Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Betatt av en kollega..


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 22 år og hun er 24 år. Vi jobber begge i byggebransjen i samme bedrift.

 

Hun begynte i bedriften for rundt et halvt år siden, mens jeg har vært i samme bedrift siden jeg var 18 år. Vi har jobbet mye sammen på noen store prosjekter, og først var jeg litt tvilende til å jobbe med ei jente, men det viser seg at denne jenta er veldig flink innenfor yrket. Hun kan antageligvis mer enn det jeg kan, og hun jobber effektivt og er nøye på ting.

 

Jeg elsker jenter som har talenter og som er kunnskapsrik, i forhold til barbie-jenter som kun kan noe om sminke eller klær...

 

 

Tingen er at jeg er blitt svært betatt av henne etterhvert. Vi fungerer så godt sammen. Vi flirer, prater og jobber kjempegodt sammen. Akkurat nå er vi bare venner. Jeg er redd for å krysse linjen mellom jobbkollega og venn til noe mer.. Så er det jo aldersforskjellen. Hun er litt eldre enn meg, og vet ikke om hun liker yngre gutter.

 

 

Jeg vil be henne ut på date, eller finne på noe med henne men jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Jeg vet hun er singel..

 

Har jo ikke peiling om hun er interessert i noe mer enn å være venn, og vil ikke gjøre ting kleint mellom oss. Spesielt når vi jobber sammen nesten hver dag..

 

Hvordan bør jeg gå frem egentlig? Bør jeg bare randomt spørre om vi skal finne på noe på fritiden? Vi har aldri vært sammen på fritiden før, og hvis jeg spør henne plutselig nå så skjønner hun jo at jeg er interessert i henne. Da kan det hende jeg får avslag.. og det blir kleint :p

 

 

Ble litt rotete dette.. Hvordan bør jeg gå frem? Og er det egentlig lurt å hooke opp med jobbkolleger?



Anonymous poster hash: acddb...04e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg har veldig lyst til å se den nye filmen som er på kino, men så er det ingen av kameratene mine som kan. Har du lyst til å være med? Kanskje ta noe å spise først?"

 

Sier hun nei, så er det ikke kleint. Sier hun ja, så har du iallfall en annen arena til å utforske dette på.

 

 

Be en kollega/venn på middag og kino mens du vet hun hører på... deretter snur du deg mot henne og spør "kanskje du har lyst å bli med du også"?

 

Bestill 3 billetter (forhåndsbestill) for når han kameraten/vennen din sier under middagen at han ikke har tid til å bli med på kino likevel virker det ikke så planlagt :hmm::)

Lenke til kommentar

 

"Jeg har veldig lyst til å se den nye filmen som er på kino, men så er det ingen av kameratene mine som kan. Har du lyst til å være med? Kanskje ta noe å spise først?"

 

Sier hun nei, så er det ikke kleint. Sier hun ja, så har du iallfall en annen arena til å utforske dette på.

 

 

Be en kollega/venn på middag og kino mens du vet hun hører på... deretter snur du deg mot henne og spør "kanskje du har lyst å bli med du også"?

 

Bestill 3 billetter (forhåndsbestill) for når han kameraten/vennen din sier under middagen at han ikke har tid til å bli med på kino likevel virker det ikke så planlagt :hmm::)

 

For en selvsikker og ikke barnehageaktig måte å be noen ut på..... ts er 22 år gammel, ikke 12

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

"Jeg har veldig lyst til å se den nye filmen som er på kino, men så er det ingen av kameratene mine som kan. Har du lyst til å være med? Kanskje ta noe å spise først?"

 

Sier hun nei, så er det ikke kleint. Sier hun ja, så har du iallfall en annen arena til å utforske dette på.

 

 

Be en kollega/venn på middag og kino mens du vet hun hører på... deretter snur du deg mot henne og spør "kanskje du har lyst å bli med du også"?

 

Bestill 3 billetter (forhåndsbestill) for når han kameraten/vennen din sier under middagen at han ikke har tid til å bli med på kino likevel virker det ikke så planlagt :hmm::)

 

For en selvsikker og ikke barnehageaktig måte å be noen ut på..... ts er 22 år gammel, ikke 12

 

 

Men er her å spør om råd.... poenget er at hele arbeidsforholdet ikke skal bli kleint hvis han spør direkte og hun sier nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den "slagplanen" med kompisen som plutselig reiser ville ikke jeg gått for hvertfall. Jeg hadde bare helt casual nevnt en f.eks. en film som går på kino, og bare spurt om vi skulle reist og sett den. Du sier jo at dere har en god kjemi, så hun sier jo uansett ja til det, enten hun ser på det som en vennegreie eller ikke. Så bare føler du deg frem på daten, ser an stemningen. :)

Selv har jeg dårlige erfaringer med å date noen på jobben. Det kan fungere dårlig om det evnt. blir slutt. Men man kan jo ikke gå inn med den innstillinga.

