Gå til innhold

Hadia Tajik er en idiot


Anbefalte innlegg

[...]. Du sier at muslimer flest er flotte mennesker som gjør som folk flest i dette samfunnet. Hvordan kan religionen være farlig hvis (flesteparten av) menneskene som har denne religionen ikke er det? Hva bærer en religion, om ikke mennesker?

[...]

Selv om det ikke var meg du spurte: Mennesker enkeltvis er sjeldent noe problem, det er når de opptrer i flokk det blir trøbbel... Blant de hyggeligste, greieste og beste menneskene jeg har møtt telles både Hells Angels, revolusjonære marxister, nynazister, gammelnazister, høyre medlemmer og annet rask. Så jeg tror miljøet bestemmer når det kommer til ekstreme handlinger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

[...]. Du sier at muslimer flest er flotte mennesker som gjør som folk flest i dette samfunnet. Hvordan kan religionen være farlig hvis (flesteparten av) menneskene som har denne religionen ikke er det? Hva bærer en religion, om ikke mennesker?

[...]

Selv om det ikke var meg du spurte: Mennesker enkeltvis er sjeldent noe problem, det er når de opptrer i flokk det blir trøbbel... Blant de hyggeligste, greieste og beste menneskene jeg har møtt telles både Hells Angels, revolusjonære marxister, nynazister, gammelnazister, høyre medlemmer og annet rask. Så jeg tror miljøet bestemmer når det kommer til ekstreme handlinger

 

Det du her skriver er helt riktig. Jeg har i mer en 25 år jobbet med pedofile sadister, mordere, tungt kriminelle og andre sterk avvikende syke mennesker her i samfunnet. De er hyggelige alle sammen når man har dem i samtale, stort sett. Det er i flokk, eller utenfor vår synsvinkel de kan være svært farlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er helt enig med de siste postene - når forutsetningen er til stede, så må det skje .. Opplevde det slik når man jobbet med integrering av muslimske ungdommer - da var vi enige om ikke å bry oss om religioner, ikke lage en sak av det - og det fungerte ypperlig - vi hadde aldri "kultukrasj"

 

Så hadde vi valgt å bruke vår fault finding mind, og ikke vårt sunne vett, er jeg sikker på at vi hadde kommet til å slite oss ut

 

Så enkelt var det å jage muslimtrollet til fjells :)

Lenke til kommentar

Selvsagt skal vi lytte til dem som har opplevd islam på kroppen. Vi lytter da alltid til dem som har erfaring og opplevelser. Ikke til dem som sitter trygt og godt inne på et kontor og synser i vei. Der deres eneste kunnskap er gjennom bøker og samtaler med folk som har et klart mål med hva dem sier.

 

Men du vil tydeligvis bare lytte til dem som har negative opplevelser med det. Hvorfor ikke til alle de som mener at islam er positivt for dem, og samtidig er det du kaller "flotte mennesker"? De opplever jo islam på kroppen de også.

 

Alle former for ekstreme ideologier kan være farlige om de misbrukes. Det er som jeg allerede har nevnt muslimenes lærde, altså deres autoriteter man burde frykte. Det er dem som legger føringer og som nevnt, tenk deg selv hvor vanskelig det er å bryte ut.

 

Og derfor er jeg glad for at både toneangivende og vanlige muslimer i Norge etterhvert tar avstand fra nettopp de ekstreme. Det forteller meg at islam sakte, men sikkert, går samme vei som vår kristendom.

 

Ellers tror jeg ikke man skal trekke sammenligninger mellom kristne og muslimer og deres trossamfunn. De er helt ulike. Husk islam er ikke kun en religion. Det er også en politisk plattform og levemåte. Det er ikke kristendommen slik den praktiseres i Norge i 2014.

 

 

Det er heller ikke islam slik den praktiseres i Norge. At den er det der IS styrer og i Iran og araberlandene er en annen sak.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv om det ikke var meg du spurte: Mennesker enkeltvis er sjeldent noe problem, det er når de opptrer i flokk det blir trøbbel... Blant de hyggeligste, greieste og beste menneskene jeg har møtt telles både Hells Angels, revolusjonære marxister, nynazister, gammelnazister, høyre medlemmer og annet rask. Så jeg tror miljøet bestemmer når det kommer til ekstreme handlinger.

