Gå til innhold

Hardcore webdesignere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La meg si det slik;

tjcombo, det hersker ingen som helst tvil om at du er meget dyktig på dette området. Sidene du har referert til er utrolig digge alle som en, og at de er såpass variable i oppsett og utseende viser at du også mestrer det aller meste.

Vi er her for å gi deg hjelp med det du spør om, og kritikk og erfaringer er vel det du ønsker i dette tilfellet, selv om posten har sklidd litt off-topic til tider. Da ser jeg på det som lite lurt av deg å drive å rakke ned på brukere og deres hjemmesider eller whatever her på forumet, som nettopp er de som tilsynelatende er her for å "hjelpe" nettopp deg. Hadde du blitt spurt hva du mente, hadde det vært en annen sak.

Men som sagt; Dette kan du! Rett og slett imponert. :woot:

Lenke til kommentar
Dere bør lære dere å gi kommentar slik som Loomy.

 

Jeg har sett på sidene til dere som klager på sidene mine,

helst vil jeg ikke nevne noe om det.

Nå kommenterte han noe helt annet enn det vi kommenterte i utgangspunktet og da..

Dessuten så er det DU som har bedt om kommentarer til DIN side, når du da presterer å trekke inn andres sider til dit forsvar,

og når du i utgangspunktet titulerer deg som en "hardcore webdesigner", ja da mangler du rett og slett gangsynvogel.gif

Lenke til kommentar
eh... trur jeg sletter hele innlegget. Var liksom helt kaos. Men takk for de som brukte tid for å svare.

 

tjcombo

 

ja ja, folk skal få lov til å gi meg negativ kritikk, helt klart det.

 

flott side du har.. fargene passer ganske bra sammen  :woot:http://www.mornils.com/

seriøst..

Har jeg noengang titulert meg som en webdesigner eller enda mindre hardcore sådan?

Eller har jeg noengang bedt deg eller noen andre om å kommentere min side, som forøvrig ikke har noen annen funskjon enn ett test prosjekt for en som er nybegynner innen det å lage web-sider?

Eller har jeg noengang sagt at du ikke er flink til å lage sider? at du ikke kan det du driver med? (der er du faktisk flink)

 

Nei...

 

Eneste jeg kommenterte, var at jeg raskt lukker sider med musikk, og din fremtoning her.. dermed blir dette langt under mitt nivå, og min siste kommentar i denne tråden.. især til deg..

Lenke til kommentar
eh... trur jeg sletter hele innlegget. Var liksom helt kaos. Men takk for de som brukte tid for å svare.

 

tjcombo

 

ja ja, folk skal få lov til å gi meg negativ kritikk, helt klart det.

 

flott side du har.. fargene passer ganske bra sammen  :woot:http://www.mornils.com/

seriøst..

Har jeg noengang titulert meg som en webdesigner eller enda mindre hardcore sådan?

Eller har jeg noengang bedt deg eller noen andre om å kommentere min side, som forøvrig ikke har noen annen funskjon enn ett test prosjekt for en som er nybegynner innen det å lage web-sider?

Eller har jeg noengang sagt at du ikke er flink til å lage sider? at du ikke kan det du driver med? (der er du faktisk flink)

 

Nei...

 

Eneste jeg kommenterte, var at jeg raskt lukker sider med musikk, og din fremtoning her.. dermed blir dette langt under mitt nivå, og min siste kommentar i denne tråden.. især til deg..

Hva så, jg gir dg positivt kritikk ;)

Lenke til kommentar

Syns seriøst ikke de sidene dine (tjcombo) var noe spesielt.

 

tamilalliance: Fin layout, men uhorvelige mengder tekst gjør at den ser rotete ut. Intetsigende flash-dings som ikke har noen tilsynelatende funksjon. Ingen bunn (argh!).

 

tamilmp3: Dobbel meny? Hva er det for noe tull? For å være glad i sider med masse fancy grafikk, bruker du uhorvelig mye tekst.

 

skrenhold: Vertikal meny = big no-no. Fremdeles ingen bunn.

 

Hadde du kommet og sagt at du hadde laget screaming-art.com, kunne jeg ha forstått at du var litt cocky.. men nå? Nah..

Lenke til kommentar
Syns seriøst ikke de sidene dine (tjcombo) var noe spesielt.

 

tamilalliance: Fin layout, men uhorvelige mengder tekst gjør at den ser rotete ut. Intetsigende flash-dings som ikke har noen tilsynelatende funksjon. Ingen bunn (argh!).

 

tamilmp3: Dobbel meny? Hva er det for noe tull? For å være glad i sider med masse fancy grafikk, bruker du uhorvelig mye tekst.

 

skrenhold: Vertikal meny = big no-no. Fremdeles ingen bunn.

 

Hadde du kommet og sagt at du hadde laget screaming-art.com, kunne jeg ha forstått at du var litt cocky.. men nå? Nah..

...gutten træng litt oppmerksomhet! ;)

Lenke til kommentar

mitt forsøk på svar på opprinnelig sprsml i denne tråden:

selv om man kan all verdens flash og scrip og jegvettikkehva så betyr det da ikke at du lager bra sider.

hele poenget med en bra hjemmeside er jo at du får frem budskapet og innholdet på en oversiktlig og lettfattelig måte.

hvis dette målet kan nåes v.h.a. flash e.l.; fint det - men jeg har mye mer respekt for en webdesigner som kan mekke ei kul side kun i HTML.

