Gå til innhold

Hjelp! Fruen har ikke nett! Krise


Anbefalte innlegg

Hei,

er relativ ny bruker her, og ser frem til å kunne lese meg opp samt få hjelp, eller kanskje hjelpe andre.


Vil først si at jeg har prøvd å lese litt på eldre poster, men finner ikke helt det samme problemet.


Problemet:

Kjæresten har ikke nett på sin nye maskin (packard bell, gu.. forby.).
Konsekvensen, er større enn antatt. Spesielt med hensyn, på at det er.. den tiden.. av måneden. Så dette må ordnes umiddelbart før jeg tar teltutstyret, og stikker til skogs! Eller evt ringer inn en prest som kan drive ut demonen som viser seg mer og mer.

Info:

Samtlige enheter (bortsett fra hennes) i boligen har nett, opp koblet til samme ruter. 70/70mbits fiber. 150mbits spreder (Crystalview reapeter).
Hun hadde nett igår, frem til kvelden. Så alt har fungert utmerket frem til igår kveld.

Hva jeg har prøvd:
- Restarte maskinen hennes...

- Feilsøke (windows feilsøking av nettverk, ingen feil funnet)

- Restarte repeateren (routeren), men ettersom vi andre har nett, er det ikke der det ligger uansett.
- Prøvd å nytte IE istedenfor chrome, ingen hjelp. Prøvd å resette chrome leser til standard instillinger, ingen nytte..

- Koblet av og på, finner nettverken, ingen feil, men ingen nett.

Hva har skjedd?
- Hun må ha prestert med å trykke på noe, da hun har windows 8, som er.. noe rart.


Kan noen her, være så vennlige å gi meg et par mulige løsningsforslag?


Hadde satt enorm pris på dette. Mer enn du/dere tror.


Mvh Ny bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst. Pc ser accsespunktet, og kobler fint til. Når man "hover" over nede til høyre på netticonet, så gir den til og med indikasjon, på at den laster opp data... win 8 det her, nytt for meg også.

 

Når jeg taster ipconfig/release får jeg følgende:

No operation can be performed on Lokal tilkobling* 5 while it has its media disconnected.

No operation can be performed on Lokal tilkobling* 4 while it has its media disconnected.

No operation can be performed on Wi-fi while it has its media disc disconnected.

 

Når jeg taster inn ipconfig/renew får jeg flgende:

No operation can be performed on Lokal tilkobling* 5 while it has its media disc connected.

No operation can be performed on Lokal tilkobling* 4 while it has its media disc connected.

No operation can be performed on Wi-fi while it has its media disc disconnected.

No operation can be performed on Ethernet while it has its media disc disconnected.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Det hadde vært fint om du kunne spesifisere modellen nærmere.

Er den gammel?

 

 

Hva sier Fn + Fx? Vanligvis på bærbare er det en funksjonstast man kan (de)aktivere wifi med.

Eller er det en fysisk bryter (vanlig før) på en av sidene av maskinen som står i feil posisjon?

 

Ellers kan du prøve å oppdatere/reinstallere driverene for nettverkskortet.

 

Sceptic

Endret av Sceptic
Lenke til kommentar

For det første. Reinstallere driveren uten nett? Får se om det finnes på noen CD hun må ha fått.

Forøvrig så er WIFI på ja Sceptic. Fn fx vet jeg ikke hva er.

Wifi er på.


Mens jeg skrev her nå, så fant jeg en mulighet til å reinstallere nettverkskortets driver. TROR jeg.. gikk inn på mine netverk, og så wireless, og så trykket litt her og der. Men dette hjalp ikke.

Endret av Fornybarenergi
Lenke til kommentar

Du kan da altså pinge lokale enheter. Dersom du pinger 8.8.8.8 (googles DNS) og vg.no hva får du som resultat da? Bli begge blokkert?

 

 

Altså dersom du skal laste ned en driver til en PC uten nett bruker du en annen PC og en minnepinn, det er ikke verre enn det.

 

Den sier den er disconnected selv om du er koblet til? Hva ser du på egenskapene på adapteren, ta gjerne bilde. Network and sharing center -> Change adapter settings -> wifi-adapter

???

Lenke til kommentar

når jeg pinger 8.8.8.8 så får jeg 4 pakker sendt, og 4 mottat, 0 mistet. 0% tapt.
41ms osv osv.

Vet ikke hvordan jeg skal tyde dette ?

 

Gjenoprett ja.. men helt seriøst. Det må da ikke være MULIG, å sabotere noe software, på så kort tid. Hun har lagt inn musikken sin, og lastet inn bilder. Kan ikke fatte hva som kan ha gått galt.

Lenke til kommentar

Var det slik at du fikk nett via kabel?

Hva skjer når du pinger vg/google.no?

 

Du har vel ikke endret på innstillinger til det trådløse nettverkskortet (at den ikke mottar IP dynamisk, men at du ved uhell satte det til manuell)? Gå inn på nettverk- og delinggsenter, på venstre kolonne der er det noe som heter "change adapter settings/endre adapter innstillinger?". ANtar du har et Wifi adapter der, hvordan ser den ut? Høyreklikk på denne, trykk på egenskaper. Velg så Internet Protocol Version 4, trykk på egenskaper. hva står det der? Kan jo evt disable og enable på nytt, så connect. Sjekk status, hva står det der?

Lenke til kommentar

Du kan da altså pinge lokale enheter. Dersom du pinger 8.8.8.8 (googles DNS) og vg.no hva får du som resultat da? Bli begge blokkert?

 

 

Altså dersom du skal laste ned en driver til en PC uten nett bruker du en annen PC og en minnepinn, det er ikke verre enn det.

 

Den sier den er disconnected selv om du er koblet til? Hva ser du på egenskapene på adapteren, ta gjerne bilde. Network and sharing center -> Change adapter settings -> wifi-adapter

???

 

Usikker på du er ute etter. Alt jeg kom frem til der, hva en liste over ting som kan hukes av og på. Alle er huket på bortsett fra to. Jeg har sett på det i forhold til min laptop og der er alt likt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...