Gå til innhold

AMD har tapt ?!?!


JohnDoe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AMD er nok langt ifra å tape prosessorkrigen...jeg ville heller sagt den går konstant fremover og dette vil vise seg senere.

 

Men husk på det at takket være AMD så er det konkurranse i prosessormarkede og dette presser prisene NED :-)

 

Vel det er nok minst like mye takket vere Intel at vi har konkuranse og at prisene skrus ned, det er vel ingen her på forumet som innbiller seg at amd hadde satt ned prisene om dem var alene :wow::wow:

Lenke til kommentar
AMD er nok langt ifra å tape prosessorkrigen...jeg ville heller sagt den går konstant fremover og dette vil vise seg senere.

 

Men husk på det at takket være AMD så er det konkurranse i prosessormarkede og dette presser prisene NED  :-)

 

Vel det er nok minst like mye takket vere Intel at vi har konkuranse og at prisene skrus ned, det er vel ingen her på forumet som innbiller seg at amd hadde satt ned prisene om dem var alene :wow::wow:

D hadde ingen gjort ;)

Lenke til kommentar

Vel.... Alle kjenner vel til Cray supercomputers ??? De begynner og lage supercomputere med AMD`s opteron prossessor, et MONSTER av en maskin med over 10000 prossessorer som ska hete "Red storm" + at de har fått sinnsykt masse bestillinger. DETTE er det og maaaaaaaasse penger i for AMD.

 

 

Men hva vet vel lille meg ;)

Lenke til kommentar
Vel.... Alle kjenner vel til Cray supercomputers ??? De begynner og lage supercomputere med AMD`s opteron prossessor, et MONSTER av en maskin med over 10000 prossessorer som ska hete "Red storm" + at de har fått sinnsykt masse bestillinger. DETTE er det og maaaaaaaasse penger i for AMD.

 

 

Men hva vet vel lille meg ;)

Hvist det er sant, så høres det lovende ut for økonomioen til amd.

Hva lille deg vet, vet jeg ikke :p:

Lenke til kommentar

www.aceshardware.com har en morsom liten artikkel om dette som er verdt å få med seg (hele addressen ligger i tråden om avstemming av beste cpu). De klarer faktisk å lattliggjøre hele artikkelen til BW med fakta.

 

Men uansett er det helt tullete å utkåre en prosessorprodusent som vinner fo oss forbrukere, for hvis en vinner er det VI som taper, jepp det er riktig: VI, Vi, vi.

 

HAr faktisk troen på at AMD kommer til å tjene ganske mye penger nå de tre neste kvartalene. Hammer lever opp til navnet sitt og hammrer det som er av Intel cpuer (ok, kanskje litt overdrevet).

 

Dette er faktisk ganske optimalt for konkuransen og prisene sin skyld, fordi når ikke Intel har ytelses toppen er de nødt til å sette ned prisene. Det samme gjør da selvsagt AMD, osv. Dessuten så kan det hende at dataprodusentene får øynene opp igjen for AMD og vips så har AMD komemt seg opp på 25 % markeds andeler og tjener sinsykt med penger. og kan fortsette og skaffe hodebry for intel.

 

Og for de som måtte tro det så er det ikke sånn at Intel kunne knust AMD om de ville. (P4 EE, bedre kjnt som Emergency Edition er vel det beste eksempelet på det). For å gjøre det må de tenke ut en ny løsning for prosessorkjerne og så må det testes og feiles osv. Dette tar tid, det er ikke sånn at det bare er å kaste nok pneger ut av vinduet og så har de vidunder cpuen.

De kan presse AMD en del på pris, men forsøkene de har gjort så langt har ikke lykkes.

 

Nei, AMD er nok et selskap som har kommet for å bli!

