hvorfor er du usikker? dette høres jo helt bankers ut.....

 

 

Hvorfor er du så sikker? Usikker er jeg fordi jeg for det første tenker "det er for godt til å skje meg", og for det andre fordi dette er tredje gangen vi ender tilbake hos hverandre. Jeg vet det som er mellom oss på mange måter er solid, men det plager meg å vite at det faktisk ikke finnes noen garanti. Det gjelder jo like mye for alle, selvfølgelig, men det er et faktum som får meg til å tvile. Er det opp til meg så blir vi sammen igjen, men jeg klarer ikke legge frem hva jeg tenker til han fordi jeg er redd jeg skal få et svar jeg ikke liker. Så derfor har jeg kjørt meg fast i et mønster hvor jeg lever dag for dag og "ser hva som utspinner seg" mellom oss, mens jeg samtidig opprettholder et sikkerhetsnett med alternativer jeg kan falle tilbake på om dette går skeis..

 

Anonymous poster hash: 0102e...1e4

Lenke til kommentar

 

 

Han har sagt han ikke håper jeg ligger med andre

Samtidig så vet jeg at jeg hadde mislikt det sterkt om han bedrev det samme..

 

Jeg setter 500 000,- på at dere blir kjærester. Hvorfor er du usikker? dette høres jo helt bankers ut.....

 

 

Hvorfor er du så sikker? Usikker er jeg fordi jeg for det første tenker "det er for godt til å skje meg", og for det andre fordi dette er tredje gangen vi ender tilbake hos hverandre. Jeg vet det som er mellom oss på mange måter er solid, men det plager meg å vite at det faktisk ikke finnes noen garanti. Det gjelder jo like mye for alle, selvfølgelig, men det er et faktum som får meg til å tvile. Er det opp til meg så blir vi sammen igjen, men jeg klarer ikke legge frem hva jeg tenker til han fordi jeg er redd jeg skal få et svar jeg ikke liker. Så derfor har jeg kjørt meg fast i et mønster hvor jeg lever dag for dag og "ser hva som utspinner seg" mellom oss, mens jeg samtidig opprettholder et sikkerhetsnett med alternativer jeg kan falle tilbake på om dette går skeis..

 

Anonymous poster hash: 0102e...1e4

 

For meg høres det ut som at det er du som er sikkerhetsnettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...