Gå til innhold

Hva får dere i Super Pi? 1. innlegg oppdatert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tweak litt på timingsene på minnet og kanskje prøve litt høyere uncore..hvis det går da:)

Ikke ille tid :thumbup: men med litt fikling kan du få bedre pluss det skal litt til for å svi den så ikke vær redd for og teste litt. Bare pass på tempen :yes:

 

klokka opp til 4.2 nå, fikk kjørt Super Pi, men fikk BSOD etter noen minutter med prime95 :thumbdown:

 

Noen tips til hvordan jeg kan få den stabil på ca 4.2 ghz? Satt opp v.core til 1.315 og har satt qpi volt til 1.3. Driver å prøver meg fram litt nå, tenkte å hive på en vifte til på cpu kjølern så ikke jeg skal få noe problem med temp. Hvis jeg finner en smart måte å feste den på da :)

 

Edit: fikk cpu opp i 4.4 ghz og en ganske bra tid i super pi også

Pcn frøs riktignok ca 30 sec etter att jeg fikk lagra screenshoten :roll:

 

Fant også en fin 24/7 klokk på 4ghz og 1.275 i v.core, 75 grader etter ca 40 min i prime uten error :cool:

post-131319-1269288444,1727_thumb.jpg

post-131319-1269293802,2358_thumb.jpg

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

i5 750 @ 4ghz - 2.25 vcore i bios og cpu-z. SuperPI 1m på 10.000 sek. :) Liker volten på cpuen hvertfall, kan gå lengre. Fine temps enda, runder såvidt 60C.

 

Hm ? Nå har du skrevet feil håper jeg ? Folk kjører jo i5 750 på 4ghz med rundt 1,35-1,45v.

Lenke til kommentar

i5 750 @ 4ghz - 2.25 vcore i bios og cpu-z. SuperPI 1m på 10.000 sek. :) Liker volten på cpuen hvertfall, kan gå lengre. Fine temps enda, runder såvidt 60C.

 

Hm ? Nå har du skrevet feil håper jeg ? Folk kjører jo i5 750 på 4ghz med rundt 1,35-1,45v.

 

Kopierer posten min i ''Intel OC''-Tråden. :)

-------------------

 

 

Intel Core i5 750 @ 4Ghz. 1600mhz OCZ Platinum CL7, 1,65V.

 

Vcore på 1.23 i BIOS. H50 med standardvifta i et Antec p180 Mini.

Kjørte ikke prime lenge, men kjørte i 3 timer istad, kom aldri over 62C på core0. Ikke spør meg hvorfor realtemp ikke viser kjerne den fjerde(core3) kjernen. :S Fikk oppsettet i går, så gidder ikke styre med det, så lenge alt er stabilt og flott

 

Pic: 2ijqamg.jpg

 

 

Ninjaeditg: Kommer nok lengre på samme volt, men føler at 4Ghz holder i massevis. Fått en fin og lite voltkrevende chip tror jeg. Ser folk på 1.38 osv på samme hastighet. Har også forøvrig Asus Maximus III Gene mATX hovedkort. :)

 

------------------

 

Tror du meg nå. Les hele innlegget som er kopiert, så har det kjørt prime 3, helt feilfritt. Har heller ikke fått noen bsods i game. :)

Lenke til kommentar

i5 750 @ 4ghz - 2.25 vcore i bios og cpu-z. SuperPI 1m på 10.000 sek. :) Liker volten på cpuen hvertfall, kan gå lengre. Fine temps enda, runder såvidt 60C.

 

Hm ? Nå har du skrevet feil håper jeg ? Folk kjører jo i5 750 på 4ghz med rundt 1,35-1,45v.

 

Kopierer posten min i ''Intel OC''-Tråden. :)

-------------------

 

 

 

Intel Core i5 750 @ 4Ghz. 1600mhz OCZ Platinum CL7, 1,65V.

 

Vcore på 1.23 i BIOS. H50 med standardvifta i et Antec p180 Mini.

Kjørte ikke prime lenge, men kjørte i 3 timer istad, kom aldri over 62C på core0. Ikke spør meg hvorfor realtemp ikke viser kjerne den fjerde(core3) kjernen. :S Fikk oppsettet i går, så gidder ikke styre med det, så lenge alt er stabilt og flott

 

Pic: 2ijqamg.jpg

 

 

Ninjaeditg: Kommer nok lengre på samme volt, men føler at 4Ghz holder i massevis. Fått en fin og lite voltkrevende chip tror jeg. Ser folk på 1.38 osv på samme hastighet. Har også forøvrig Asus Maximus III Gene mATX hovedkort. :)

 

------------------

 

Tror du meg nå. Les hele innlegget som er kopiert, så har det kjørt prime 3, helt feilfritt. Har heller ikke fått noen bsods i game. :)

 

 

Du skrev 2.25 og ikke 1.25, tror det han mente var at det var litt høyt ^^

Lenke til kommentar

i5 750 @ 4ghz - 2.25 vcore i bios og cpu-z. SuperPI 1m på 10.000 sek. :) Liker volten på cpuen hvertfall, kan gå lengre. Fine temps enda, runder såvidt 60C.

 

Hm ? Nå har du skrevet feil håper jeg ? Folk kjører jo i5 750 på 4ghz med rundt 1,35-1,45v.

 

Kopierer posten min i ''Intel OC''-Tråden. :)

-------------------

 

 

 

Intel Core i5 750 @ 4Ghz. 1600mhz OCZ Platinum CL7, 1,65V.

 

Vcore på 1.23 i BIOS. H50 med standardvifta i et Antec p180 Mini.

Kjørte ikke prime lenge, men kjørte i 3 timer istad, kom aldri over 62C på core0. Ikke spør meg hvorfor realtemp ikke viser kjerne den fjerde(core3) kjernen. :S Fikk oppsettet i går, så gidder ikke styre med det, så lenge alt er stabilt og flott

 

Pic: 2ijqamg.jpg

 

 

Ninjaeditg: Kommer nok lengre på samme volt, men føler at 4Ghz holder i massevis. Fått en fin og lite voltkrevende chip tror jeg. Ser folk på 1.38 osv på samme hastighet. Har også forøvrig Asus Maximus III Gene mATX hovedkort. :)

 

------------------

 

Tror du meg nå. Les hele innlegget som er kopiert, så har det kjørt prime 3, helt feilfritt. Har heller ikke fått noen bsods i game. :)

 

 

Du skrev 2.25 og ikke 1.25, tror det han mente var at det var litt høyt ^^

 

Oja, ok :p Trodde han mente jeg hadde unormalt lav vcore. :D:ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...