Gå til innhold

Djevelens Islam vs Den sanne Islam


Anbefalte innlegg

 

 

Du om det, og jeg ønsker deg all lykke på din vei :)

Det er ok.

 

Men du avskjærer deg selv fra å finne veien til Gud ved å avvise Hans sønn, Jesus Kristus som døde for oss.

Det er ingen annen vei enn å følge Jesus.

Hvorfor døde Jesus for meg? Og for å lære mer om Jesus, hvilke evang..bør jeg lese?

 

 

Du kan ta det med ro. For hvis du ikke tror og l omvender deg og bli kristen. Så døde ikke Jesus for deg heller.

 

Jesus døde i utgangspunktet for at alle mennesker skal få en sjanse til å omvende seg og bli reddet, men de som avviser Ham har gitt avkall på dette.

Og Jesus døde derfor ikke for dem.

 

Jesus døde ikke for muslimer heller, men for at også muslimer skal få en sjanse til å omvende seg og bli kristne.

 

Jeg tror ikke du er seriøs, men om det likevel er slik at du ønsker å omvende deg og bli kristen, så kan du lese Bibelen selv, med hovedvekt på det nye testamentet.

 

Jeg kan anbefale denne online Bibelen, og da new king james version slik at du kan begynne å studere Bibelen nå: https://www.biblegateway.com/

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@MaleSpirit:

 

Først og fremst, la meg si at du utviser en imponerende tålmodighet med noen av trollene her i tråden.

 

Det er en ting jeg er nysgjerrig på. Er det slik at alle muslimer anser Mohammed for å ha vært det perfekte menneske, og at hans handlinger er eksempler man burde følge?

 

 

Følg Jesus :) Dere blir tilgitt! Selv den verste terrorist!

 

Si meg... Hva skjer hvis man ikke følger Jesus? Hva er konsekvensene av å ikke følge, versus å følge? Jeg antar det blir en eller annen form for konsekvens av dette etter døden...?

 

Jeg foretrekker denne utgaven:

 

https://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

 

Dette er ren bullshit du finner på basert på din egen hat og personlige fordommer mot Islam og muslimer. Mener du at Hollywood lagde en film (godkjent av Universitetet i Egypt fra den tiden) basert på løgn?

Dette var et dårlig argument. Hollywood lager latterlig mange filmer som ikke er basert på fakta, som for eksempel nylig nå Noah. Snart kommer det også en film om Moses, til tross for at det ikke finnes et fnugg av evidens for at ørkenvandringen skal ha funnet sted.

 

Og hvis du ikke forstår hva det betyr, ser jeg ikke hvordan jeg skal få deg til å fatte ..

Vel, det det egentlig betyr er at hun var ganske dårlig til å bruke språket til å kommunisere :)

 

Du diskuterer med forumets 3 mest notoriske troll:

 

IHS, Baltazar94 og China Burger.

 

De er essensen av irrasjonalitet og uærlighet.

Men de er underholdende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For deg er nok Matteus evangeliet best.

Hvorfor er det, det? Og horfor døde Jesus for meg?

 

Fordi du som muslim, har en jødisk tankegang (gameltestamentlig tankegang) Matteus evengeliet ble skrevet til jødene. Jesus Kristus døde for verden, fordi han elsket verden like høyt som Gud elsker verden.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Vel, det det egentlig betyr er at hun var ganske dårlig til å bruke språket til å kommunisere :)

Hvordan vet du det?

 

Du er klar over at det var en semi-seriøs og flåsete kommentar, ikke sant?

 

Mer seriøst: Det er en vag uttalelse, som ser ut til å fullstendig ignorere den vanlige bruken av ordene. Jeg har liten tålmodighet for slik språkbruk.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Vel, det det egentlig betyr er at hun var ganske dårlig til å bruke språket til å kommunisere :)

Hvordan vet du det?

 

Du er klar over at det var en semi-seriøs og flåsete kommentar, ikke sant?

 

Mer seriøst: Det er en vag uttalelse, som ser ut til å fullstendig ignorere den vanlige bruken av ordene. Jeg har liten tålmodighet for slik språkbruk.

 

 

Jeg hadde en anelse om at den var semi osv, så derfor spurte jeg i all uskyldighet :)

 

Det er helt sylskarpt for meg hva hun peker til, og jeg vet ikke hvordan jeg selv skulle forklart det bedre.

