Gå til innhold

Nyhet! - Nikon D750


Anbefalte innlegg

Canon eller Nikon ?

 

Ingen av delene. Dette er "cherry picking" - tyne kameraene maks på noe man vet den ene er bedre/dårligere på. Joda - Canon er dårligere på dynamikk på lav ISO - men prøv i stedet å ta bildet på korrekt høy ISO, og det blir jevnt.

 

Hva er poenget med å poste bilder uten kontekst? Forklaring, kilde, metadata ...

Endret av Trondster
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan anbefale dette kameraet på det varmeste! Noen grunner;

1. Det nye, dypere grepet er utroolig mye bedre å holde i enn noe annet nikon jeg har prøvd.

2. Vippeskjerm, auto-iso(video) og mulighet til å endre blender under filming er veldig praktisk

3. Wifi er faktisk lettvint når man bare vil sende jpegs raskt

4. ISO! Dette kameraet tar så gode bilder ved høy iso at jeg ikke lenger tenker på hvor høy den står. Bilder på iso 12800 er fullt brukelig til alt, bortsett fra hvis man skal printe enormt, noe jeg uansett aldri gjør.

5. Lett

6. Nevnte jeg nytt grep?

Lenke til kommentar

Tror de aller fleste er veldig fornøyd med skjermen... D750 er etter hva jeg hører ett av Nikons 1. kamera med god videokvalitet. Å kunne filme med skulderrigg er for mange det som gjør at man faktisk kan bruk ett DSLR fra Nikon.

 

Ta bilder høyt oppe eller langt nede dekker nok de aller fleste behov... en ting er at det ikke er optimalt for mange men at det blir meningsløst høres for meg litt rart ut.

Lenke til kommentar

Har ihvertfall aldri hørt om noe som tar flere bilder foran kamera enn bak... bortsett fra rosabloggere og fjortissjenter selvsagt :) men for de er mobilen ofte mer enn nok.

 

Si meg... hva er det du tar så mye bilder av du da der du må stå mer foran enn bak kamera?

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Jeg har litt blandete følelser mtp. hengsling av skjerm. I utgangspunktet foretrekker jeg hengsel på siden, men samtidig så stjeler det plass til hurtigknapper på venstresiden. Og alt i alt vil jeg si sistnevnte er viktigere for bruken av kameraet.

 

Ser uansett på hengslet skjerm som stort sett en gimmick, med noen områder hvor det er genuint nyttig. Så ikke akkurat noen deal-breaker for meg. Hadde likt D750 like mye om det ikke hadde hatt hengslet skjerm i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Tror de aller fleste er veldig fornøyd med skjermen... D750 er etter hva jeg hører ett av Nikons 1. kamera med god videokvalitet. Å kunne filme med skulderrigg er for mange det som gjør at man faktisk kan bruk ett DSLR fra Nikon.

 

D4 har vel de samme funksjonene for video, både auto-iso og mulighet til å endre blender underveis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...