Gå til innhold

TEST: Sony Xperia Z3 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir nok ingen ny Sony på meg. Har en Z1 Compact som har hatt et helt ubrukelig kamera etter Kit Kat oppdateringen. Er jeg heldig får jeg tatt 3-4 bilder før kameraet låser seg fullstendig. Må da slå av og på skjermen for å få det til å reagere. Dette er et kjent problem som Sony ikke har fikset etter flere måneder. Har tilbakestilt telefonen gjentatte ganger uten at det har funket. Problemet kommer alltid tilbake.

 

https://talk.sonymobile.com/t5/Xperia-Z1-Compact/Sony-z1-compact-camera-freeze/td-p/637859

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde Z1 compact og vil meddele at etter lengre bruk merker du at de bruker latterlig dårlig kvalitet glass på bakside og skjerm. den blir fult full av riper som fylles med dritt og møkk, svekker skjermen styrke og som første til at skjermen min spontant sprakk i lomma mi uten ytre påvirkning.

Har du fått med deg at Z1 Compact ikke har glass bakside og at fronten er dekket av en beskyttelsesfilm som kan tas av event. byttes?

 

Ja er klar over begge deler, og vil hva så? Baksiden bør være i vesentlig bedre kvalitet den er rett og slett bare dritt. Fremsiden fikk jeg riper i glasset, det var slike du kunne sette neglene dine i om du dro de over skjermen. Dette første også til slutt til at skjermen sprakk etter svært kort tid, dette dekket så klart sony da se har solgt meg en telefon bygd i elendig kvalitet, men det er jo ikke slik at den nye skjermen er i noe bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Har en slik og er kjempefornøyd. Har hatt Note 2 og flere med gode batteri, men nå har jeg brukt min i 2 døgn siden siste lading og har fortsatt 40% igjen! Den er kjapp og jeg savner ikke full HD på skjermen. Plugger i øreproppene på morran og da slår radioen seg på automatisk. Og så herlig å kunne bruke samme lader som på systemkamera, lesebrett, nettbrett, blåtannsmikrofon samt trådløst headset (til iPhone-eierne).

Lenke til kommentar

 

Fortsatt kritiserer ingen det kantede designet som er hovedårsaken til at Apple og Samsung selger voldsomt mange flere telefoner enn Sony. Telefonene er rett og slett ikke gode å ha i lomma. Dette har Samsung lenge skjønt, og Apple har kommet etter.

Korleis veit du sikkert at dette er hovedårsaka til at dei ikkje selger så godt?

 

Media hyller den eneste reelle konkurrenten til Samsung og Apple på en måte som får meg til å tro at det handler mer om prinsippet om å ønske flere sterke markedsaktører, enn at telefonene skal være bra. Sony sliter i motvind, til tross et pressekorps som nesten virker desperate i sin hyllest av deres nye modeller. Det har jo ifølge anmelderne ikke vært _NOE_ å utsette på alle Sonys siste modeller. Så hvorfor kjøper ikke alle Sony?

Kanskje fordi dei lagde telefonar som var elendige før, og at dei endå ikkje har fått bygd merkevaren sin opp igjen? Dei siste modellane deira er jo faktisk gode.

 

1: Selvfølgelig er det ikke hovedgrunnen for alle, det var en dårlig formulering fra min side som ble skrevet i all hast. Poenget mitt er at et flertall av mine kunder som får prøve å holde telefonen for kjøp, sterkt misliker de skarpe kantene. Har gradvis blitt bedre fra Z1 til Z3, men er fortsatt problematisk for mange.

 

2: De siste modellene er bedre, og kan heldigvis ikke sammenlignes med for eksempel den hjemsøkte Xperia V. Det går rette veien, men har fortsatt hatt svært mye tull og feil med alle de tre siste modellene (Z1, Z1C og Z2). Ta en titt på trådene om telefonene på forumet her inne, så ser man den trenden. Da spiller testresultat liten rolle, en perfekt telefon som er innsendt på service er ikke lenger perfekt for brukeren.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Z1 compact og vil meddele at etter lengre bruk merker du at de bruker latterlig dårlig kvalitet glass på bakside og skjerm. den blir fult full av riper som fylles med dritt og møkk, svekker skjermen styrke og som første til at skjermen min spontant sprakk i lomma mi uten ytre påvirkning.

 

Ripene kommer av at tlf har en tynn plastfolie på glasset. Dette har ikke Z3-modellene. At den spontant sprakk i lomma høres derimot kjipt ut. Men alle telefoner som ligger i en lomme, har et visst ytre påvirkning..

Lenke til kommentar

Igjen så presterer dere ikke å komme med en skikkelig batteritest av mobilene dere tester. Størst batteri av de kompakte og "Ved middels tung bruk kan du klare deg med en lading annenhver kveld" sier meg jo egentlig ikke særlig i forhold til konkurrentene.

 

De burde testet batteriet, for det er noe av det beste med Z3-serien: de gruser nemlig alt annet på markedet.

 

Se her:

http://www.phonearena.com/news/All-bow-to-the-new-endurance-kings-Sony-Xperia-Z3-and-Z3-Compact-score-a-record-battery-life_id60922

 

Z3 Compact har enda lengre batteritid enn Z3. Z2 har også meget god batteritid, så dette er et område hvor Sony nå har et solid fortrinn.

Lenke til kommentar

 

"Kompakt" har mistet all mening.

Om du sammenligner den til en z3 eller en hvilken som helst annen android toppmodell, nei.