 

Hvordan ville du selv forklare det som ligger utenfor konvensjonell tenking?

Lenke til kommentar

Jeg hadde en anelse om at den var semi osv, så derfor spurte jeg i all uskyldighet :)

 

Det er helt sylskarpt for meg hva hun peker til, og jeg vet ikke hvordan jeg selv skulle forklart det bedre.

 

Hvordan ville du selv forklare det som ligger utenfor konvensjonell tenking?

Hehe, det skal du ha, det er klin umulig å bli irritert på deg, selv om jeg tror vi har fullstendig forskjellige syn på ting her inne på forumet.

 

Skulle jeg forklare hva som ligger utenfor konvensjonell tenking så vill jeg brukt veldefinerte begrep. Det er faktisk det jeg gjør. Jeg har studert matematikk i fem år, og har da vært innom en del abstrakte konsept som nok vil være langt utenfor konvensjonell tenking. Min personlige favoritt er selvfølgelig Banach-Tarski paradokset.

Lenke til kommentar

Du diskuterer med forumets 3 mest notoriske troll:

 

IHS, Baltazar94 og China Burger.

 

De er essensen av irrasjonalitet og uærlighet.

Du glemte å nevne det aller største trollet her i tråden....

 

....spent nå tenker jeg :)

 

Du trodde jeg skulle si Abigor?

 

Nei jeg velger å holde meg unna personhets, å heller gå rett i strupen på saken!

 

For dere som ikke tåler å høre svaret, så velger jeg å ligge det skjult :)

 

..er dog mer usikker på om dere er sterke nok til å unngå å ta en titt:

 

post-160065-0-16265700-1409180415.jpg

 

 

Forstod dere hva jeg hintet til?

 

post-160065-0-70179200-1409180526_thumb.jpg

 

 

Det stemmer, svaret er

 

post-160065-0-25074200-1409180651_thumb.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Jeg hadde en anelse om at den var semi osv, så derfor spurte jeg i all uskyldighet :)

 

Det er helt sylskarpt for meg hva hun peker til, og jeg vet ikke hvordan jeg selv skulle forklart det bedre.

 

Hvordan ville du selv forklare det som ligger utenfor konvensjonell tenking?

Hehe, det skal du ha, det er klin umulig å bli irritert på deg, selv om jeg tror vi har fullstendig forskjellige syn på ting her inne på forumet.

 

Skulle jeg forklare hva som ligger utenfor konvensjonell tenking så vill jeg brukt veldefinerte begrep. Det er faktisk det jeg gjør. Jeg har studert matematikk i fem år, og har da vært innom en del abstrakte konsept som nok vil være langt utenfor konvensjonell tenking. Min personlige favoritt er selvfølgelig Banach-Tarski paradokset.

 

 

Det er ett morsomt regnestykke (betyr egentlig at øya gikk i kryss etter ca ti linjer :p ), men kanskje en passasje fra en sutta, beskriver noe av det samme fenomenet:

 

 

 

"And what is the miracle of psychic power? There is the case where a monk wields manifold psychic powers. Having been one he becomes many; having been many he becomes one. He appears. He vanishes. He goes unimpeded through walls, ramparts, and mountains as if through space. He dives in and out of the earth as if it were water. He walks on water without sinking as if it were dry land. Sitting cross-legged he flies through the air like a winged bird. With his hand he touches and strokes even the sun and moon, so mighty and powerful. He exercises influence with his body even as far as the Brahma worlds.

 

Når jeg snakker om å forklare det som man erfarer å se utenfor den konvensjonelle verden, så nytter det ikke å bruke hverken tall eller bokstaver, de klargjør ingenting, men setter bare tankene i spinn, og det igjen snevrer inn den intelligensen man henter visdommen fra.

 

Prøv å se for deg at du skal løse ett regnestykke, men du får ikke bruke tall eller bokstaver, og du kan ikke bruke viljen, altså ønske å løse regnestykket - du er avhengig av at alle forutsetningene er tilstede i nuet, men du kjenner ikke til hva de samme forutsetninger består av - altså, de lar seg ikke kontrollere av deg - "bort med deg", og så blir det space nok ... så er det bare å gjøre som Mor Teresa :)

 

Det hun pekte mot var den "plattformen" jeg kaller "stillness", og som av andre kalles "mental absorption" - der finner man utallige forskjellige beskrivelser, fra ulike religioner om disse nivåene, og der er det vi går oss vill, og noen ser gud, andre ser shiva, tor, odin, you name it .. og så blir alle skråsikre på disse overveldende opplevelsene, og sier: Jeg har funnet ...

