Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mister Håpløs når det kommer til sjekking.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hmm... Hva var så morsomt og teit?

Forklare humor? Morsom du. Det var nok kanskje det at jeg ikke akkurat forventer en roman som svar på spørsmålet, og det slo meg at det du kommenterte vel var lengre enn det jeg forventet som svar.

 

 

 

Åja, haha! Nå er jeg med!

 

Går litt tregt her nå! Beklager, det er nok bare jeg som er helt i ørska for øyeblikket, og det er ikke tull en gang...

 

Men yes - påtide å ta kvelden skjønner jeg, men kommer tilbake til denne tråden på et senere tidspunkt for å blant annet besvare deres spørsmål/kommentarer og/eller virkelig gå litt i dybden på tema sjekking!

Lenke til kommentar

Åja, haha! Nå er jeg med!

 

Går litt tregt her nå! Beklager, det er nok bare jeg som er helt i ørska for øyeblikket, og det er ikke tull en gang...

 

Men yes - påtide å ta kvelden skjønner jeg, men kommer tilbake til denne tråden på et senere tidspunkt for å blant annet besvare deres spørsmål/kommentarer og/eller virkelig gå litt i dybden på tema sjekking!

Hehe, du får ta deg en liten blund på øynene. Skjønnhetssøvn og alt det der.

Lenke til kommentar

 

Åja, haha! Nå er jeg med!

 

Går litt tregt her nå! Beklager, det er nok bare jeg som er helt i ørska for øyeblikket, og det er ikke tull en gang...

 

Men yes - påtide å ta kvelden skjønner jeg, men kommer tilbake til denne tråden på et senere tidspunkt for å blant annet besvare deres spørsmål/kommentarer og/eller virkelig gå litt i dybden på tema sjekking!

Hehe, du får ta deg en liten blund på øynene. Skjønnhetssøvn og alt det der.

 

 

 

Hahaha! Riktig! ;)

Lenke til kommentar
Nå er vel ikke sjekking generelt direkte enkelt

 

I fare for å stille teite spørsmål, eksakt hva er det som er så vanskelig når det gjelder sjekking?

 

*snip*

 

Generelt sett er det åpenbart mange som sliter, når det kommer til sjekking.

 

Jo mer teori og praksis, desto enklere blir det å utføre hva enn det måtte gjelde, både når det kommer til å lage mat, løse matteoppgaver og sjekke damer.

 

Legger man ned tilstrekkelig med innsats for å bli dyktig til noe, blir man som regel også dyktig til det.

 

Enkelt som det.

 

Utheving gjort av meg.

 

Praksisdelen er jeg enig i, da praktisk erfaring desidert er den beste læremester. Teori, naaah ... Ikke helt. Man bør såklart ha et visst grunnlag, men for mye teori kan fort føre til "analyseparalyse," dvs at man tryner fordi man har ørten tildels motstridende teorier i hodet og ikke klarer å bestemme seg for hvilken av de som er "riktig" i en gitt situasjon.

 

Til TS: Hvis du klarer å gå bort til en dame ligger du et hakk foran mange andre. Veien videre er belagt med intensjon, tillit, lyst og eskalering, dvs du bør ha ett eller annet mål å jobbe mot (sex, forhold,whatever), du må skape såpass tillit at dama tør bli med deg hjem (se forrige punkt), du må skape lyst gjennom spenningsbyging (blikkontakt, berøring, ord, stemmebruk og den allestedsnærværende intensjonen) og du må eskalere mot målet du har satt deg.

 

Å lese sjekketeori er en grei plass å starte, da det gir litt innsikt i hvordan ting fungerer. At kompisen din har blitt rasshøl har sannsynligvis ikke noe med sjekketeori å gjøre, og mer med at han har gått feil ett eller annet sted :p Det lønner seg imidlertid å begrense teorien litt, og i "gamle dager" hadde vi en tommelfingerregel som sa at du måtte ha to timer praksis for hver time teori. Som jeg nevnte til den italienske politikeren oppi her så er praksis den beste læremester i dette faget, og du ut og prøve deg hvis du skal komme noen vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, det beste rådet jeg kan gi deg er å se serien "The Pickup artist" med sjekkeartisten "Mystery". Jeg var akkurat sånn som deg, sjenert, snill og var bare en ålreit kar alle skulle like..