Lenke til kommentar
mitt forsøk på svar på opprinnelig sprsml i denne tråden:

selv om man kan all verdens flash og scrip og jegvettikkehva så betyr det da ikke at du lager bra sider.

hele poenget med en bra hjemmeside er jo at du får frem budskapet og innholdet på en oversiktlig og lettfattelig måte.

hvis dette målet kan nåes v.h.a. flash e.l.; fint det - men jeg har mye mer respekt for en webdesigner som kan mekke ei kul side kun i HTML.

Som om jeg skulle sagt det selv. Det virker som om folk tror jo mer css, php og flash man dytter inn i koden sin, jo bedre blir siden.

Lenke til kommentar

Nei flash trenger ikke å gjøre en side kulere.

 

f.eks maxcure inne holder ikke så mye fancy greier men den er sweet for det (etter min mening da)

 

Og hvorfor tamilalliance har mye text?

Fordi brukere som besøker sida mi kan legge til nyheter/tutorials/prosjekter

selv og dermed vil det bli mere tekst.

 

Greit du ikke synes sida er rå, alle designere er nok mothverandre, men dere må

tenke litt over hvorfor siden ser slik ut som den skal. Det er en tutorial side for å lære PS, FLASH , PHP osv... da må den siden inne holde fancy greier som tiltrekker folk.

 

skjønner?

Lenke til kommentar

og en ting til som kanskje jeg bør sagt for lenge siden:

 

Hvis jeg kommer med en helt ny og dyr bukse, og jeg spør dere om den bør

være kortere eller lengre/ strammere eller løsere... så skal ikke en med mindre pen bukse

helst si noen ting om buksa mi....

 

 

tenk litt på det...

 

Dere som er proffe som har proffe websider... gi meg mer kritikk!!!!

Lenke til kommentar
Greit du ikke synes sida er rå, alle designere er nok mothverandre, men dere må

tenke litt over hvorfor siden ser slik ut som den skal. Det er en tutorial side for å lære PS, FLASH , PHP osv... da må den siden inne holde fancy greier som tiltrekker folk.

"Designere" er nok ikke mot hverandre, unge mann. Men når du kommer inn her, selverklært "hardcore webdesigner", med en generelt nesevis holdning og ute av stand til å ta til deg konstruktiv kritikk, så kan du forvente å få så hatten passer.

 

Siden din er ikke "all that". Den har potensiale, men i mine øyne blir det for rotete. Hvis du i det hele tatt verdsetter konstruktiv kritikk, kan du tenke gjennom dette, kanskje høre med noen andre, upartiske mennesker på andre forum, om de kanskje mener det det samme, eller om de har andre meninger om siden din. Et lite tips: litt mindre kjepphøy neste gang.

 

Hvis jeg kommer med en helt ny og dyr bukse, og jeg spør dere om den bør

være kortere eller lengre/ strammere eller løsere... så skal ikke en med mindre pen bukse

helst si noen ting om buksa mi....

 

Oversatt: Hvis jeg kommer her med en webside som er helt ny, og jeg har brukt mye tid på å utvikle, og jeg spør om den bør være annerledes, så skal ikke en som har en (i dine øyne) "dårligere" webside ha mulighet for å si noe som helst. Helst ville du vel ikke hatt noe annet enn nesegrus beundring for "den nye og dyre buksen din", eller hva?

 

Har du hørt uttrykket "beauty is in the eye of the beholder" ("skjønnhet er i øyet som ser", grovt oversatt)? Folk kan da for pokker mene hva de vil om siden din selv om de ikke har de nødvendige kunnskapene for å snekre sammen en side ala 2advanced.com.

Lenke til kommentar
javel hvis det er det dere mener.

Jeg snakker ikke for resten av webside-utviklerne her på forumet. Jeg sier min mening, punktum.

 

hmm dere snakker som om dere er bedre enn meg, jeg håper virkelig ikke det.

 

Som sagt tidligere, det er ingen pissekonkurranse. Det skal være sagt at du har gjort et par ting som jeg (foreløpig) ikke kan (men heller ikke har behov for å kunne), men seriøst.. jekk deg ned et par hakk. Selv vil jeg påstå at både min og Mikka sin side faktisk er et par hakk bedre enn tamilalliance.com, hovedsakelig på grunn av brukervennligheten.

Lenke til kommentar

Bare nevner at webdesign ikke bare er om stilige effekter og flotte bilder.

En nettside skal tilpasses etter målgruppen den er laget for. Dette er det nok mange som ikke tar nok hensyn til. Kompabilitet med forskjellige nettlesere er også en fordel. Å kunne kode rydding og ikke minst rett er også viktig. Siden til tjcombo mangler forøvrig både doctype og encoding. Tror neppe den validerer uten det. Ellers er det en grei side og kildekoden ser ålreit ut.

 

Tror neppe det er noen her i forumet som kan kalle seg 'hardcore designer'.

 

Uansett, her er noen flotte nettsider:

 

 

 

www.netymology.net

www.designireland.ie

www.netdiver.net

 

Har fortsatt mest sansen for html-sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...