 

Det forusetter at miljøet er ekstremt. Profetens Ummah er det. De fleste muslimske miljøene er det ikke. Konservative og endog reaksjonære er nok mange av dem, ja, men de er ikke islamitter. (Er det et ord?) Nettopp derfor er det som jeg sa i forrige post så viktig at både toneangivende og vanlige muslimer i Norge etterhvert tar avstand fra nettopp de ekstreme. Det hindrer at ummah'enes flokk vokser.

 

Det er som når noen tusen mennesker går på Vålerenga-kamp. En stor flokk, men bare en liten flokk skiller seg ut fra resten etterpå og leker hooligans. Når jeg kjørte motorsykkel i ungdommen, og var på de store treffene, så gikk det rolig for seg, selv om HA var tilstede. På det meste hadde vi titusenvis av revolusjonære marxister i Norge, men de var ikke voldelige, selv i flokk. Nynazistene var det, men de lot det oftest gå ut over hverandre...

 

Det krever ikke bare en flokk, det krever ekstreme ledere i en hierarkisk oppbygget gruppe med indre lojalitet. Og det krever en ytre fiende som oppfattes som reell og truende.

 

At slike grupper unntaksvis får deler av massene med seg har vi sett i muslimske demonstrasjoner der de kan spille på de riktige strengene, for eksempel i demonstrasjonene mot karikaturene. Men så går de fleste hjem og drikker te. De er ikke farlige selv i flokk, og lar seg bare i begrenset grad rive med av at noen andre knuser butikkvinduer.

 

Og norske muslimer føler seg kanskje støtt og misforstått av og til, men truet føler de seg sjelden i vårt fredelige land.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men selv om de fleste muslimske miljøene i Norge i dag ikke er ekstreme, så betyr ikke det at de ikke kan bli det. Kan noen klare å overbevise de "snille" muslimene om at "ekte" muslimer ikke omgås ikke-muslimer? At ikke-muslimer ikke har livets rett? Det står ganske ordrett i koranen at jøder, kristne og ikke-muslimer er noe dritt, som må drepes.

 

Så det trengs egentlig bare én talefør muslim for å skape 500.000 ekstremister i Norge (eller hvor mange muslimer som nå befinner seg her).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I 2012 regnet de med at det var ca 180 000 med muslimsk bakgrunn i Norge. Det skal nok en del til at alle disse slutter seg til et ekstremt budskap. Selv om en "fredagsmuslim" ofte knytter identiteten mer til religionen enn en "søndagskristen", tviler jeg sterkt på at det bare er nok å fortelle dem at "Bare så du vet det, er det god samling vers i Koranen og Hadith som gjør det veldig tydelig at man skal drepe ikke-muslimer, så etterfølger de. For eksempel vil mange også vise til fredelige vers, og vers som sier at feks kristne er helt topp (tidlig i Muhammeds liv var det tydelig at monoteistene hadde en god stjerne i boka hans).

 

Det samme med muslimer som helt genuint tror Islam er en fredens religion, det er egentlig mer sannsynlig at de gir opp religionen hvis de blir dyttet ned halsen at det innebærer krig, og folkemord.

 

Jeg sier ikke at det er umulig at det skjer, men jeg er naiv nok til å tro at det ikke klarer å få bredt fotfeste. Ifølge Koranen skal man også vente til man er i overtall før noe slikt skulle skje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men selv om de fleste muslimske miljøene i Norge i dag ikke er ekstreme, så betyr ikke det at de ikke kan bli det. Kan noen klare å overbevise de "snille" muslimene om at "ekte" muslimer ikke omgås ikke-muslimer? At ikke-muslimer ikke har livets rett?

 

Nei, det er det de ikke kan. En talefør muslim kan sikkert nå et par dusin norske muslimer, Profetens Ummah er kanskje 50-100 stykker, pluss noen sympatisører. For at en hel befolkning skal bli ekstreme må det sosiale faktorer til. Selv i Khomenis Iran var ikke folk flest ekstreme, de ble voktet av revolusjonsgardister, og flere millioner flyktet landet eller ble tatt til fange.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Selvsagt skal vi lytte til dem som har opplevd islam på kroppen. Vi lytter da alltid til dem som har erfaring og opplevelser. Ikke til dem som sitter trygt og godt inne på et kontor og synser i vei. Der deres eneste kunnskap er gjennom bøker og samtaler med folk som har et klart mål med hva dem sier.