 

det de fant var rett og slett bare alle de forutsetningene som skulle til, og så skjedde det bare av seg selv

Lenke til kommentar

 

 

For deg er nok Matteus evangeliet best.

Hvorfor er det, det? Og horfor døde Jesus for meg?

 

Fordi du som muslim, har en jødisk tankegang (gameltestamentlig tankegang) Matteus evengeliet ble skrevet til jødene. Jesus Kristus døde for verden, fordi han elsket verden like høyt som Gud elsker verden.

 

Lestte litt på ang det Matteus har skrevet, men det samsvarer ikke med de 3 andre? Hva gjør jeg? De andre ljuger? Har dem misforstått? Dårlig hukommelse?

 

Noen eksempler:

Er Jesus Gud?

  • Ja: "I begynnelsen var Ordet, og Ordet var hos Gud, og Ordet var Gud.[...] Og Ordet blev kjød og tok bolig iblandt oss" (Johannes 1:1, Johannes 1:14). "jeg og Faderen, vi er ett" (Johannes 10:30). "den som ser mig, ser ham som har sendt mig" (Johannes 12:45). "For i ham bor hele guddommens fylde legemlig" (Kolossenserne 2:9). "Vis samme sinnelag som Jesus Kristus. Endahan var Gud holdt han ikke på sine rettigheter". (Filippenserne 2:5-6).
  • Nei: "Men Jesus sa til ham: Hvorfor kaller du mig god? Ingen er god uten én, det er Gud" (Markus 10:18, Lukas 18:19). "å sitte ved min høire og ved min venstre side, det tilkommer det ikke mig å gi nogen, men det gis dem som det er beredt av min Fader" (Matteus 20:23). "Men hin dag eller time vet ingen, ikke engang englene i himmelen, ikke engang Sønnen, men alene min Fader" (Markus 13:32, Matteus 24:36). "Min Fader! er det mulig, da la denne kalk gå mig forbi! Dog, ikke som jeg vil, men som du vil!" (Matteus 26:39, Markus 14:36, Lukas 22:42). "For jeg har ikke talt av mig selv, men Faderen, som har sendt mig" (Johannes 12:49). "Faderen er større enn jeg" (Johannes 14:28).
  • Er Jesus allmektig?

Lenke til kommentar

 

 

 

For deg er nok Matteus evangeliet best.

Hvorfor er det, det? Og horfor døde Jesus for meg?

 

Fordi du som muslim, har en jødisk tankegang (gameltestamentlig tankegang) Matteus evengeliet ble skrevet til jødene. Jesus Kristus døde for verden, fordi han elsket verden like høyt som Gud elsker verden.

 

Lestte litt på ang det Matteus har skrevet, men det samsvarer ikke med de 3 andre? Hva gjør jeg? ....

 

Leser videre og prøver å få med deg hva Matteus sier om Jesus Kristus, uavhengig hva alle andre skriver om Jesus Kristus. Etter det kan du lese hva andre skriver om Jesus Kristus og utifra det sakte begynnee å danne deg ditt eget bilde av Jesus Kristus (han er ikke lik for alle)

 

Men hvis poenget ditt bare var å si at forskjellige forfattere skriver forskjellig om en og samme person, så er det ganske vanlig og ingen stor oppdagelse akkurat :hm:

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Noen kjappe spm, som jeg håper dere kan oppklare for meg.

 

1.Er Jesus Gud, eller tror dere Jesus ble sendt hit av Gud?

 

2. Hvorfor ber dere ikke til Gud på samme måte som Jesus ba til gud?

"Og han gikk et lite stykke frem, falt på sitt ansikt og ba ...." (Matteus 26:39) Hva er hans bønn til Herren? Verset (Matteus 26:39) fortsetter: "... sa: Min Fader! Er det mulig, så la denne kalk gå meg forbi! Men ikke som jeg vil, men som du vil.

 

3. Hvorfor ber dere til Jesus, når han aldri har sagt til be til meg?

Matt. 6:9 Jesus tells us to pray to "our Father".