 

Det er ikke noe i veien med det, meeen.. Man kan faktisk bli en mye mer "kulere" kar ved å gjøre om på ett par ting. Det høres kanskje feil/rart/skummelt ut men etter at jeg tok noen grep ble jeg en helt annen person jeg selv likte å være og jeg hadde mye mer glede av dette ettersom jeg følte livet mitt hadde fått en helt ny verdi og jeg kunne påvirke ting i min retning. Ikke bare det å få damer, men også flere venner utenfor kretsen min, større nettverk rett og slett fordi folk syns jeg var en kul fyr som var naturlig å henge med og det er jo bare digg.

 

Nå vet jeg ikke om det er lov å linke til thepiratebay men last ned sesong 1, ta notater av det du mener er det viktigste disse "Master Pickup artistene" sier, evt. les boken "The Game" gjerne etterpå også.. Det skulle holde i massevis og tar deg bare 1 uke hvis du ser 1 episode hver dag.

 

Her er hvertfall den linken til der du kan laste ned serien som hjalp meg på vei veldigt!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Skriv så bare thepiratebay(dot).se foran linken der igjen, men du er god på data så du finner helt sikkert ut av resten av linken, og begynn å se. Det er egentlig ganske morsomt og god underholdning.

 

Jeg vet hvordan du føler deg, har vært der selv, og dette er det aller beste rådet jeg kan gi deg.

Hvorfor? Fordi de viser deg ting som fungerer. Og når du prøver dette selv og ser det fungerer så vet du at alt kommer til å ordne seg før eller siden :)

 

edit: fjernet torrentlinken.. TS får ta kontakt hvis han vil ha linken :p

Eller evt. søke på piratbukta etter The pickup artist ;)

Endret av James Bond
Lenke til kommentar

Mitt råd er å holde seg langt borte fra sånne videoer. I beste fall klarer man å få til et halvdårlig skuespill, samtidig som du fortsatt er den usikre gutten du tidligere var.

 

Dvs. Konkurrerer du om en jente med en som har ordentlig selvtillitt og sjarm, blir du overkjørt.

 

Bygg selvtillitt fra bunnen. Eneste som fungerer over tid.

 

Anonymous poster hash: 8e8a1...5af

Lenke til kommentar

Tja.. du bør vel spørre deg selv hva du egentlig er ute etter. Ønsker du bare mer sex, typ one night stands og korte "forhold" med svært lite av det følelsesmessige involvert så fungerer det sikker å bare putte på seg en maske, late som om man har selvtilitt og sjekke damer med metodene beskrevet i "The Game". (Forøvrig en svært underholdende bok. Jeg både lo og himlet med øynene da jeg leste den for noen år siden. Kanskje du burde lese den for å finne ut hva du ikke bør gjøre.)

 

Ønsker du derimot å faktisk forbedre selvtilitten og dermed, med tiden, bli en mer interessant person som damer ønsker å bli bedre kjent med... mtp noe mer seriøst/mer langvarige forhold så er mitt tips å først og fremst finne dine egne sterke sider. Det er ingen ting som er mer attraktivt, både hos menn og kvinner, enn når en person har tro på seg selv og vet noe om noe.

 

Gir det mening når jeg formulerer det på denne måten? Finn ut hva akkurat du er god til, slutt å snakk ned deg selv eller tenk negativt om deg selv. Hva er interessant ved deg? Hva er din passion? Hva kan du ta med deg inn i en situasjon eller samtale?

Endret av Niuroumian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mitt råd er å holde seg langt borte fra sånne videoer. I beste fall klarer man å få til et halvdårlig skuespill, samtidig som du fortsatt er den usikre gutten du tidligere var.

