Gå til innhold

Athlon 64 eller XP3200


Anbefalte innlegg

Tenkte å spikre sammen en rimelig kraftig PC, men jeg vet ikke om det er noen vits i å blåse 50000,- på en AMD Athlon 64. Blir å bruke maskinen til notepad og sjekke TV programmet på internett...nooot :)

 

Hadde uansett tenkt meg det beste;

ATI 9800 256MB DDR mega kickass 3D kort

PC 4000 1024MB DDR Ram CL 2-2,5

20" LCD (Samsung)

5.1 - 6.1 Surround gulvhøytalere

Creative Audigy 2 beste lydkort

DVD brenner raskeste og beste

Microsoft IntelliMouse Explorer 4.0

Keytronic Tastatur KT2001 PRO

2x 250GB Western Digital/Maxtor SATA

CPU som gir mest ytelse

Hovedkort

 

og litt sånn småting

 

Har 50-60000 KR som skal bort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Personlig hadde jeg tatt Athlon64, den er jo "hottere", noe som du virker ute etter... Men jeg ville tatt IntelliMus 3.0+Icemat istedet for 4.0! (4.0 er visstnok trådløs, men det er jo en smaksak.)

Uansett, kjøp vannkjølig!!! Til alt! Og et fancy Lian-Li kabbiss med masse silent-fans og dilldall!! :yes: :yes: :yes:
Lenke til kommentar

Tviler på at du klarer å svi av 50-60.000,- uansett - så har du penger til overs så trenger jeg noen...

 

tilbake til topic...

 

Jeg ville absolutt ha gått for Athlon64 eller 64FX med dertil hovedkort (sjekk tester på nettet - har ingen erfaring med det selv ennå). Deretter ville jeg ha gått for en Raptor SATA-disk på 36Gig i tillegg som du kan ha OS'et på, valgt 9800XT fremfor PRO... Dessuten bør du vel velge ECC-minne (eller tar jeg feil?)...

 

 

Og til slutt - spart opp nok penger... du er 16-17 år og jeg tviler sterkt på at du har så mye penger å bruke på PC - men for all del - det er lov å drømme... eller å sløse...

Lenke til kommentar

Med så mye penger ville jeg kjøpt en Athlon 64 dersom du absolutt skal ha Amd.

Jeg personlig syns denne prosessoren er litt "ung" ennå, og skal vente til det kommer bedre hovedkort og tilbehør til den.

Dersom du vil ha topp ytelse med en velprøvd "teknologi", så er det ikke til å stikke under en stol at en P4 vil gi deg mer enn en Amd XP.

Når du i tillegg har valgt et så godt minne, så kan du like greit ta et Intel system.

Lenke til kommentar

Gå for en Athlon 64 3200+ (da trenger du ikke registrert minne). Da får du den nest beste prosessoren du kan kjøpe, den koster ikke så mye mer en Xpen heller (og yter bedre).

 

Tror nok foresten Athlon 64 er ganske velprøvd i labene til AMD, så om det er noen som innbiler seg at AMD sender ut en ustabli prosessor, så kan jeg avkrefte det.

 

Å si at P4 er bedre en Athlon 64 fordi den er mer velprøvd er bare tull!!

Lenke til kommentar
Hadde jeg hatt så mye penger å sputte inn i en ny pc hadde jeg røska med meg den feteste athlon 64 cpu'n av dem alle !

Og Vappochill  !

 

Eller så kan du jo bare kjøpe denne heftige dingsen da !

http://www.go-l.com/desktops/machl38/features/index.htm

 

 

Lykke til !

Uff hold på å slite frem samme linken "nesten" :p: leste ikke hele med en gang... :roll:

Som sagt extreme <- versjonen :love: til ca 8000$ er vel ikke å forakte :cool: kjøp den du :p:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt vitsen jeg da. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt meg en XP2500+ og kjørt den på XP3200+ eller høyere ved hjelp av et ABIT NF7-S v2.0 hk. Du vil ikke merke mye forskjell i ytelse. De sinnsyke summene du sparer på å gjøre dette kan du bruke på digg skjerm, Radeon 9800XT, sykt svære harddisker osv.

 

Har du enda penger igjen så spar dem! Sett dem inn på konto, vent til maskinen blir litt eldre (kanskje 1 år?) og så oppgrader. Jeg lover deg at da holder maskinen din mye lenger enn hvis du svir av 50k på én gang.