Endret av ergal
Lenke til kommentar

 

 

 

"Jeg har veldig lyst til å se den nye filmen som er på kino, men så er det ingen av kameratene mine som kan. Har du lyst til å være med? Kanskje ta noe å spise først?"

 

Sier hun nei, så er det ikke kleint. Sier hun ja, så har du iallfall en annen arena til å utforske dette på.

 

 

Be en kollega/venn på middag og kino mens du vet hun hører på... deretter snur du deg mot henne og spør "kanskje du har lyst å bli med du også"?

 

Bestill 3 billetter (forhåndsbestill) for når han kameraten/vennen din sier under middagen at han ikke har tid til å bli med på kino likevel virker det ikke så planlagt :hmm::)

 

For en selvsikker og ikke barnehageaktig måte å be noen ut på..... ts er 22 år gammel, ikke 12

 

 

Men er her å spør om råd.... poenget er at hele arbeidsforholdet ikke skal bli kleint hvis han spør direkte og hun sier nei.

 

Det er ikke kleint å spørre noen og få avslag, det er kleint hvis man er 12 men det er lov å tenke "jaja skitt au" og bare la det passere. Kan ikke henge seg opp i sånt hele tiden "åneeei, så kleint det er nå og for alltid"

Lenke til kommentar

Det er ikke kleint å spørre noen og få avslag, det er kleint hvis man er 12 men det er lov å tenke "jaja skitt au" og bare la det passere. Kan ikke henge seg opp i sånt hele tiden "åneeei, så kleint det er nå og for alltid"

 

 

 

Ok... skikkelig voksen du da.

Vet alt om alle, bedre enn de vet selv... en faktisk voksen så vet man at folk er forskjellig, ikke bare som seg selv.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vi har aldri vært sammen på fritiden før, og hvis jeg spør henne plutselig nå så skjønner hun jo at jeg er interessert i henne. Da kan det hende jeg får avslag.. og det blir kleint :p

 

Er det ikke alltid sånn? Det vil alltid være en fare for avslag, men i verste fall står du bare på akkurat det samme punktet som før. Du har ingenting å tape.

 

De fleste voksne mennesker takler å bli avslått av eller avslå jobbkolleger helt fint. Jeg gjorde selv et forsøk med en kollega for et par sommere siden og selv om vi ikke ble kjærester, er det ingen av oss som har noen problemer med å jobbe sammen nå.

 

Hvordan bør jeg gå frem?

 

Du trenger ikke å gjøre det vanskeligere enn det er. Foreslå en bestemt aktivitet på et bestemt tidspunkt.

 

Og er det egentlig lurt å hooke opp med jobbkolleger?

 

Anonymous poster hash: acddb...04e

 

Så lenge det ikke går ut over arbeidet, er det ikke et problem. Folk finner hverandre gjennom jobbene sine hele tida.

Lenke til kommentar

Du bør ha det med i tankene som Ergal sier. Noen bedrifter har det i sine etiske retningslinjer at det ikke er lov å ha et intimt forhold med en kollega, især ikke hvis den ene er leder eller har en posisjon i rangstigen ovenfor den andre.

Hvis det nå er slik at det blir slutt mellom dere på en traumatisk måte, kan det lede til at den ene må bytte arbeidsplass, hvem av dere må da gå?

 

Men drit i det. Peis på, du kommer til å angre på at du ikke prøvde.

Endret av Gregersen
Lenke til kommentar

Er vel bare å spørre om hun vil være med å se en kino som går - eller ta noe å spise uten at du nevner date ller noe slikt ? Er hun oppriktig interresert i å finne på noe så er jo ihvertfall det bra.

 

Om det er fordi hun trives i ditt selskap eller er ute etter noe mer er ikke lett å si men det må du nesten føle på kroppen selv dersom dere drar ut.

 

Men som han over skriver - bedre å vite hvordan det gikk - enn å angre på at du aldri turte.

 

 

Personlig mening om meg og mine kollegaer: Jeg kunne aldri "hooket" opp med en arbeidskollega. Hadde blitt for "nært" rett og slett. Ikke at jeg hadde hatt noe problem å tilbringt fritiden min med en eventuell "utvalgt" men å tilbringe 8 timer på jobb og så resten av døgnet sammen - det hadde blitt for mye for meg. Tror ikke jeg er alene om den tanken der.

 

Har selv ikke noe problem med å finne på noe med kollegaene mine på fritiden men er bare som venner da såklart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...