 

4. Jesus er sønn av Gud, men hva med Adam? Er han også sønn av Gud? Han har jo hverken mor eller far?

 

5.Alt handler om å følge Jesus sitt liv, og Jesus lære.

 

6.Hvorfor er ikke dere omskjært?

7.Hvorfor spiser dere ikke kun kosher/halal mat?

8.Hvorfor spiser dere gris?

 

Leviticus 11:7-8

And the pig, because it parts the hoof and is cloven-footed but does not chew the cud, is unclean to you. You shall not eat any of their flesh, and you shall not touch their carcasses; they are unclean to you.

 

9.Er alkohol tillatt?

Ephesians 5:18

And do not get drunk with wine, for that is debauchery, but be filled with the Spirit,

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Noen kjappe spm, som jeg håper dere kan oppklare for meg.

 

1.Er Jesus Gud, eller tror dere Jesus ble sendt hit av Gud?

 

Eh, dette spørsmålet har du fått svar på mange ganger ! Og du er da tydeligvis ikke interessert i å få svaret, bare stille spørsmålet fordi du da opplever det som et lurt spørsmål, som ingen kan svare på og du tror du har et poeng.

 

Hvordan er det å sitte inni din lille verden å leke med seg selv ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Noen kjappe spm, som jeg håper dere kan oppklare for meg.

 

1.Er Jesus Gud, eller tror dere Jesus ble sendt hit av Gud?

 

Eh, dette spørsmålet har du fått svar på mange ganger ! Og du er da tydeligvis ikke interessert i å få svaret, bare stille spørsmålet fordi du da opplever det som et lurt spørsmål, som ingen kan svare på og du tror du har et poeng.

 

Hvordan er det å sitte inni din lille verden å leke med seg selv ?

 

Jeg føler at jeg ikke har fått et godt nok svar, som gjør at jeg forstår det. Jeg vil veldig gjerne forstå deres tankegang. thats it. Men hvis du føler at du ikke kan/gidder svare på det spm. Greit nok. Svar gjerne på de andre.

Lenke til kommentar

 

 

 

Du om det, og jeg ønsker deg all lykke på din vei :)

Det er ok.

 

Men du avskjærer deg selv fra å finne veien til Gud ved å avvise Hans sønn, Jesus Kristus som døde for oss.

Det er ingen annen vei enn å følge Jesus.

Hvorfor døde Jesus for meg? Og for å lære mer om Jesus, hvilke evang..bør jeg lese?

 

 

Du kan ta det med ro. For hvis du ikke tror og l omvender deg og bli kristen. Så døde ikke Jesus for deg heller.

 

Jesus døde i utgangspunktet for at alle mennesker skal få en sjanse til å omvende seg og bli reddet, men de som avviser Ham har gitt avkall på dette.

Og Jesus døde derfor ikke for dem.

 

Jesus døde ikke for muslimer heller, men for at også muslimer skal få en sjanse til å omvende seg og bli kristne.

 

Jeg tror ikke du er seriøs, men om det likevel er slik at du ønsker å omvende deg og bli kristen, så kan du lese Bibelen selv, med hovedvekt på det nye testamentet.

 

Jeg kan anbefale denne online Bibelen, og da new king james version slik at du kan begynne å studere Bibelen nå: https://www.biblegateway.com/

 

Må nesten, dobbelposte denne, fordi Baltezar har ignorert meg og ser kun når jeg svarer han? Var det slik? Uansett, så har jeg tittet på den linken du gå meg og har noen spm jeg håper du kan svare på?

 

1.Er Jesus Gud, eller tror dere Jesus ble sendt hit av Gud?

2. Hvorfor ber dere ikke til Gud på samme måte som Jesus ba til gud?

"Og han gikk et lite stykke frem, falt på sitt ansikt og ba ...." (Matteus 26:39) Hva er hans bønn til Herren? Verset (Matteus 26:39) fortsetter: "... sa: Min Fader! Er det mulig, så la denne kalk gå meg forbi! Men ikke som jeg vil, men som du vil.

3. Hvorfor ber dere til Jesus, når han aldri har sagt til be til meg?

Matt. 6:9 Jesus tells us to pray to "our Father".

