Gå til innhold

[Løst] Windows 8.1: Hindre tvangsrestart etter oppdatering


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som den veiledningen kun er i forhold til at windows tilbyr dl av w8.1, de er ikke det jeg er ute etter.

 

Jeg vil at windows skal oppdateres automatisk

Dersom oppdateringen ikke trenger restart, ok, fint

Dersom den trenger restart: Ikke fullfør oppdateringen før jeg selv bestemmer at restart er greit.

Lenke til kommentar

Bare enable den lokale policy som heter : no auto-restart for logged on users for sceduled automatic update installations

Settes til "Enabled" for ikke å få automatisk restarter

 

Start - run - gpedit.msc

Start - run kan erstattes med " windows key + R "

 

Du finner den under

Local Computer Policy - Computer Configuration - Administrative Templates - Windows Components - Windows Updates

 

Jeg må ihvertfall godkjenne restarts selv.

post-35394-0-21468700-1410621047_thumb.png

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK

Men kanskje valget "download updates + let "ME" choose whether to install them" er bedre for deg

1z1z8dh.png

 

 

Fordi som noen sa :

Once the updates have been done, sometimes your machine is in a weird state (eg one DLL has been replaced but a companion one has not, and will be during the restart) and you really should reboot sooner rather than later. If you change your update settings to "download and notify me" not only can you control when you install them (picking a time when a reboot would be ok) but after doing them it will not reboot until you let it. No need to go into group policy or registry. Do try to reboot as soon after the updates as you can, but control it yourself so you can save everything first.

 

Lenke til kommentar

OK

Men kanskje valget "download updates + let "ME" choose whether to install them" er bedre for deg

1z1z8dh.png

 

 

Fordi som noen sa :

Once the updates have been done, sometimes your machine is in a weird state (eg one DLL has been replaced but a companion one has not, and will be during the restart) and you really should reboot sooner rather than later. If you change your update settings to "download and notify me" not only can you control when you install them (picking a time when a reboot would be ok) but after doing them it will not reboot until you let it. No need to go into group policy or registry. Do try to reboot as soon after the updates as you can, but control it yourself so you can save everything first.

 

Akkurat slik har jeg alltid hatt det på mine maskiner. Synes denne løsningen fungerer utmerket for meg.

Lenke til kommentar

Ja , bortsett fra security bullentin oppdateringen til Aug 14 - hehe.

Kanskje kun notify er enda bedre slik at man får de oppdaterte kb downloadsa når man bestemmer seg for å oppdatere pcen.

Det var et meget stygt pek av Lillebløt det der, det er helt sikkert. Men fant jo ut av det uten å bruke urimelig lang tid, og meget god hjelp er det å få på forumet her, så da er alt bare fryd og gammen :)

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...