 

Dvs. Konkurrerer du om en jente med en som har ordentlig selvtillitt og sjarm, blir du overkjørt.

 

Bygg selvtillitt fra bunnen. Eneste som fungerer over tid.

 

Anonymous poster hash: 8e8a1...5af

 

Sånne videoer? Vet du i det hele tatt hva det handler om? Kom vel ikke som noe overraskelse at noen måtte kritisere Mystery Method :) men hvordan kan det ha seg at han er faktisk verdens mest kjente pick-up artist i tillegg til den mest suksessfulle. Du har tydeligvis ikke hørt om han :)

 

Jeg er uansett helt uenig i innlegget ditt, og selvsagt er det enda en anonym som står bak.

Det de viser i serien er ikke noe skuespill, det er reality TV enkelt og greit, de lærer hvordan man kan bygge selvtillit ved å kanskje forbedre klesstilen, attitude og hvordan systemet rundt det å sjekke damer fra start til stopp fungerer. Og når man ser hva som fungerer bygger man jo mer og mer opp selvtilliten, var uansett slik jeg gjorde det men har du i det hele tatt prøvd? Virker som at du er en som ikke engang vet hva du snakker om :)

 

Og forresten så denne verdenskjente boka "The Game" handler forøvrigt hovedsakelig om Mystery eller hans egentlige navn Erik Von Markovik fortalt av Neil Strauss, so there you go :) haha

Lenke til kommentar

Virkelig? Finnes jenter (inkludert meg) som foretrekker nice guys. Bare vær koselig og start med et enkelt hei, og prøv å ikke være for pågående(siden du nevner at du kan være det). Vær avslappet, ha en koselig samtale og gjerne gi litt komplimenter om det passer seg :) Du virker som en bra fyr så regner med at det kommer til å ordne seg for deg :)

Lenke til kommentar

 

 

Mitt råd er å holde seg langt borte fra sånne videoer. I beste fall klarer man å få til et halvdårlig skuespill, samtidig som du fortsatt er den usikre gutten du tidligere var.

 

Dvs. Konkurrerer du om en jente med en som har ordentlig selvtillitt og sjarm, blir du overkjørt.

 

Bygg selvtillitt fra bunnen. Eneste som fungerer over tid.

 

Anonymous poster hash: 8e8a1...5af

Sånne videoer? Vet du i det hele tatt hva det handler om? Kom vel ikke som noe overraskelse at noen måtte kritisere Mystery Method :) men hvordan kan det ha seg at han er faktisk verdens mest kjente pick-up artist i tillegg til den mest suksessfulle. Du har tydeligvis ikke hørt om han :)

 

Jeg er uansett helt uenig i innlegget ditt, og selvsagt er det enda en anonym som står bak.

Det de viser i serien er ikke noe skuespill, det er reality TV enkelt og greit, de lærer hvordan man kan bygge selvtillit ved å kanskje forbedre klesstilen, attitude og hvordan systemet rundt det å sjekke damer fra start til stopp fungerer. Og når man ser hva som fungerer bygger man jo mer og mer opp selvtilliten, var uansett slik jeg gjorde det men har du i det hele tatt prøvd? Virker som at du er en som ikke engang vet hva du snakker om :)

 

Og forresten så denne verdenskjente boka "The Game" handler forøvrigt hovedsakelig om Mystery eller hans egentlige navn Erik Von Markovik fortalt av Neil Strauss, so there you go :) haha

Trenger ikke være anonym jeg. Men hvis du baserer all din interaksjon med jenter på det du har lært fra sjekkevideoer, synes jeg synd på jentene du snakker med.

 

Det sagt, jeg vil ikke dra alle under en kam. Noen videoer har selvsagt gode poeng, og noen personer klarer nok å skille det fornuftige fra det dårlige.

 

Greia mi er. Jeg jobber av og til som dørvakt, og kjenner til stereotypen. Dårlig selvtillitt. Faker mye av interaksjonen sin, og puster lettet ut når han blir avvist. Neste offer..evt forsøk.