4. Jesus er sønn av Gud, men hva med Adam? Er han også sønn av Gud? Han har jo hverken mor eller far?

5.Alt handler om å følge Jesus sitt liv, og Jesus lære.

6.Hvorfor er ikke dere omskjært?

7.Hvorfor spiser dere ikke kun kosher/halal mat?

8.Hvorfor spiser dere gris?

Leviticus 11:7-8

And the pig, because it parts the hoof and is cloven-footed but does not chew the cud, is unclean to you. You shall not eat any of their flesh, and you shall not touch their carcasses; they are unclean to you.

9.Er alkohol tillatt?

Ephesians 5:18

And do not get drunk with wine, for that is debauchery, but be filled with the Spirit,

Lenke til kommentar

Noen kjappe spm, som jeg håper dere kan oppklare for meg.

 

1.Er Jesus Gud, eller tror dere Jesus ble sendt hit av Gud?

 

2. Hvorfor ber dere ikke til Gud på samme måte som Jesus ba til gud?

"Og han gikk et lite stykke frem, falt på sitt ansikt og ba ...." (Matteus 26:39) Hva er hans bønn til Herren? Verset (Matteus 26:39) fortsetter: "... sa: Min Fader! Er det mulig, så la denne kalk gå meg forbi! Men ikke som jeg vil, men som du vil.

 

3. Hvorfor ber dere til Jesus, når han aldri har sagt til be til meg?

Matt. 6:9 Jesus tells us to pray to "our Father".

 

4. Jesus er sønn av Gud, men hva med Adam? Er han også sønn av Gud? Han har jo hverken mor eller far?

 

5.Alt handler om å følge Jesus sitt liv, og Jesus lære.

 

6.Hvorfor er ikke dere omskjært?

7.Hvorfor spiser dere ikke kun kosher/halal mat?

8.Hvorfor spiser dere gris?

 

Leviticus 11:7-8

And the pig, because it parts the hoof and is cloven-footed but does not chew the cud, is unclean to you. You shall not eat any of their flesh, and you shall not touch their carcasses; they are unclean to you.

 

9.Er alkohol tillatt?

Ephesians 5:18

And do not get drunk with wine, for that is debauchery, but be filled with the Spirit,

 

1. Jesus er Gud, sendt til jorda av Gud Fader. (Joh 1:1, Joh 6:57)

 

2. Kristne ber til Gud Fader slik som Jesus gjorde, til dømes i "Fader vår". Samstundes kan vi òg be til Jesus (Joh 14:14) og Den Heilage Ande. Alle er uavhengige personar, med ulike oppgåver.

 

4. Ja (Luk 3:38)

 

6. Kristne er omskorne i hjarta (Rom 2:29). Kristi omskjering er at vi har lagt av syndelekamen (Kol 2:11).

 

7. Kristne er frie til å ete kva som helst avhengig av si eiga tru. (Rom 14:2-3)

 

8. Kristne er ikkje bundne av matreglane i 3. Mosebok (Apg 10:15)

 

9. Ja, Jesus var sjølv vindrikkar (Matt 11:19) og Paulus oppmoda om å bruke vin som medisin (1. Tim 5:23). Bibelen er derimot tydeleg på at ein ikkje skal verte drukken (Ord 23:30-35)

Lenke til kommentar

Takk for svar @Cair.

 

1. Jesus er Gud, sendt til jorda av Gud Fader. (Joh 1:1, Joh 6:57)

Så Gud sendte seg selv ned til jorda, i menneskeropp kledd ut som Jesus? Er det slik?

Han slutta å være Gud, når han var Jesus?

 

2. Jeg skjønte ikke helt svaret? Hvordan er det kristne ber til Gud sil Jesus gjorde?

De ber ikke med panna ned i bakken?

 

3. ?

 

4. Så Gud har to sønner, Jesus og Adam?

 

6. Omskjært i hjertet er helt greit for meg, men skal man ikke følge Jesus sitt eksempel?

 

7 og 8, det er her problemene ligger, noen steder så finner du at du ikke skal spise gris og drikke alkohol, mens andre steder finner du det motsatte. Hvilke har rett, og hvordan avgjør dere hvem som har rett?

 

Ser også at du la ut vers fra Mosebok som er fra det gamle testamentet følger du alt som står der? Deler av det? Velger du ut deler som du synes passer deg og din hverdag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...