Gå til innhold

Hvordan kjøre steam uten admin rettigheter?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått en pc igjenom videregående skole og har prøvd forskjellig for å installere steam på maskinen.

 

Så jeg lurte på om noen har noen gode råd til å installere og kjøre steam/steam spill på en datamaskin du ikke har admin rettigheter på ?

 

PS. jeg har både prøvd å installere steam med SteamSetup og prøvd å kjøre steam via en kopi jeg tok fra min egen datamaskin.

 

Enda en ting jeg lurte på var om noen vet om en måte å gjøre om spill fra steam spill til ikke-steam spill(standalone) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke installere noe på en Windows PC uten admin rettigheter.

Det liksom vitsen med det hele.

Standard users kan kjøre allerede installerte programmer men ikke installere noe.

 

 

Unntaket er power users i Windows som har noe i mellom:

Kan installere programmer som ikke modifiserer eller endrer systemfiler/drivere/services.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er en grunn til at maskiner fra fylket ikke er med adminrettigheter.

Vennligst respekter den beslutningen....

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Jeg skal ha maskinen i 1-3 år.

Det er helt greit for skolen at vi instalerer spill og diverse.

Tror BIOS er passord beskyttet så det er ikke mulig å instalere, i tillegg har jeg en maskin(Linux) som jeg kan spille på, men jeg vil gjerne også ha muligheten til å spille på skole pc'en

Lenke til kommentar

Prøv å installere Linux til en minnepinne, og håp på at den ligger langt nok opp i bootrekkefølgen. Kjør systemet fra minnepinnen (live). Alternativt kan du ha det liggende på et minnekort som bare står i maskinen til en hver tid (så lenge minnekortet ikke stikker ut fra leseren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...