Lenke til kommentar

Virkelig? Finnes jenter (inkludert meg) som foretrekker nice guys. Bare vær koselig og start med et enkelt hei, og prøv å ikke være for pågående(siden du nevner at du kan være det). Vær avslappet, ha en koselig samtale og gjerne gi litt komplimenter om det passer seg :) Du virker som en bra fyr så regner med at det kommer til å ordne seg for deg :)

 

"Nice guy" begrepet blir ofte brukt feil. Å være hyggelig og en god konversatør er ikke å være en "nice guy", det er mer et begrep om en som er sjenert, ikke tror på seg selv og som kompenserer ved å være i overkant snill og genteleman-ish (myyye mer enn hva som egentlig ligger han naturlig) i håp om at det skal ende med sex. På engelsk vil andre synonymer for en "nice guy" være svekling, taper osv. osv. :p

 

 

 

When used in a negative context (sometimes capitalized), a "Nice Guy" implies a male who is unassertive, does not express his true feelings and uses acts ofostensible friendship with the unstated aim of progressing to a romantic or sexual relationship. The term is often used in the context of dating and romantic or sexual relationships with women.
Lenke til kommentar

 

Nå er vel ikke sjekking generelt direkte enkelt

 

I fare for å stille teite spørsmål, eksakt hva er det som er så vanskelig når det gjelder sjekking?

 

*snip*

 

Generelt sett er det åpenbart mange som sliter, når det kommer til sjekking.

 

Jo mer teori og praksis, desto enklere blir det å utføre hva enn det måtte gjelde, både når det kommer til å lage mat, løse matteoppgaver og sjekke damer.

 

Legger man ned tilstrekkelig med innsats for å bli dyktig til noe, blir man som regel også dyktig til det.

 

Enkelt som det.

 

Utheving gjort av meg.

 

Praksisdelen er jeg enig i, da praktisk erfaring desidert er den beste læremester. Teori, naaah ... Ikke helt. Man bør såklart ha et visst grunnlag, men for mye teori kan fort føre til "analyseparalyse," dvs at man tryner fordi man har ørten tildels motstridende teorier i hodet og ikke klarer å bestemme seg for hvilken av de som er "riktig" i en gitt situasjon.

 

Til TS: Hvis du klarer å gå bort til en dame ligger du et hakk foran mange andre. Veien videre er belagt med intensjon, tillit, lyst og eskalering, dvs du bør ha ett eller annet mål å jobbe mot (sex, forhold,whatever), du må skape såpass tillit at dama tør bli med deg hjem (se forrige punkt), du må skape lyst gjennom spenningsbyging (blikkontakt, berøring, ord, stemmebruk og den allestedsnærværende intensjonen) og du må eskalere mot målet du har satt deg.

 

Å lese sjekketeori er en grei plass å starte, da det gir litt innsikt i hvordan ting fungerer. At kompisen din har blitt rasshøl har sannsynligvis ikke noe med sjekketeori å gjøre, og mer med at han har gått feil ett eller annet sted :p Det lønner seg imidlertid å begrense teorien litt, og i "gamle dager" hadde vi en tommelfingerregel som sa at du måtte ha to timer praksis for hver time teori. Som jeg nevnte til den italienske politikeren oppi her så er praksis den beste læremester i dette faget, og du ut og prøve deg hvis du skal komme noen vei.

 

 

 

Å øve i praksis er selvfølgelig den beste måten på å bli god til å sjekke damer, uten tvil, men jeg føler meg trygg på at også teori bidrar i sin grad - om ikke så mye, så i hvert fall litt. Jeg har også en generell, genuin tro på at jo mer teori en får inn, desto bedre blir man, uansett hva det gjelder. Jeg tror det hele først og fremst handler mest om å bruke det på riktig vis. Når det er sagt, vil jeg samtidig påstå at det er noe individuelt hvordan en tar både teori og praksis til etterretning. Kanskje det er bra for enkelte med mye teori, for mange andre ikke osv.

