Gå til innhold

[Løst] Får ikke installert EVGA GTX 680


JokkareN

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle montere å installere nytt skjermkort hos en bekjent, men problemet er at skjermkortet vil ikke installeres med drivern sin. Blir bildet og alt, men oppløsningen er helt på trynet og virker ikke som at noe blir installert med drivern.

Strøm skal det være nok av, har en strømforsyning på 1000 Watt.

Driveren har jeg lastet ned fra GeForce sine hjemmesider så skal da være rett? Uansett så har jeg prøvd driverplaten som fulgte med skjermkortet, men det samme skjer der.


Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært lettere å hjelpe deg hvis du hadde sagt noe mer om hva slags hardware det gjelder, spesielt om tidligere skjermkort. Ut i fra det lille du har opplyst om ville jeg tro at det satt et AMD-kort der tidligere og at du ikke har sørget for å avinstallere driverne til det før du har montert nytt kort.

Lenke til kommentar

Det hadde vært lettere å hjelpe deg hvis du hadde sagt noe mer om hva slags hardware det gjelder, spesielt om tidligere skjermkort. Ut i fra det lille du har opplyst om ville jeg tro at det satt et AMD-kort der tidligere og at du ikke har sørget for å avinstallere driverne til det før du har montert nytt kort.

Hei. Jeg glemte å skrive i forrige tekst at jeg prøvde også å formatere PCen for så å installere alt på nytt, men funket ikke da heller.

 

Tidligere skjermkort var ett "HTPC" Skjermkort Nvidia.

Lenke til kommentar

Du har koblet i alt som skal av strømkontakter. GTX 680 er jo ganske gla i strøm, så du må vel ha 2 stk 6/8-pin kontakter til. De bør komme fra hver sin kurs på strømforsyningen.

HVER sin kurs ja, da skjønner jeg. Jeg tenkte på det skjønner du, men har koblet i EN kabel fra PSU med begge utgangene til skjermkortet

Lenke til kommentar

 

Oppdatere bios på hovedkortet er også lurt

Hvordan gjør man det?

 

 

Først remser du opp ALL hardware som du har i maskinen, så slipper vi å lete i blinde. Også hvilket os du har.

 

Bios finner man på hovedkortprodusentens hjemmeside. Der står det også hvordan du oppdaterer bios. Noen kan oppdateres i windows, noen kan oppdateres direkte fra internett når man er inne i bios, og noen må man oppdatere med en minnepinne med fat32 filsystem på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...