Gå til innhold

Netgear WNDR4300 ingen tilgang til tv2.no


Kikyet

Anbefalte innlegg

Har et merkelig problem.

 

Har akkurat instalert en Netgear WNDR4300 ruter bak en Telsey ruter fra Altibox som står i Bridge modus.

 

Alt funker konge, bortsett fra at jeg ikke kommer inn på Tv2.no overhodet.

Alle andre nettsider og tjenester fungerer. Men kommer ikke inn på tv2.no. Hverken med wi-fi eller lan kabel rett i modemet.

 

Når jeg pinger www.tv2.no får jeg følgende svar:

Pingng tv2.no [5.44.65.150] with 32 bytes of data:
Reply from 5.203.XXX.Xx: Destination host unreachable.
Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable.
Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable.
Reply from 192.168.1.1: Destination host unreachable.

 

En tracert gir samme svar i grunnen.

tracert www.tv2.no
1. Rune-Pc [5.203.xxx.xx] reports : Destination host unreachable.

 

Når jeg kobler til VPN på jobb fra samme opsett kommer jeg rett inn på TV2 sin nettside uten problemer.

 

Kva i all verda er dette?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er problemet løst og det er helt merkelig...

 

Jeg sendte inn en support ticket til Netgear support. Og de har vært veldig hjelpsomme. Og spør om jeg har prøvd andre PC'er.

Jeg har prøvd med både desktop som er dirkete tilkoblet Netgear ruteren (win 7.0) og laptop:(win 8.1) som er tilkoblet Wif-fi.

 

Så jeg prøver Android telefonen. Da kommer jeg inn på mobilversjonen av Tv2.no regner jeg med.

Så jeg prøver www.tv2.no/mobil på PC'en. Og kastes umiddelpart til den ordinære versjonen av Tv2.no. Den virker.

 

Pinger www.tv2.no, og har full ping!

Noe jeg IKKE hadde 5 minutter før, og ikke har kunnet siden jeg kjøpte modemet på Lørdag!

!!!!!?????

Lenke til kommentar

Okay...har funnet ut av det. På ruteren er det en USB utgang beregnet på en ekstrn hardisk man kan sette opp sin egen lille skytjeneste for, gjennom en tjeneste fra Netgear som heter ShareCloud.

 

Problemet er at når du aktibverer dette i ruteren, vil ruteren fjerne ruten til netverk 5.0.0.0/8

Dermed mister man tilgang til alle ip adresser på 5.x.x.x gjennom LAN clienten...

 

Og Ip adrssen til TV2 er: 5.44.65.150....

 

Litt krøjkkete oversatt, men her er Netgears forklaring og dårlige løsning på problemet.

 

http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/24678

 

Min løsning ble å avinstallere sharecloud klineten fra PC'en og deaktere dette i ruteren, og heller sette

den eksterne har disken i en ledig USB port i PC'en, og dele den derfra.

 

Hey presto, tilgang til TV 2 og alle andre IP adresser som begyner med tallet 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...