Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny nøkkel til Mercedes


Arcz

Anbefalte innlegg

Jeg har en Mercedes C-klasse 2001 modell, men trenger en ny nøkkel. Jeg var akkurat på min lokale Mercedes forhandler og de skulle ha 4271 NOK for en ny nøkkel.

 

Deretter sendte jeg et prisforespørrsel til Mercedes i Arvika som skulle ha 2743 SEK, derfor blir den lokale Mercedes forhandler uaktuelt ettersom det er et så stort gap. Jeg bor på Østlandet, derfor er det ikke langt til Arvika.

 

Men jeg lurer på om noen vet om en Mercedes forhandler på Østlandet som er billig å få en ny nøkkel hos, eller om det finnes billigere steder i Sverige enn Arvika til å få en ny nøkkel hos.

Endret av Arcz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny nøkkel er noe forhandler må bestille direkte fra Tyskland, derfor det er så veldig dyrt. Det du kan benytte deg av er IF bilnøkkelforsikring.

 

Denne koster 159 kr i året, og hvis du har mistet nøkkelen, så betaler du kun en egenandel på 600 kr. Hvis nøkkelen er stjålet og anmeldt betaler du ikke egenandel.

 

https://www.if.no/web/no/privat/forsikringer/nokkel/pages/default.aspx

Endret av -lemoncake
Lenke til kommentar

Ny nøkkel er noe forhandler må bestille direkte fra Tyskland, derfor det er så veldig dyrt. Det du kan benytte deg av er IF bilnøkkelforsikring.

 

Denne koster 159 kr i året, og hvis du har mistet nøkkelen, så betaler du kun en egenandel på 600 kr. Hvis nøkkelen er stjålet og anmeldt betaler du ikke egenandel.

 

https://www.if.no/web/no/privat/forsikringer/nokkel/pages/default.aspx

If dekker jo ikke, nå som nøkkelen allerede er ødelagt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville henvendt meg direkte til MB-forhandler i tyskland.

 

Bestiller selv deler til Audi og MB fra merkeforhandlere i tyskland, får det opp med DHL og setter arbeidet til det lokale merkeverkstedet - sparer tusener.

Kan du linke til nettside? Gidder den lokale MB-forhandlen å bytte for meg da?

Lenke til kommentar

De har ikke lov til å sende nøkler på den måten, blir det oppdaget mister de muligheten til å programmere nøkler umiddelbart.. Det er det neppe noen som er interessert i.

Så det er ikke lov å bestille nøkler fra tyskland??

Må nøkkelen egentlig programmeres, sånn å ha bilen fysisk eller kan de leveres ferdig programmert?

Lenke til kommentar

 

De har ikke lov til å sende nøkler på den måten, blir det oppdaget mister de muligheten til å programmere nøkler umiddelbart.. Det er det neppe noen som er interessert i.

Så det er ikke lov å bestille nøkler fra tyskland??

Må nøkkelen egentlig programmeres, sånn å ha bilen fysisk eller kan de leveres ferdig programmert?

 

Du får ikke bestilt nøkkel derfra uansett,dem vil bare henvise deg til din lokale forhandler,hjelper også lite med nøkkel fra Tyskland da bilen må på verksted for å programere nøkkelen.Det tar viss en time og det er derfor det er så dyrt da i prisen er inkludert arbeid for å få nøkkelen til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...