 

 

Det er jo poenget mitt. Det finnes jo mange mobiler på markedet for dem som er interessert i faktiske mindre enheter.

 

En stasjonsvogn blir ikke en kompakt bil bare fordi man sammenligner den med en truck.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte Z3c i midten av september, etter å ha gått frem og tilbake mellom mange andre (relativt) dyre merker.

 

Har hatt en iPhone 4s, siden 2012, som har begynt å oppføre seg ustabil under samtaler og ved normal bruk. Så nå var det på tide å prøve noe nytt.

 

Hittil er jeg kjempefornøyd med Z3c og dens funksjoner, etter en ukes tid. Batteritiden var viktigst for meg, og det har jeg merket etter 3-4 dagers bruk (Youtube, IG, Twitter etc), fortsatt en god del batteri igjen. Dette var det største som overrasket meg fra å bytte fra iPhone til Z3c.

 

Skarp skjerm, gode høytalere, bra kamera og brukervennlig for min del.

 

Passer utmerket godt i slim-fit bukselommer :)

 

Anbefales. 4s er reservetelefonen foreløpig.

Lenke til kommentar

Pisklasse: Høy var da litt overdrevent

Ja sammenlignet med iPhone 6 og 6+ er den jo omtrent gratis...

 

 

 

Fortsatt kritiserer ingen det kantede designet som er hovedårsaken til at Apple og Samsung selger voldsomt mange flere telefoner enn Sony. Telefonene er rett og slett ikke gode å ha i lomma. Dette har Samsung lenge skjønt, og Apple har kommet etter.

hahaha, den var gøy du :D

Kjenner mange med en Xperia Z, Z1, Z1C eller Z2 i lomma og har ikke hørt noen klage på designet eller kantene. Det er altså opp til fabrikantene å skjønne at en mobil må være avrundet. Du om det gitt ;)

 

 

 

 

 

Har du fått med deg at Z1 Compact ikke har glass bakside og at fronten er dekket av en beskyttelsesfilm som kan tas av event. byttes?

 

Ja er klar over begge deler, og vil hva så? Baksiden bør være i vesentlig bedre kvalitet den er rett og slett bare dritt. Fremsiden fikk jeg riper i glasset, det var slike du kunne sette neglene dine i om du dro de over skjermen. Dette første også til slutt til at skjermen sprakk etter svært kort tid, dette dekket så klart sony da se har solgt meg en telefon bygd i elendig kvalitet, men det er jo ikke slik at den nye skjermen er i noe bedre kvalitet.

 

Det er beskyttelsesfilm både foran og bak... Som de fleste telefoner i glass: De kan knuses.

Lenke til kommentar

 

 

"Kompakt" har mistet all mening.

Om du sammenligner den til en z3 eller en hvilken som helst annen android toppmodell, nei.

 

 

Det er jo poenget mitt. Det finnes jo mange mobiler på markedet for dem som er interessert i faktiske mindre enheter.

 

En stasjonsvogn blir ikke en kompakt bil bare fordi man sammenligner den med en truck.

 

Den er jo kompakt med tanke på spesifiksasjonene den faktisk huser... En golf med v8, som går utrolig langt på en tank er upåklagelig ;)

Lenke til kommentar

Fortsatt kritiserer ingen det kantede designet som er hovedårsaken til at Apple og Samsung selger voldsomt mange flere telefoner enn Sony. Telefonene er rett og slett ikke gode å ha i lomma. Dette har Samsung lenge skjønt, og Apple har kommet etter.

 

 

Er det ikke en fordel at man kjenner at man har telefonen i lomma i disse lommetyv-tidene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny illsint kunde innom i dag på grunn av Z1 Compact. Avvist reklamasjon på en nesten ny mobiltelefon der skjermen plutselig sluttet å fungere, visstnok på grunn av ytre påvirkning. Jeg skal være den første til å innrømme at mange kunder blir forbannet over sine egen handlinger, og tar aggresjonen ut på butikkansatte og produsenter, men hvorfor skjer dette så himla ofte på Sonys telefoner? Vi selger sikkert 10 ganger flere telefoner fra både Samsung og Apple enn vi gjør fra Sony, men allikevel har Sony godt over halvparten av saker der reklamasjon avvises på grunn av "brukerfeil". Det KAN ikke være tilfeldig, og det har vært slik så lenge jeg kan huske. I tillegg er antall reklamasjoner per solgte telefon totalt mye høyere for Sony enn for andre merker hos oss. Kanskje er det tilfeldigheter, men antall kommentarer om feil i forum her inne viser etter min erfaring mye av det samme.

Her er hele poenget mitt: byggekvaliteten og reklamasjonsrutiner er ikke bra nok, uansett hvor mye fanboys og journalister skryter av telefonen.

 

Som jeg skrev i en tidligere kommentar beskriver jeg bare hvordan et flertall av kundene mine har reagert når de har fått en Sony i handa og prøvd den i lommen. De er sikkert ikke representative for noe som helst, men dersom designet er så utrolig bra er det merkelig at begge produsentene som selger absolutt flest telefoner, nå begge lykkes med mer avrundede telefoner.

 

Meget mulig det er lettere å oppfatte at en Sony blir stjålet fra lomma di enn at det samme skjer med en iPhone 6 eller Galaxy S5. En telefon med et mer kantet design vil også vises bedre utenpå buksa, og dermed være et lettere bytte for lommetyver av den grunn. Det er vel uansett ikke det de fleste tenker mest over når man kjøper telefon?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...