 

Men du vil tydeligvis bare lytte til dem som har negative opplevelser med det. Hvorfor ikke til alle de som mener at islam er positivt for dem, og samtidig er det du kaller "flotte mennesker"? De opplever jo islam på kroppen de også.

 

Alle former for ekstreme ideologier kan være farlige om de misbrukes. Det er som jeg allerede har nevnt muslimenes lærde, altså deres autoriteter man burde frykte. Det er dem som legger føringer og som nevnt, tenk deg selv hvor vanskelig det er å bryte ut.

 

Og derfor er jeg glad for at både toneangivende og vanlige muslimer i Norge etterhvert tar avstand fra nettopp de ekstreme. Det forteller meg at islam sakte, men sikkert, går samme vei som vår kristendom.

 

Ellers tror jeg ikke man skal trekke sammenligninger mellom kristne og muslimer og deres trossamfunn. De er helt ulike. Husk islam er ikke kun en religion. Det er også en politisk plattform og levemåte. Det er ikke kristendommen slik den praktiseres i Norge i 2014.

 

 

Det er heller ikke islam slik den praktiseres i Norge. At den er det der IS styrer og i Iran og araberlandene er en annen sak.

 

Geir :)

 

Nå lytter jeg til alle. De som er positive til islam er dem man hører mest i fra. Ikke bare fra muslimer. Men også fra intelligentsiaen som kjemper om å fremstille seg selv mest PK i sine ytringer om islam og muslimer. Så man kan ikke unngå å høre. Hvor riktig det er, blir et annet spørsmål. Jeg sitter med en sterk følelse av at enkelte muslimer snakker oss etter munnen, mannen fra islamsk råd kan man ikke direkte si er en man stoler på.

 

Ja det er noen positive tegn og ta med seg i debatten nå. Igjen er det unge muslimske jenter som tar til orde mot den mer ekstreme side av islam. Vi kan undre oss over hvorfor det er jenter og ikke en mann fra islamsk råd for eksempel. Det sier litt om hvor troverdig mange av disse egentlig er.

 

Ingen påstår at vi ser den politiske side av islam her i Norge i dag. Men om vi ikke gjør noe, hva om 30 år, 50 år? Vi snakker så fint om føre var prinsippet i forhold til naturvern. Hva og overføre det til debatten om islamsk innflytelse på det Norske samfunn. For det er jo ingen Norske og jeg vil påstå muslimer her i landet som ønsker en islamsk stat. Men da må vi sammen gjøre noe, mulig vi har sett starten på det nå. Det gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Anders Breivik var jo bare én enkelt person. Profetens Ummah er altså 50-100 ganger så mange som det Breivik var.

 

 

 

Men selv om de fleste muslimske miljøene i Norge i dag ikke er ekstreme, så betyr ikke det at de ikke kan bli det. Kan noen klare å overbevise de "snille" muslimene om at "ekte" muslimer ikke omgås ikke-muslimer? At ikke-muslimer ikke har livets rett?

 

Nei, det er det de ikke kan. En talefør muslim kan sikkert nå et par dusin norske muslimer, Profetens Ummah er kanskje 50-100 stykker, pluss noen sympatisører. For at en hel befolkning skal bli ekstreme må det sosiale faktorer til. Selv i Khomenis Iran var ikke folk flest ekstreme, de ble voktet av revolusjonsgardister, og flere millioner flyktet landet eller ble tatt til fange.

 

Geir :)

 

Lenke til kommentar

 

HT er ikke en idiot. Hun er en manipulerende mannehater.

Vel, hun er først og fremst en muslim. Man ser i debatter at hun ikke våger å ta et oppgjør mot menn i det muslimske miljøet. Men og diskriminere FrP menn, det våger damen. Så vi snakker om en feig politiker som snakker der det passer seg.

 

?

 

HT er ikke en idiot. Hun er en manipulerende mannehater.

Nyttig og velbegrunnet informasjon.

 

Geir :)

 

Alltid hyggelig å lære hvite riddere.