 

Hehe... Ellers må jeg jo si det er litt selvmotsigende å skrive "naah, ikke helt" til teori, når du i etterkant skriver at å lese sjekketeori "er en grei plass å starte".

 

Men for all del - det virker som om du har godt over gjennomsnittlig peiling på hva du snakker om! :)

Lenke til kommentar

Hei, det beste rådet jeg kan gi deg er å se serien "The Pickup artist" med sjekkeartisten "Mystery". Jeg var akkurat sånn som deg, sjenert, snill og var bare en ålreit kar alle skulle like..

 

Det er ikke noe i veien med det, meeen.. Man kan faktisk bli en mye mer "kulere" kar ved å gjøre om på ett par ting. Det høres kanskje feil/rart/skummelt ut men etter at jeg tok noen grep ble jeg en helt annen person jeg selv likte å være og jeg hadde mye mer glede av dette ettersom jeg følte livet mitt hadde fått en helt ny verdi og jeg kunne påvirke ting i min retning. Ikke bare det å få damer, men også flere venner utenfor kretsen min, større nettverk rett og slett fordi folk syns jeg var en kul fyr som var naturlig å henge med og det er jo bare digg.

 

Nå vet jeg ikke om det er lov å linke til thepiratebay men last ned sesong 1, ta notater av det du mener er det viktigste disse "Master Pickup artistene" sier, evt. les boken "The Game" gjerne etterpå også.. Det skulle holde i massevis og tar deg bare 1 uke hvis du ser 1 episode hver dag.

 

Her er hvertfall den linken til der du kan laste ned serien som hjalp meg på vei veldigt!

/torrent/6358944/The_Pickup_Artist_season_1

 

Skriv så bare thepiratebay(dot).se foran linken der igjen, men du er god på data så du finner helt sikkert ut av resten av linken, og begynn å se. Det er egentlig ganske morsomt og god underholdning.

 

Jeg vet hvordan du føler deg, har vært der selv, og dette er det aller beste rådet jeg kan gi deg.

Hvorfor? Fordi de viser deg ting som fungerer. Og når du prøver dette selv og ser det fungerer så vet du at alt kommer til å ordne seg før eller siden :)

 

Sidesprang: Torrentlinker blir generelt sett ned på her, så det kan være lurt å fjerne den for å være sikker.

 

Når det gjelder Mystery Method så har den sine gode poenger, men den er generelt sett overkomplisert, langdryg og kan ende opp med å gi feil ideer, så som at jenter er mer verdt enn en selv, at man må dra de ned på sitt nivå og komme seg gjennom det berømte "bitch-skjoldet" før man får napp, noe selve metoden ironisk nok kan være med på å skape siden den nærmest tar det som en selvfølge at mannen i utgangspunktet er mindre verdt og må demonstrere at han er god nok.

 

MM kan også gjøre det unødvendig vanskelig for en som er fersk i gamet, siden vedkommende har lett for å ende med å gjøre sosialt rare ting som å dra igang en 30 sekunders monolog om utro kjærester, C-formede smil og masse tullball når et enkelt "hei" hadde vært nok, gå gjennom alle ni stegene når jenta omtrent er på vei til å eksplodere av kåthet og lurer på hvorfor denne idioten ikke får hue ut av ræva og tar henne med hjem, og den berømte "neggingen" som folk fucker opp over til høyre og venstre og som resulterer i at de fremstår som rasshøl uten sosiale antenner. Selv Mystery har vel gått over til å kalle det "disq" nå, siden det i bunn og grunn handler om aktiv diskvalifisering og folk misforsto og dro det altfor langt. Man kan jo ta det som en øvelse i sosial kalibrering, men det kan gjøre ting ekstra vanskelig for en fersking.

