Gå til innhold

Hurra!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, den der var faktisk ny for meg. Vil det si at den pusher absolutt alt du setter den til? For min del har jeg hele kontoret med meg når jeg jobber, og epostprogrammet (Forté Agent, som jeg har brukt stadig nye versjoner av i snart 20 år) sjekker hvert minutt.

 

Edit: Hele kontoret mitt er en Dell Presicion M6500 (kunne kjøpt M6600 eller 6700, men de idiotene gikk fra 1920x1200 til 1920x1080, så da beholder jeg denne så lenge den ennå fungerer, farten er ikke noe problem med SSD!)

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar

Vel, den der var faktisk ny for meg. Vil det si at den pusher absolutt alt du setter den til? For min del har jeg hele kontoret med meg når jeg jobber, og epostprogrammet (Forté Agent, som jeg har brukt stadig nye versjoner av i snart 20 år) sjekker hvert minutt.

 

Edit: Hele kontoret mitt er en Dell Presicion M6500 (kunne kjøpt M6600 eller 6700, men de idiotene gikk fra 1920x1200 til 1920x1080, så da beholder jeg denne så lenge den ennå fungerer, farten er ikke noe problem med SSD!)

Ja, stort sett. Mye kan integreres direkte, og resten gjøres via powershell eller growlnotify (dos).

 

Har en Surface Pro 3... og jeg er helt betatt! Et skjermforhold på 3:2 istedenfor 16:9 (eller 16:10) er for meg mer behagelig å bruke.

Lenke til kommentar

Surface 3? Tror ikke jeg kunne klart meg med den. Jobben min krever nok litt mer av skjermkortet enn den kan by på. Dellen min har et ATI Fire Pro, og jeg tviler på at selv de nyeste "on chip"-løsningene er i nærheten der. Riktignok bruker jeg ikke den innebygde skjermen i Dellen så mye, jeg har hjemme og på hytta identiske dockingoppsett med NEC Multisync hovedskjerm og Samsung P2770HD skjerm over den (begge på 27"), men når jeg må bruke den innebygde skjermen, er et greit å ha riktig oppløsning.

 

Men det ville jo vært deilig med en enhet som bare kan stappes ned i en liten veske, istedefor den gigantiske pc-veska jeg bruker. Har jo vurdert å kjøpe en til av denne Dellen fra ebay og bare ta med meg en ekstern SSD fram og tilbake. Men kanskje Surface 5, eller noe sånt kommer med trådløs dockingstøtte og skarpere skjermkort? ;) Men jeg liker nok best 16:10, så det er vel tvilsomt.

Lenke til kommentar

Surface 3? Tror ikke jeg kunne klart meg med den. Jobben min krever nok litt mer av skjermkortet enn den kan by på. Dellen min har et ATI Fire Pro, og jeg tviler på at selv de nyeste "on chip"-løsningene er i nærheten der. Riktignok bruker jeg ikke den innebygde skjermen i Dellen så mye, jeg har hjemme og på hytta identiske dockingoppsett med NEC Multisync hovedskjerm og Samsung P2770HD skjerm over den (begge på 27"), men når jeg må bruke den innebygde skjermen, er et greit å ha riktig oppløsning.

 

Men det ville jo vært deilig med en enhet som bare kan stappes ned i en liten veske, istedefor den gigantiske pc-veska jeg bruker. Har jo vurdert å kjøpe en til av denne Dellen fra ebay og bare ta med meg en ekstern SSD fram og tilbake. Men kanskje Surface 5, eller noe sånt kommer med trådløs dockingstøtte og skarpere skjermkort? ;) Men jeg liker nok best 16:10, så det er vel tvilsomt.

Vet ikke hva du driver med men Fire Pro som sitter i bærbare er ikke spreke sammenlignet med Intel HD5000, men det er fremdeles ikke dedikert. Det går fint an å spille Portal 2 og Dishonored på høy kvalitet, så det holder for meg (det er ikke så mye tid til å spille uansett ;)).

 

For meg, som siv.ing, er det formfaktoren som tiltaler meg mest. Jeg får med meg alle dokumenter og beregninger (for med ren beregningskraft står det ikke noe tilbake på denne enn på den stasjonære på kontoret). I tillegg har jeg nå noe praktisk å ta notater i møter på, for pennen fungerer overraskende bra (og det gjør tastaturet også). Og så er det faktisk et hendig nettbrett til sofabruk. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker blant annet InDesign med noen helt j... tunge dokumenter og må ha dem i beste oppløsning for å se hva jeg gjør. Har prøvd med en ganske skarp Ultrabook, men den var ikke i nærheten av å klare det. Spilling? Det siste spillet jeg rundet, var Indiana Jones sammen med ungene for omtrent ti år siden... Før det var det vel Doom 2, tror jeg! Uansett, Surface må nok et par hakk opp i skjermkort før den funker.

Lenke til kommentar

Forresten, det spørs om Surface er noe for meg uansett. Iallfall hvis de skal fortsette med de frimerkene... Jeg er veldig glad i 17", og jeg går iallfall aldri under 15" for noe som skal brukes til noe annet enn nettaviser (altså som en stor mobil). Men det er bare meg...

Det er nok bare deg. ;)

 

De er for oss som følger med i tiden og forventer effektivitet. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...