Gå til innhold

[Løst] Beyerdynamic DT770 pro 85 ohm - Susing fra PC


baldron

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har altså et Beyerdynamic DT770 pro 85 ohm, koblet direkte til et Asus Xonar DG https://www.komplett.no/asus-xonar-dg/608554.

 

Jeg er veldig fornøyd med lyden generelt, men det er ganske intens susing i headsettet idet en lydkilde er "aktivert", men det ikke spilles lyd. Hvis f. eks TeamSpeak eller en youtube video er oppe, men ingen av dem spiller av noe for øyeblikket.

 

Trenger hjelp til å løse problemet, og hvis løsningen er en DAC/hodetelefonforsterker eller andre duppeditter så vil jeg gjerne ha anbefalinger til noe som passer til hodetelefonene.

 

Jeg er ikke audiofil, men setter pris på god lyd. Hvis jeg kan løse problemet for 100kr uten å tape noe lydkvalitet så gjør jeg det. Hvis jeg kan få vesentlig utbytte av en dyrere DAC opptil 1000kr så gjør jeg også det.

Endret av baldron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det nok ganske sikkert støy i fra lydkortet som er problemet. Noe jeg kun ville forventet fra et dårligere integrert lydkort. Og selv om det er ganske billig dedikert, så ville jeg nok i grunn forventet litt mer.

Men ja, en egen ekstern DAC og/eller en hodetelfonforsterker med dette integrert ville vært løsningen ja.

Lenke til kommentar

Tja, det et 'komplekst' problem. Noen ganger kan det hjelpe å skru opp volumet på eventuelle kilder, og ned på det generelle lydnivået. Andre ganger kan det kanskje hjelpe å deaktivere noe som 2bb1 nevner (aldri opplevd selv at det hjelper men). Men til syvende og sist så kan det også være annen elektrisk støy fra det meste annet i maskinen.

 

I andre situasjoner kan det være at støy/singalforholdet er for dårlig, men med tanke på at det skal være et litt bedre lydkort, så skulle jeg nesten ikke tro det. Men i bunn og grunn så ville jeg forventet bedre av støydempingen, og at jeg ikke har god nok erfaring til å kunne si hvorfor akkurat i youtube etc...

 

At det er støy på teamspeak osv.. er jo i grunn ikke uvanlig om man har på høyt volum, og det er andre i andre enden såklart.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Jeg har også Beyerdynamic DT 770 Pro (80 ohm), og når jeg tenker meg om var det kanskje med dissa at jeg opplevde problemet for 4-5 år siden når jeg kjøpte de. Men som sagt så løste det seg bare med å deaktivere/mute et eller annet i innstillingene. Har aldri opplevd lignende støy når headsetet er tilkoblet mobil/tablet/bærbar pc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...