 

Hvis man absolutt skal lese noe, prøv "Models" av Mark Manson og "How to make girls chase" av Chase Amante. Begge disse har en fin steg-for-steg oppbygning der man starter i det små og jobber seg oppover etter hvert. Jeg vil også kaste inn "You can have what you want" av Michael Neill. Den har absolutt ingen ting med sjekking å gjøre, men den tar for seg en del vanlige mindfucks som folk har en tendens til å slite med samt metoder for å håndtere disse. Jeg har et ihjel-lest eksemplar i bokhylla, og det er i det store og hele "go to"-boka mi når det gjelder selvutvikling.

Lenke til kommentar

 

Trenger ikke være anonym jeg. Men hvis du baserer all din interaksjon med jenter på det du har lært fra sjekkevideoer, synes jeg synd på jentene du snakker med.

 

Det sagt, jeg vil ikke dra alle under en kam. Noen videoer har selvsagt gode poeng, og noen personer klarer nok å skille det fornuftige fra det dårlige.

 

Greia mi er. Jeg jobber av og til som dørvakt, og kjenner til stereotypen. Dårlig selvtillitt. Faker mye av interaksjonen sin, og puster lettet ut når han blir avvist. Neste offer..evt forsøk.

 

 

Hvorfor skal det være synd på jentene jeg har snakket med? Jeg har hatt det gøy og de har hatt det gøy. Everybody wins. Ser ikke problemet, såklart ikke alt er lært av Mystery og The Game, noen ting lærer man seg selv av å feile ved å prøve og noen ting er tips fra venner.

 

Ser ikke på meg selv som en med dårlig selvtillit, tvert imot :) men poenget hvis ikke du skjønte det er at Mystery's serie "The Pickup artist" er en kickstarter eller kall det gjerne en øyeåpner for sånne som trenger å lære noen enkle grep som fort kan forbedre ens utsikt til å komme i kontakt med damer. Trådstarter er jo allerede en som sier han går opp til en dame og tør, det er jo kjempebra. Da er det bare snakk om å lære litt basics og han er godt på vei. Slik jeg ser det, hvis sesong 1 i tillegg til å lese "The Game" hjalp meg, hvorfor kan ikke det få lov til å hjelpe han?

 

Jeg tror mange/du kanskje misforstår greia med at slikt materiell gjør man om til en kunstig "skuespiller", men tvert imot.. Slik jeg ser det så bygger det selvtilliten og jeg har blitt mer komfortabel med meg selv fra år til år. Ser ikke noe problem med at TS skal kunne klare å oppnå det samme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe... Ellers må jeg jo si det er litt selvmotsigende å skrive "naah, ikke helt" til teori, når du i etterkant skriver at å lese sjekketeori "er en grei plass å starte".

 

Men for all del - det virker som om du har godt over gjennomsnittlig peiling på hva du snakker om! :)

 

 

Jeg forklarte meg muligens litt dårlig der. Jeg er av den oppfatning at grunnleggende teori helt klart kan hjelpe til med å få snøballen til å rulle, men at for mye teori fort kan gjøre mer ugang enn nytte. Jeg skal dog glatt innrømme at jeg er farget av egne erfaringer der, da jeg selv var gjennom en periode med massiv teorironking og heller magre resultater. Dog, av de jeg kjenner som driver aktivt med sjekking så er det, iallfall tilsynelatende, en tendens til at mye teori ikke nødvendigvis fører til bedre resultater og at mange istedet ender opp med analyseparalyse.

Endret av Raven_Heart
Lenke til kommentar

 

 

Trenger ikke være anonym jeg. Men hvis du baserer all din interaksjon med jenter på det du har lært fra sjekkevideoer, synes jeg synd på jentene du snakker med.

 

Det sagt, jeg vil ikke dra alle under en kam. Noen videoer har selvsagt gode poeng, og noen personer klarer nok å skille det fornuftige fra det dårlige.

 

Greia mi er. Jeg jobber av og til som dørvakt, og kjenner til stereotypen. Dårlig selvtillitt. Faker mye av interaksjonen sin, og puster lettet ut når han blir avvist. Neste offer..evt forsøk.

