Gå til innhold

RT-AC66U detter ut hele tiden


Dragonlove

Anbefalte innlegg

Har fått ett problem som kom helt plutselig, når jeg er tilkoplet min RT-AC66U over 2.4Ghz så detter den ut hele tiden, på min Samsung smart tv står det at en nettverkskabel er koplet fra samt at min bærbare kopler fra det trådløse nettverket.

 

prøvde på 5Ghz nå og nå virker det stabilt.

 

Så av en eller annen merkelig grunn så kortslutter min Fujitsu bærbare ruteren.

 

Noen som har en forklaring på det? jeg har oppgradert Wifi drivere på den bærbare samt firmware på Ruteren, har til og med nedgradert Firmware på ruter uten at det var noe forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ha et nabonettverk som forstyrrer? I såfall, prøv å bytte kanal. Evnt. sjekk med f.eks. WiFi analyzer (Android) hva som er av nettverk.

 

Er helt alene på 5Ghz i nabolaget men på 2.4ghz er det ett annet nettverk på kanal 6 som mitt nettverk er på.

 

Får sette den på kanal 8 eller noe.

 

Det er dog litt rart at det har fungert fint i flere timer nå når jeg har byttet til kun 5Ghz på den bærbare, det slår ikke ut ruteren nå lenger, så jeg vil tro problemet er med min bærbare.

Lenke til kommentar

Har også opplevd en del problemer med AC66U - spesielt da med Apple produkter som totalt kveler ruteren i senk (typ 3000ms og timeouts) .

 

Åpne en ping så du ser hvor stabilt nettet er:

 

Windowstast + R - Skriv "cmd" så vil du få opp ett kommandolinjevindu

 

skriv "ping www.ntnu.no -t"

 

Du kan også åpne ett vindu som pinger ruteren: "ping 192.168.1.1 -t"

 

La de gå og tikke, dette måler responstiden, som jeg bruker for å se når ruteren går helt ape.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Min ac66u sluttet i går å gi trådløs signal til alt av maskiner. Det fungerer med kabel . Er dette et kjent problem ? Virker som om den er kaputt. Når jeg går nært routeren med mobilen får jeg et svakt signal. Prøvde å reset til fabrikkinnstilling men samme problemet.. Tips mottas med glede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...