Gå til innhold

Hvem har de mest stillegående diskene ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sjekk støynivå sammenligningene hos www.storagereview.com :

De beste nå for tiden:

1. Seagate Barracuda 7200.7-serien

2. IBM 7K250-serien

3. Samsung (jeg har dårlig er faring med støynivået på denne, siden det økte mye over tid hos meg)

* Deretter kommer vel de Maxtor og WD-utgavene med FDB-motor.

 

De aller dårligste er helt klart WD-diskene uten FDB-motor.

Lenke til kommentar

Jeg hadde/har en IBM disk.

Dette er forsåvit den 3. fordi de to første har gått fyken. det tok 3 måneder på hver av dem, den siste har vart i 1,5 år nå.

 

Nå er dette en 40 gb og ikke den nyeste teknologien, men jeg lånte en seagate 40 gb, ca. like gammel, og den bråkte mye mindre...

 

WD bråker også en del, iallefall den broren min har (120gb 8mb cache)

 

Mer vet ikke jeg ;)

Lenke til kommentar
Seagate, Samsung og Maxtor.. WD kommer aldri inn i en av mine maskiner igjen.

Greit med en begrunnelse for oss som lurer...

Seagate, Samsung og Maxtor er svært stillegående (sånn ca. i den rekkefølgen, iflg. mine ører).

 

WD har jeg hatt svært dårlig erfaringer med, lydmessig. Etter et par måneder begynte de å lage en irriterende, konstant høyfrekvent hvining.

Lenke til kommentar

Seagate er helt klart de stilleste...

 

Når jeg skulle kjøpe meg ny 120gb S-ata disk på valgte jeg Seagate fordi den laget 25db støy, mens Maxtor 31db...WD er jo enda verre:lol:

 

Seagate har ikke den beste ytelsen i forhold til WD og Maxtor etter der igjen men de bråker betydelig mindre og da er jo spørsmålet hva du er ute etter :-)

Lenke til kommentar
Seagate er helt klart de stilleste...

 

Når jeg skulle kjøpe meg ny 120gb S-ata disk på valgte jeg Seagate fordi den laget 25db støy, mens Maxtor 31db...WD er jo enda verre:lol:

 

Seagate har ikke den beste ytelsen i forhold til WD og Maxtor etter der igjen men de bråker betydelig mindre og da er jo spørsmålet hva du er ute etter :-)

25db på 120gb seagate? Hvor har du sett det. Av det som eg finner så er den på 37.8, så er seagate 160 37.9, ibm gxb 180 40.1 osv. Resten finner du her:

http://www.storagereview.com/articles/2003...3160023A_6.html

Selv har eg Western Digital Caviar WD2000JB og må si at eg ikke vil si at den støyer, så eg tror det har mye på hvem du spørr. Ingen oppfatter støy likt, det som du mener er støy trenger ikke eg mene er støy, og motsatt.

Lenke til kommentar

25dB eller 37,8dB er egentlig samme greia. Forskjellen er bare hvor langt fra disken støynivået er målt. Storagereview måler 1 tomme (2,5cm) over disken, Produsentene selv måler som regel 1 meter unna.

 

Differansen i dB mellom diskene blir likevel den samme uansett målemetode. Man må bare ikke blande målemetoder når man sammenligner dem. Følger du f.eks kun målingene til storagereview så vet du at alle målingene er gjort på samme måte og kan dermed lett rangere og sammenlinge støynivået på disker.

Lenke til kommentar
men vis dere skulle ha valgt en 160 gb harddisk .. hvem ville dere ha valgt ?

HELST stille og BRA ytelse. burde jeg gå for seagate da ?

Hvilken, ikke hvem. Harddisker er ikke levende vesener.

 

Seagate er et bra valg. Det samme gjelder Maxtor (Diamondmax 9-serien) og Samsung, selv om de gjerne bråker en smule mer. En liten smule, men en smule nevertheless.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...