Lenke til kommentar

Velskrevet kronikk av Kristin Clemet, tidligere Høyre-statsråd og leder for Civita:

 

Jeg har vært statsråd i to regjeringer. Jeg har aldri hatt behov for livvakter, enda det kunne gå en "kule varmt", særlig da jeg var utdannings- og forskningsminister.
Snip...

 

Det er trist å måtte si det, men Hadia Tajik er antagelig den første statsråden i Norge som har mottatt trusler for den hun er - og ikke for det hun gjør eller sier. Hun må altså ha livvakt på grunn av trusler som kommer fordi hun - i tillegg til å være rogalending og norsk - har innvandrerbakgrunn, er mørk i huden og muslim.

Snip...

Siv Jensen har stor gjennomslagskraft. Det ville gjøre godt for mange om Siv Jensen nå kunne sette ord på det mange føler: Det er ikke akseptabelt at representanter for politiske partier sprer hets og løgner om hva kolleger i andre partier står for - og spesielt ikke når det dreier seg om så alvorlige forhold som ekstrem og voldelig islamisme. Men når det først har skjedd, fortjener det også partiledelsens beklagelse.

 

 

 

Kristin Clemets Blogg

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Velskrevet kronikk av Kristin Clemet, tidligere Høyre-statsråd og leder for Civita:

 

Jeg har vært statsråd i to regjeringer. Jeg har aldri hatt behov for livvakter, enda det kunne gå en "kule varmt", særlig da jeg var utdannings- og forskningsminister.
Snip...

 

Det er trist å måtte si det, men Hadia Tajik er antagelig den første statsråden i Norge som har mottatt trusler for den hun er - og ikke for det hun gjør eller sier. Hun må altså ha livvakt på grunn av trusler som kommer fordi hun - i tillegg til å være rogalending og norsk - har innvandrerbakgrunn, er mørk i huden og muslim.

 

Snip...

 

Siv Jensen har stor gjennomslagskraft. Det ville gjøre godt for mange om Siv Jensen nå kunne sette ord på det mange føler: Det er ikke akseptabelt at representanter for politiske partier sprer hets og løgner om hva kolleger i andre partier står for - og spesielt ikke når det dreier seg om så alvorlige forhold som ekstrem og voldelig islamisme. Men når det først har skjedd, fortjener det også partiledelsens beklagelse.

 

 

 

Kristin Clemets Blogg

 

Geir :)

 

 

Den hadde sikkert vært flott om hun startet med HT sitt hat mot menn, og anklage mot menn, fordi de er menn.

 

Men, nop. Offer er en fin bil.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Du ser ut til å trives med å definere menn som det universelle offeret, ja.

 

"Hat" er et stort ord. Pass på at det er plass i bilen din...

 

Geir :)

Ikke på tide å kalle en spade for spade? Hat er hat, om hun vil angrepe med sitt hatideologi vil det bli motstand. Hvite riddere vil selvsagt synes synd på disse hatmenneskene. Av uviss grunn.

 

Bilen er forsåvidt din, ikke min.

Endret av norskgoy
Lenke til kommentar

Ikke på tide å kalle en spade for spade?

 

... sa mannen, og stirret mistenksomt på greipet.

 

"I call it the law of the instrument, and it may be formulated as follows: Give a small boy a hammer, and he will find that everything he encounters needs pounding." - Abraham Kaplan

 

Hat er hat, ...

 

Jeg ser ikke hatet hos Tajik. Vi ser vel det vil se, begge to. Du må gjerne dokumentere denne spaden din...

 

Bilen er forsåvidt din, ikke min.

 

I så fall: Jeg har en Mini Cooper. Den har definitivt ikke plass til så store ord.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Hat er hat, ...

Jeg ser ikke hatet hos Tajik. Vi ser vel det vil se, begge to. Du må gjerne dokumentere denne spaden din...

 

Selvsagt "ser" du ikke det, fordi du er enig. Det betyr dog ikke at HT er en rasist og bør behandles deretter. Hennes hat mot menn, ene og alene på basis av genetikk. Som ifølge henne betyr at menn ikke vet hva vold i hjemmet er f.eks.

 

http://www.dagbladet.no/2014/08/23/nyheter/justis_og_beredskapsdepartementet/anders_anundsen/hadia_tajik/politikk/34914108/

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...