Lenke til kommentar

Snekkern: Hvis AMD selger 10000+ spesial lagde Opteroner, tror jeg nok de tjener noen tusner. Tror nok de gutta som skal lage redstorm har penger til å betale for seg ja. De selger jo ikke akkurat slike super computere gratis (ja, redstorm blir en salgsvare som teoretisk kan skaffes for Ola Dunk). Tror nok AMD selger prosessorene billig, men de tjener nok fortsatt 50-100 $ per cpu, noe som tilsvarer 50*10000$=5000000$ - 100*10000$ = 10000000$ per redstorm maskin.

 

Og de har nok potensiale til å selge 100 stykker. (med andre ord trener de penger selv om de bare skulle få 10$ per cpu)

Lenke til kommentar
Snekkern: Hvis AMD selger 10000+ spesial lagde Opteroner, tror jeg nok de tjener noen tusner. Tror nok de gutta som skal lage redstorm har penger til å betale for seg ja. De selger jo ikke akkurat slike super computere gratis (ja, redstorm blir en salgsvare som teoretisk kan skaffes for Ola Dunk). Tror nok AMD selger prosessorene billig, men de tjener nok fortsatt 50-100 $ per cpu, noe som tilsvarer 50*10000$=5000000$ - 100*10000$ = 10000000$ per redstorm maskin.

 

Og de har nok potensiale til å selge 100 stykker. (med andre ord trener de penger selv om de bare skulle få 10$ per cpu)

He He

 

Lenge leve Amd, Intel og alle de andre :woot:

Lenke til kommentar
Snekkern: Hvis AMD selger 10000+ spesial lagde Opteroner, tror jeg nok de tjener noen tusner. Tror nok de gutta som skal lage redstorm har penger til å betale for seg ja. De selger jo ikke akkurat slike super computere gratis (ja, redstorm blir en salgsvare som teoretisk kan skaffes for Ola Dunk). Tror nok AMD selger prosessorene billig, men de tjener nok fortsatt 50-100 $ per cpu, noe som tilsvarer 50*10000$=5000000$ - 100*10000$ = 10000000$ per redstorm maskin.

 

Og de har nok potensiale til å selge 100 stykker. (med andre ord trener de penger selv om de bare skulle få 10$ per cpu)

selfølgelig tjener de på det, men jeg sa "tror ikke de tjener så mye" ergo selges nok disse til sterkt reduserte priser,da dette prosjektet gir amd en god reklame noe som på sikt kan slå positivt ut. ;)

Lenke til kommentar

AMD har en markedsverdi på $4.8 milliarder mens Intel's er $204.8 milliader. Intel tjente nesten en milliard dollar sist kvartal (det var 68ende kvartal på rad med overskudd).

 

Uansett, som en av hovedaksjonærene i AMD har de ingen interesse av at AMD skal forsvinne for at det amerikansk (og EU's) konkurransetilsyn skal komme å kjøre en 'microsoft' på dem.

 

Tror du Intel står med ryggen mot veggen så må du lese litt mindre nerdenytt og litt mer finansnyheter - det er faktisk sluttsummen som teller, ikke FPS.

Lenke til kommentar

Synes itavisen burde få seg noen nye skribenter (eller hva det nå heter).

JEG kunne jo gjort det bedre!

 

 

 

På den annen side, som mangen andre har sagt, AMD er på vei opp og jeg tror vi kommer til og se mye mer fra dem i årene som kommer enn i det siste.

Endret av Eurofighter
Lenke til kommentar
Er ikke sikker men tror ikke de tjener noe serlig på slike prosjekter, der er det vel heller mer snakk om reklameefekten.

Det er klart du har rett i den antakelsen. Det er jo en bekreftelse for AMD om at de gjør noe riktig. Det er også klart at hvis Red Storm blir verdens kraftigste maskin en stund så lever også Hector Ruiz godt på ryktet om at "AMD har verdens raskeste datamaskin".

 

Om de så gav bort alle 10.000 prosessorene eller hva det var, så tjener de det glatt inn på ringvirkningene av en slik satsning.

 

Logikk, ganske enkelt.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...