Gå til innhold

Min første smarttelefon: Hvilket abb. velger jeg?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har nettopp fått meg min aller første smarttelefon (Sony Z2), dvs, den har kommet i posten men jeg har ikke begynt å bruke den enda. Aller først må jeg skaffe meg abonnement, siden jeg ikke tror det er en god ide å bruke standardtelefonens ringkontant-simkort.

 

Nå er jeg imidlertid helt lost. Har sett litt på netcom sine abonnementer, og de ser jo greie ut de.. men kommentarene på facebook-siden deres om dårlig dekning skremmer meg litt. Sett på telenor også, men der får man ikke inkl. MMS som er litt teit når jeg eeeendelig har fått meg kameratelefon.

 

Hvilke andre alternativer finnes? Jeg vet bare om netcom og telenor.. har hatt telenor de siste 15 årene.

 

Når jeg først skal ha meg abonnement med inkludert datamengde, hvor mye tror du jeg bør velge? Jeg blir så usikker... er 1 GB mye eller lite? Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å bruke mobilnettet så alt for mye.. har jo wi-fi hjemme og på skolen. Kan noen gi meg en ide om hvor mye bruk 1 GB tilsvarer?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ! Gratulerer med ny telefon. Ja netcom kan ha litt dårlig dekning utenfor sentrale strøk.

 

Jeg liker best å ha telenor dekning men styrer unna telenor. Høye priser er hovedgrunnen.

 

De fleste opratører har ganske like priser. Jeg liker veldig godt talkmore. de har full telenor dekning og eies også av telenor.

 

Man får 1GB til 199 i mnd og 5Gb til 299,- i mnd. tale sms og mms er selvfølgelig ikludert. Vanskelig for meg å si akkurat hvor mye 1GB tilsvarer men det er mye bruk om du prøver å ungå full HD. og er du tilkoblet WiFi store deler av dagen så bør ikke 1GB by på noen store problemer.

 

Bare stille inn slik at oppdateringer går over wifi for eksempel.

 

Hvis du vil prøve talkmore kan du få en vervekode av meg på PM så får du to mnd gratis månedsavgifter. Ingen bindingstid

Endret av MrAvionics
Lenke til kommentar

Jeg har Chess for tiden og er fornøyd med det. Har NetCom dekning.

 

Jeg ville styrt unna Roaming selskap som OneCall og Tele2.

 

Ellers kan du se på denne. Har Telenor dekning. Fri min/sms/mms og 1,5 gb data. http://xito.no/abonnementer/

 

Chilimobil har det samme bare at de kun har 1200 mb data. http://chilimobil.no/no/abonnement/

 

Jeg klarer meg greit med 1gb pr mnd stort sett.

 

2 mnd gratis hos Talkmore er jo og en grei deal ;)

Lenke til kommentar

Hei ! Gratulerer med ny telefon. Ja netcom kan ha litt dårlig dekning utenfor sentrale strøk.

 

Jeg liker best å ha telenor dekning men styrer unna telenor. Høye priser er hovedgrunnen.

 

De fleste opratører har ganske like priser. Jeg liker veldig godt talkmore. de har full telenor dekning og eies også av telenor.

 

Man får 1GB til 199 i mnd og 5Gb til 299,- i mnd. tale sms og mms er selvfølgelig ikludert. Vanskelig for meg å si akkurat hvor mye 1GB tilsvarer men det er mye bruk om du prøver å ungå full HD. og er du tilkoblet WiFi store deler av dagen så bør ikke 1GB by på noen store problemer.

 

Bare stille inn slik at oppdateringer går over wifi for eksempel.

 

Hvis du vil prøve talkmore kan du få en vervekode av meg på PM så får du to mnd gratis månedsavgifter. Ingen bindingstid

 

Talkmore høres veldig greit ut, tror jeg prøver det. Om det ikke funker så er det jo ikke bindingstid, og det er jo veldig supert. Tar gjerne i mot vervekode på PM! Genialt av Talkmore å kjøre en slik kampanje. :)

 

Tror forøvrig jeg prøver 5GB, så får jeg heller endre dersom jeg ser det blir for mye til at jeg får brukt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...