 

 

Hvorfor skal det være synd på jentene jeg har snakket med? Jeg har hatt det gøy og de har hatt det gøy. Everybody wins. Ser ikke problemet, såklart ikke alt er lært av Mystery og The Game, noen ting lærer man seg selv av å feile ved å prøve og noen ting er tips fra venner.

 

Ser ikke på meg selv som en med dårlig selvtillit, tvert imot :) men poenget hvis ikke du skjønte det er at Mystery's serie "The Pickup artist" er en kickstarter eller kall det gjerne en øyeåpner for sånne som trenger å lære noen enkle grep som fort kan forbedre ens utsikt til å komme i kontakt med damer. Trådstarter er jo allerede en som sier han går opp til en dame og tør, det er jo kjempebra. Da er det bare snakk om å lære litt basics og han er godt på vei. Slik jeg ser det, hvis sesong 1 i tillegg til å lese "The Game" hjalp meg, hvorfor kan ikke det få lov til å hjelpe han?

 

Jeg tror mange/du kanskje misforstår greia med at slikt materiell gjør man om til en kunstig "skuespiller", men tvert imot.. Slik jeg ser det så bygger det selvtilliten og jeg har blitt mer komfortabel med meg selv fra år til år. Ser ikke noe problem med at TS skal kunne klare å oppnå det samme :)

 

 

 

Jeg har riktig nok ikke lest The Game faktisk, men jeg kjenner litt til innholdet og har satt meg noe inn i annen "PUA-teori". Vet for øvrig også godt hvem Mystery er, etter å ha sett par klipp på Youtube.

 

 

Med dette må jeg bare si meg helt enig med alt av det jeg her siterer av selveste James Bond! Tommel opp. Igjen, helt enig.

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar

 

Hehe... Ellers må jeg jo si det er litt selvmotsigende å skrive "naah, ikke helt" til teori, når du i etterkant skriver at å lese sjekketeori "er en grei plass å starte".

 

Men for all del - det virker som om du har godt over gjennomsnittlig peiling på hva du snakker om! :)

 

 

Jeg forklarte meg muligens litt dårlig der. Jeg er av den oppfatning at grunnleggende teori helt klart kan hjelpe til med å få snøballen til å rulle, men at for mye teori fort kan gjøre mer ugang enn nytte. Jeg skal dog glatt innrømme at jeg er farget av egne erfaringer der, da jeg selv var gjennom en periode med massiv teorironking og heller magre resultater.

 

 

 

Hehe! Jeg er av den oppfatning at vi begge stort sett er enige her, men når det kommer til spørsmålet om i hvilken grad mye teori kan være bra eller dårlig for den enkelte, tror jeg det er noe individuelt hvordan man takler det.

 

For mitt vedkommende, som den teoretikeren jeg er, liker jeg godt teori, men jeg legger ikke skjul på at jeg enda bedre liker å utøve sjekking i praksis. Teori blir for meg en kunnskap jeg for min egen del kan tolke og drøfte i mitt stille sinn, for deretter å bruke det til noe lurt på et senere tidspunkt, som for eksempel ved en debatt. ;) Teori innen ulike emner har hjulpet meg en del til å se nye synsvinkler på ting, men også til å argumentere imot hva jeg finner mindre lurt. Nei, nå tenker jeg høyt her, men det er et tema jeg finner interessant.

 

Vi er i hvert fall meget enige om at praksis definitivt er best for å bli god, og det tror jeg ikke bare gjelder sjekking, men også det meste annet. :)

Endret av SilvioBerlusconi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Virkelig? Finnes jenter (inkludert meg) som foretrekker nice guys. Bare vær koselig og start med et enkelt hei, og prøv å ikke være for pågående(siden du nevner at du kan være det). Vær avslappet, ha en koselig samtale og gjerne gi litt komplimenter om det passer seg :) Du virker som en bra fyr så regner med at det kommer til å ordne seg for deg :)

 

Er du pen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...