Gå til innhold

tilkobling til skjerm


allak

Anbefalte innlegg

Har en Dell skjermU2412M(https://www.komplett.no/dell-24-led-ultrasharp-u2412m/744051#!tab:extra)

 

Som jeg har planer å ha to forskjellige pcer stå koblet til. Den ene en stasjonær Windows pc, den andre en Macbook Pro.(Selvfølgelig brukes kun en pc om gangen).

 

Har en overgang mini-displayport til DVI, som jeg bruker sammen med Macen, altså er DVI utgangen på skjermen opptatt.

 

Ved VGA kabel mellom skjerm og Windows pc virker det som kvaliteten er ullen, støtter ikke VGA full kvalitet på skjermen min?

 

Om dette ikke støtte kan «Dislplayport» utgang på skjermen brukes, med en overgang til DVI til Windows pc?.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei desverre, har kun DVI, HDMI og VGA.... burde ikke dette fungere?

 

Burde kanskje kjøpt et adapter som jeg plugger i DVI-utgangen i skjermen, men som har to DVI grener ut? Slik at jeg tar en DVI Til macen og den andre til pc...?

 

Om dere tror dette går har dere en link til en slik?

Lenke til kommentar

Dette er sikkert ett dumt sprøsmål, men sto skjermen på riktig input?

 

Og du sa at du koblet til hovedkortet.. har du ett skjermkort koblet til i maskinen eller er det kun på HK, du har skjermutganger?..

 

En del pcer kobler ut skjermutgangene på HK når du kobler til ett skjermkort.

Lenke til kommentar

Ja, det har kanskje blitt litt uklart.

 

Jeg har en stasjonær Windows pc og en Macbook pro. Jeg ønsker å bruke den stasjonære til tyngre oppgaver mens macen til alt annet, derfor hadde det vært fint å kunne hatt begge koblet til samme skjerm, uten å måtte bytte kabler for hver gang. Når den ene skal være i bruk, skrues den andre av…..

 

Macen har lagt beslag på DVI-utgangen på skjermen. Slik at da er det Displayport og VGA igjen. Har prøvd VGA, men skjermbildet ble da veldig ullent, så mulig VGA ikke støtter fullt ut kvaliteten….?

 

Jeg har ikke noen eksternt skjermkort på min stasjonære for tiden, så det er kun HK som benyttes. På hovedkortet har jeg DVI, VGA og Diplayport å velge mellom.

-Har forsøkt med VGA kabel, men dette ble ullent.

-Med DVI til Displayport adapter(DVI i HK og DP i skjermen, får jeg ingen signal på skjermen……

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...