Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Barbering i Underlivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dusjen, så mye vann som mulig. Høvelen bør være så ny/skarp som mulig. Dusj hele området med kaldt vann når du er ferdig, det lukker porene og forhindrer inngrodde hår.

Og btw, hvis du ikke gjentar barberingen ofte vil du klø deg ihjel på pungen og i hele området rundt, når det kommer tilbake.

Lenke til kommentar

1. Mener du samme type, eller mener du den fysisk samme høvelen? Det smarteste er kanskje å ta det værste med en maskin med trimmefunksjon før du høvler. Fysisk samme høvel ville være uhygienisk.

2. Selvsagt må du bruke barberskum når du bruker høvel. Om du bruker skum på flaske fra butikken eller på tube/i såpestykker blir din egen sak.

3. Står du med vannet på i dusjen renner skummet av, og gjør du det etterpå må du inn igjen for å dusje skummet av. Gjør du det før du dusjer får du barbermafiaen på nakken og 1000 kroner i bot.

Lenke til kommentar

 

03. I dusjen, praktisk mtp alt håret som skal vekk.

Om man har masse hår som skal bort så er det upraktisk at sluket tettes igjen. Mye smartere å bruke et vaskefat å skylle høvelen i, og kaste alt i do etterpå.

 

Dessuten, for å skylle høvelen må man ha vannet på i dusjen, men da spyles skummet av... Avhengig av hvor mye justeringsmuligheter man har på dusjen sin selvsagt.

Lenke til kommentar

Så jeg kan bruke såpe i stedet for barberskum? Har opplevd før at barberskum gir plager..

 

 

Anonymous poster hash: 3aa5c...501

Barbersåpe er en slags såpe som skummes opp med børste og gir da et barberskum. Men ingrediensene er annerledes enn "kjemisk" barberskum på spruteflaske.

 

http://www.barbershop.no/proraso-barbersape-i-skal-gronn-te-og-havre

 

Det viktigste for å unngå irritasjon er at høvelen ikke er full av bakterier (skyll den i glovarmt vann etter hver gang du er ferdig).

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til videverdigheter! Engangshøvel, brukes seff kun en gang. Rikelig med gel eller skum. La dusjhodet ligge i dusjkaret slik at du kan skylle høvelen og skylle ned hårene etterhvert. Og til dere som sitter fast i 70-tallet, og lurer på hvorfor man skal gjøre dette: Hvorfor ikke?!

Lenke til kommentar

Tja, kommer an på om en er singel eller ikke, hvilket miljø en henger i, hva en selv foretrekker, hva partner foretrekker osv.

 

På VGS så var det greit å barbere seg pga hva som var normen, men i ettertid: Hadde jeg vært singel og studert på BI, og hengt på utesteder mer mot vest enn øst, så hadde jeg garantert kjørt barbert. Hadde jeg vært singel og studert på Blindern, hengt på hipsterbarer og musikkutesteder, hadde jeg antakelig gjort som jeg selv ønsket - altså holdt det frisert med ikke barbert. Eller som nå, i et forhold, så friserer jeg som partner ønsker og hun som jeg ønsker ;)

Lenke til kommentar

Personlig foretrekker jeg å barbere tørt der nede.

Hold huden stram der det skal barberes også barberere jeg med korte drag.

Har en egen 3 blad høvel jeg bruker til dette.

Liker ikke å barbere med skum der for hføler jeg har liten kontroll med hva som er barbert og hva som står igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...