Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust i kanalen. Dødsdommen?


Otzy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snakket med et verksted om akuratt dette. Dem jeg snakket med så ble det praktisert slik at hvis du ikke fikk knyttneven inn i hullet, så var det ikke stort nok for å gi feil. Dem hakket alltid rundt for å få vekk løse biter og "kjeks" først.

 

Quickfix vil jo være stålsparkel vil jeg tro. Har også sett flere biler hvor nesten hele kanalen var bare glassfiber. :p

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe bærende konstruksjon, så tror ikke EU burde være noe problem. Quick fix spørs vel, det beste vil være å kutte bort skadet metall og sveise på nytt. Evt må du prøve å få limt på en plate i bakkant som du sparkler over og grunner/lakkerer.

Uten å sjekket opp vil jeg tro at karosseriet på en Celica er selvbærende, ergo kanalen er en del av det bærende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å sjekket opp vil jeg tro at karosseriet på en Celica er selvbærende, ergo kanalen er en del av det bærende.

 

 

Det viste jeg ikke, da kan det bli et større problem.

 

Hvis du ikke bryr deg om hvordan det ser ut. Så ville jeg fått noen til å sveisa på en plate over hullet (fjerner ødelagt metall, pusser bort overflaterust og sauser inn med f.eks hammerite først)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...