Gå til innhold

Søker rask og sikker VPN-tjeneste


Solaris

Anbefalte innlegg

Hvilken VPN-tjeneste anbefales når man sitter på 100 mbps linje og ønsker best mulig utnyttelse?

Jeg har brukt Private Internet Access i et år, men er skuffet over hastigheten. Får sjelden mer enn 10-15 mbps, og har aldri sett høyere enn 25 mbps, uansett hvilken server jeg kobler opp mot. Innser det er på tide å prøve en annen leverandør.

 

Ser for meg noe som dette:

- Gir 75-100 mbps til Oslo.

- Logger ikke og gir god sikkerhet.

- Betaling med kredittkort (1-12 mnd).

- Klient for MS Windows og Mac OS X. Evnt. god veiledning for manuelt oppsett.

 

Jeg sliter med å finne veien rundt jungelen av leverandører der ute, og finner ingen informasjon om hvilke hastigheter de klarer å levere til spesifikke lokasjoner.

Alle råd og tips mottas med takk! :)

Endret av Solaris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt Astrill i ca 1.5 år nå, og får full hastighet på flere av serverene deres på min 100mbit linje.

Bruker vanligvis Sverige og Nederland for full hastighet.

Får også full hastighet fra et par av England serverene.

 

USA servere gir fint 50-60 mbit.

 

Astrill sier de ikke logger noe, og har aldri sett/hørt noe som skulle bevise det motsatte.

De har i alle fall aldri reagert på noe jeg har lastet ned. ;)

Lenke til kommentar

Jeg bruker også Astrill, ett selskap registrert på jomfuøyene.

Jeg vet de har windows klient, men det jeg synes er så genialt er at man på mange rutere kan installere programvare som gjør at ønskede pcer/klienter automatisk benytter/ikke benytter VPN. -Og dette til samme pris som om du bare har ett VPN-abbonement.

For å få dette til trenger du en ruter som søtter DD-WRT, hvilket er ganske mange i mange prisklasser.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Det høres ut som Astrill kan være noe for meg. :)
Skal sant sies at jeg ikke har lykkes med "port forwarding". Mener jeg har satt opp korrekt i ruteren (Apple Time Capsule), men uansett hva jeg gjør ser uTorrent porten som lukket. Må nok utforske dette mer.

 

uTorrent setup guide ser slik ut:

cnufiW3.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...