Gå til innhold

100 mbit med kabel, ca 30 med ruter.


Machote

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

Som tittelen tilsier har jeg problemer med å få høy hastighet på wifi her hjemme. Med kabel får jeg nesten 100 mbit som jeg da betaler ekstra for, mens jeg er helt nede i 30 trådløst.

Jeg har en dlink dir-635 modell som skal støtte 11n. Hvis jeg har sjekket riktig støtter også laptopen min 11n. Det står da 65 mbps på egenskaper for den trådløse tilkoblingen dersom det hjelper noe.

Har som dere sikkert skjønner ikke superpeiling, men litt frustrerende og betale for høy hastighet og dermed kunne utnytte seg av under halvparten av det man betaler for.

 

Jeg mistenker at nettverkskortet på laptopen kanskje ikke duger bedre?

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må oppgradere både router og nettverkskort til AC standarden for å i det hele tatt komme i nærheten av 100Mbps over WiFi...

 

Asus RT-AC66U/AC68U - ingen over, ingen ved siden av... ;)

Er det mye bedre rekkevidde/hastighet på AC68U kontra AC66U? Eller la meg stille spørsmålet litt annerledes, er AC68U verdt 500kr mer? Er det stor forskjell på de to?

Lenke til kommentar

Du må oppgradere både router og nettverkskort til AC standarden for å i det hele tatt komme i nærheten av 100Mbps over WiFi...

 

Asus RT-AC66U/AC68U - ingen over, ingen ved siden av... ;)

 

Hva menes med AC standard? Hvorfor må ruter oppgraderes når det står at den d-link modellen skal gi opptil 300 mbit hastighet? Da skal den da vel kunne gi hvertfall 100 som linja mi leverer? Og hvordan oppgraderer jeg nettverkskortet som ligger inn på bærbaren? Kjøpe et som plugges eksternt til usb? Mange

Lenke til kommentar

Du sier jo ikke noe om laptoppen din.

 

Det er flere standarder når det kommer til wi-fi. A, B, G, N og AC. AC er det nyeste og raskeste. Standarder må støttes både av router og enhet.

 

Hvordan vet jeg om nettverkskortet mitt på laptopen min og ruteren er for dårlig for å støtte 100mbit? eller om jeg bare har på noen feil instillinger som gjør at jeg ikke får nyttigjort linjen min på 100?

Lenke til kommentar

skal du bytte i laptop så må du åpne en luke i bunn og bytte ut ett fysisk kort ja, på de fleste laptoper så bryter man ikke garanti ved å bytte nettverkskort, dette er jo selvfølgelig noe man bør få hjelp til om man ikke har noen i familien som kan litt pc

 

enkleste er å kjøpe usb nettverkskort, men da har man jo en pinne stikkenes ut av siden på pc'n til enhver stund

Lenke til kommentar

skal du bytte i laptop så må du åpne en luke i bunn og bytte ut ett fysisk kort ja, på de fleste laptoper så bryter man ikke garanti ved å bytte nettverkskort, dette er jo selvfølgelig noe man bør få hjelp til om man ikke har noen i familien som kan litt pc

 

enkleste er å kjøpe usb nettverkskort, men da har man jo en pinne stikkenes ut av siden på pc'n til enhver stund

Har den får det meste hjemme så å ha den som en usb blir ikke noe problem. Noen tips til slike?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen!

 

Som tittelen tilsier har jeg problemer med å få høy hastighet på wifi her hjemme. Med kabel får jeg nesten 100 mbit som jeg da betaler ekstra for, mens jeg er helt nede i 30 trådløst.

Jeg har en dlink dir-635 modell som skal støtte 11n. Hvis jeg har sjekket riktig støtter også laptopen min 11n. Det står da 65 mbps på egenskaper for den trådløse tilkoblingen dersom det hjelper noe.

Har som dere sikkert skjønner ikke superpeiling, men litt frustrerende og betale for høy hastighet og dermed kunne utnytte seg av under halvparten av det man betaler for.

 

Jeg mistenker at nettverkskortet på laptopen kanskje ikke duger bedre?

 

Takker for all hjelp!

 

Hei.

 

Du kan prøve å sette "Channel Width" under "Wireless Settings" til 40Mhz i D-Link DIR-635.

Se om dette kanskje hjelper litt. Men dette kan kanskje føre til litt ustabil nett.

Absolutt verdt et forsøk.

 

 

Det står da 65 mbps på egenskaper for den trådløse tilkoblingen dersom det hjelper noe.

Se om hastigheten har endret seg fra 65 mbps på egenskaper for den trådløse tilkoblingen din fra pcen.

 

 

 

Endret av CiscoX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...