Gå til innhold

Ønsker å øke momsfrigrensen til 400 kroner


Anbefalte innlegg

 

Har jeg forsvart de høye gebyrene? Du kan snakke om overbeskyttet næring så mye du vil, men faktumet er at for alt under grensa må norske butikker selge 20% billigere for å match prisen fra utlandet, tror du virkelig det er så store marginer i områder med mye konkurranse?

 

 

Falsum, ikke faktum.

 

Faktum er at lokale bedrifter fortsatt kan selge disse småvarer billigere enn utlandet pga mye lavere fraktkostnader. Fraktpriser på småting ligger typisk på 0-40 kr, men du skal lete lenge for å få fraktet noe fra USA til Norge til den prisen.. kan ikke huske å ha betalt mindre enn 120 kr i frakt på amazon.com, så på en vare til f.eks. 100 kr kan en norsk butikk fortsatt selge samme varen til 200 kr og dermed ha en ekstra fortjeneste som langt overstiger momsen.

 

 

Det må jo være innbilning da, når jeg ukentlig kjøper varer for under 100 kr og helt ned i en femmer, og frakten er inkludert. Eller forøvrig at jeg testet en vare på amazon nå (en dvd) og fikk 6.5 dollar i frakt), dine påstander om frakt illustrerer ikke virkeligheten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Falsum, ikke faktum.

 

Faktum er at lokale bedrifter fortsatt kan selge disse småvarer billigere enn utlandet pga mye lavere fraktkostnader. Fraktpriser på småting ligger typisk på 0-40 kr, men du skal lete lenge for å få fraktet noe fra USA til Norge til den prisen.. kan ikke huske å ha betalt mindre enn 120 kr i frakt på amazon.com, så på en vare til f.eks. 100 kr kan en norsk butikk fortsatt selge samme varen til 200 kr og dermed ha en ekstra fortjeneste som langt overstiger momsen.

 

 

Der er du i gang med sunn fornuft og logikk igjen! Hold opp med det der, ellers faller hele argumentasjonslinjen for ulike konkurranseforhold fra hverandre! :D

 

Men seriøst - beste innleggene i hele tråden, tigerdyr. Respekt *bukke*

 

 

Hehe, 2 stk som er veldig enige men likevel tar begge feil... å skrive "Faktum er at" gjør ikke ting til ett faktum, så å skrive det uten å egentlig vite så mye blir litt dumt.

 

Det forandrer likevel ikke at jeg er for å øke momsgrensen men gidder ikke argumentere for det med jalla som jeg skriver er faktum.

 

Faktum er at jeg vil ha økt grensen... da bryr jeg meg ikke om andre!! :w00t:

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

 

Har jeg forsvart de høye gebyrene? Du kan snakke om overbeskyttet næring så mye du vil, men faktumet er at for alt under grensa må norske butikker selge 20% billigere for å match prisen fra utlandet, tror du virkelig det er så store marginer i områder med mye konkurranse?

 

 

Falsum, ikke faktum.

 

Faktum er at lokale bedrifter fortsatt kan selge disse småvarer billigere enn utlandet pga mye lavere fraktkostnader. Fraktpriser på småting ligger typisk på 0-40 kr, men du skal lete lenge for å få fraktet noe fra USA til Norge til den prisen.. kan ikke huske å ha betalt mindre enn 120 kr i frakt på amazon.com, så på en vare til f.eks. 100 kr kan en norsk butikk fortsatt selge samme varen til 200 kr og dermed ha en ekstra fortjeneste som langt overstiger momsen.

 

Gratis frakt från kina. Jag tycker det är bra de ökar till 400 kr, höj gärna till 1000 kr. Internetbutiker i Norge skulle må bra av konkurrens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...