 

Fred ut!

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt vitsen jeg da. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt meg en XP2500+ og kjørt den på XP3200+ eller høyere ved hjelp av et ABIT NF7-S v2.0 hk. Du vil ikke merke mye forskjell i ytelse. De sinnsyke summene du sparer på å gjøre dette kan du bruke på digg skjerm, Radeon 9800XT, sykt svære harddisker osv.

 

Har du enda penger igjen så spar dem! Sett dem inn på konto, vent til maskinen blir litt eldre (kanskje 1 år?) og så oppgrader. Jeg lover deg at da holder maskinen din mye lenger enn hvis du svir av 50k på én gang.

 

Fred ut!

:wow: Ikke merke forskjell??? :wow:

 

jaja... en som ikke har sett på linken enda

 

ca 55000spenn for noe slikt... :wow:

Lenke til kommentar
gixer Skrevet 28/10/2003 : 19:37

  Skjønner ikke helt vitsen jeg da. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kjøpt meg en XP2500+ og kjørt den på XP3200+ eller høyere ved hjelp av et ABIT NF7-S v2.0 hk. Du vil ikke merke mye forskjell i ytelse. De sinnsyke summene du sparer på å gjøre dette kan du bruke på digg skjerm, Radeon 9800XT, sykt svære harddisker osv.

 

Har du enda penger igjen så spar dem! Sett dem inn på konto, vent til maskinen blir litt eldre (kanskje 1 år?) og så oppgrader. Jeg lover deg at da holder maskinen din mye lenger enn hvis du svir av 50k på én gang.

 

Fred ut! 

 

Helt enig. Desto mer penger du bruker på pc, desto mindre får du for pengene og du merker mindre forskjell i ytelse. Det er lurest å bruke mest penger på ting som du vet varer lenge, og ikke så mye penger på komponenter som utvikler seg veldig fort. Og i tillegg slik det ble sagt tidligere her så er det greit å vente med athlon 64 siden det er så nytt og det vil sikkert komme bedre hk osv etterhvert. Jeg ville ha gått for en xp 3200+ og et godt hovedkort. Da har du allerede spart en del penger. Videre kan du kjøpe masse høykvalitetsram, og deretter to WD-raptor harddisker som du kjører i raid og to svære P-ATA harddisker. Skjermkort kan du svi av 5-6000 på selv om du helt sikkert må kjøpe nytt om 1 år. Lydkort kan du sikkert bruke ca 2000 på. Komponenter som ikke utvikler seg raskt kan du bare kjøre på og svi av masse penger, f.eks skjerm, kabinett, tastatur og mus. og så kan du bruke litt penger på god kjøling, strømforsyning, casemods (hvis du vil) som du kommer til å ha en stund fremover.

 

Ps. hvis du bruker 50000 kr på pc så skal jeg love deg at den yter LANGT ifra dobbelt som mye som en pc til 25000.

Lenke til kommentar
Jeg ville ha gått for en xp 3200+ og et godt hovedkort. Da har du allerede spart en del penger.

 

 

ser ut som du er opptatt av og spare penger, så hvorfor i all verden gir du råd om at han skal kjøpe en 3200+ ? da er det jo mye bedre og høre på gixer, selv om du VIL merke MYE forskjell på en xp å athlon64. og du sparer tross alt ikke mer enn ca 1400,- (priser fra ps data) på å kjøpe en 3200+ istedenfor athlon64. og siden han har sååå sinnsykt med penger ser jeg ingen grunn til at han skal kjøpe en 3200+!

Lenke til kommentar
Personlig hadde jeg tatt Athlon64, den er jo "hottere", noe som du virker ute etter... Men jeg ville tatt IntelliMus 3.0+Icemat istedet for 4.0! (4.0 er visstnok trådløs, men det er jo en smaksak.)

 

Uansett, kjøp vannkjølig!!! Til alt! Og et fancy Lian-Li kabbiss med masse silent-fans og dilldall!! :yes::yes::yes:

Angående icemat + tråløs mus,

Dette er en dårlig kombinasjon! Det er hvertfall mine erfaringer...

En kompis hadde en tråløs optisk mus, så kjøpte han icemat

og hele musen gikk helt bananas.

Klikket fullstendig.

 

Men Icemat er konge-matte! :yes:

Sats på den og intellimouse 3.0 du!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...