pstub Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 Heisann! Har fått min jobb-PC (Lenovo X201) oppgradert fra Windows 7 (32bit) til Windows 8.1 (64bit). PC'en har en Intel i5-520m CPU med integrert grafikk (Intel HD Graphics). Problemet er at hverken Intel eller Lenovo har noen drivere til Windows 8.1 her, og jeg får derfor ikke mulighet til å aktivere ekstern skjerm! Den innebygde Windows-driveren har ingen problemer med å fixe rett oppløsning osv på laptop-skjermen, men jeg er låst til kun å benytte denne! Kan altså ikke få bilde på prosjektor eller ekstern skjerm, hvilket er HEELT håpløst... Noen som har en bra løsning til meg??? Takk for hjelpen!
ahw_ Skrevet 22. september 2014 Skrevet 22. september 2014 (endret) Ser ut som at den integrerte GPU'en heter «GMA 5700M HD». For å være sikker kan du kanskje sjekke dette nærmere. Har du prøvd Intels driver-sjekker? Hva med å prøve denne driveren, selv om det ikke er offisiell støtte for Windows 8 og oppover? Hvis ikke noe av dette hjelper, tviler jeg egentlig på at du vil finne noe som fungerer ordentlig (uten et tredjepartsprogram i hvert fall, hvis det finnes noe slikt). Endret 22. september 2014 av ahw_
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå