Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Men søker kan forbedre karakteren innen året er omme og allikevel komme inn på opptak blant annet så lenge en er under forbedring av karakteren?

Hvis du skal forbedre karakterer for det opptaket her i 2015 forutsetter det at du har meldt deg opp til privatis eksamen, frist for det var i februar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som tørr å ha en mening på hvor mye dette vil påvirke konkuransepoengene? :)

Det blir nok utrolig vanskelig. For selv i fjor med over 4k søkere var det kun rundt 1500 som ble innkalt til opptak, og rundt 1100 som ble godkjent av nemnda. Iom at nemda ikke tar hensyn til konkurransepoeng ift egnethet (med unntak av karrakter 3 i norsk), så kan det godt hende at snittet går begge veier.

Takk for mening! Var noe sånt jeg var ute etter ;) blir ihvertfall svært spennende å se hvordan de rekordhøye søkertallene vil utspille seg på dette området. For de fleste her er det vell ikke akkuratt oppmuntrende å høre at det blir fler om beinet. Men er vell egentlig bare å tenke at man får dyktigere klassekamerater om man kommer inn! Ønsker alle veldig lykke til med forberedelsene

Lenke til kommentar

Da var følgeskjemaet kommet :)

 

Og nederst står det følgende"For å få studieplass ved Politihøgskolen i fjor måtte søkere ha minst44,2 konkurransepoengsum (for å få plass i Bodø). Siden Politihøgskolen også i år opplever økte søkertall, antas poenggrensen å stige i 2015." :nei:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det flere som har forenklede forelegg som søker? Har selv en 'mobil bot' for å bruke tlf under bilkjøring fra 2010-2011.

Noen som vet hvor mye de legger vekt på slikt, eller som evt. allerede har kommet inn med lignende forenklede forelegg?

De vektlegger det i varierende grad vil jeg si. Det kommer nok mye på hvor reflektert du er rundt hendelsen og hvilke holdninger du har til det. Sånn sett er det vel sjeldent diskvalifiserende. Flere medelever av meg som har blitt tatt i fartskontroll.

 

Jeg personlig tror poenggrensene vil ta seg til nye høyder og at vi passerer 45 poeng for "dårligste elev" i 2015. Jeg kan jo legge til at jeg faktisk kjenner vedkommende som var siste mann med sine 43,5 poeng ved fjorårets opptak, hehe :thumbup:

 

Send PM dersom dere lurer på noe! Går 1-året Bodø :)

Endret av Mantoius
Lenke til kommentar

Da ligger følgebrevet klart med totalt 32 vedlegg. Eneste jeg ikke har kontroll på er legeerklæringen, som ligger i lukket konvolutt. Det står på legeærklæringen at lege skal gi erklæring i lukket konvolutt. Den skal sendes lukket også?? Hva har dere gjort? Hadde vært kjekt å åpent for å forsikre meg om at alt er som det skal. Greit kjedelig å stryke fordi fastlegen glemte å legge ved feks audiometri :eek:

Vedr. PC-tester: Det står i følgebrev at det vil være en 4 dagers frist for å besvare. Men er hver test tidsbegrenset? (logisk - og språktest).

 

Sommerfuglene i magen som ble kolibrier har nå blitt til rabiate måker...

Lenke til kommentar

Da ligger følgebrevet klart med totalt 32 vedlegg. Eneste jeg ikke har kontroll på er legeerklæringen, som ligger i lukket konvolutt. Det står på legeærklæringen at lege skal gi erklæring i lukket konvolutt. Den skal sendes lukket også?? Hva har dere gjort? Hadde vært kjekt å åpent for å forsikre meg om at alt er som det skal. Greit kjedelig å stryke fordi fastlegen glemte å legge ved feks audiometri :eek:

 

Vedr. PC-tester: Det står i følgebrev at det vil være en 4 dagers frist for å besvare. Men er hver test tidsbegrenset? (logisk - og språktest).

 

Sommerfuglene i magen som ble kolibrier har nå blitt til rabiate måker...

 

Ikke værst! Hvor står det at legeerklæringen skal sendes lukket? Var ikke slik da jeg søkte og kom inn i 2013.

 

Du får tidsrammer for hver oppgave ja. Feks 1 min på språktest osv. Det gjelder å ha en stabil nettlinje til de testene.

Lenke til kommentar

jeg fikk legeærklæringen min i hånda på legekontoret. skrev ut selv hjemme, og tok med til legen som fylte ut sammen med meg, underveis i undersøkelsen :) Konvolutten min ligger nå klar til sending i morgen! går med nervene i spenn hver dag, tortureres psykisk av å vente på opptakstester/intervju, og til å få høre hvor mye snittet legger seg på!!

selv har jeg 45 poeng og er livredd det ikke skal holde :o

Lenke til kommentar

 

Takk for svar.

 

Det står i legeerklæringen rett over "Spørsmål som skal besvares av søkeren". "Den undersøkende lege leverer/sender legeerklæringen i lukket konvolutt til søkeren. Søkeren betaler for legeundersøkelsen".

 

http://www.phs.no/Documents/2_Studietilbud/1_Bachelor/Legeerklaring%20bachelor%20politihogskolen.pdf

Nei si det... ring opptakskontoret:)

 

Spurte opptakskontoret om det samme for ikke så lenge siden, de sa at jeg absolutt ikke mått åpne den, da det kunne oppfattes som førsøk på å "jukse" med attesten.

Lenke til kommentar

Da ligger følgebrevet klart med totalt 32 vedlegg. Eneste jeg ikke har kontroll på er legeerklæringen, som ligger i lukket konvolutt. Det står på legeærklæringen at lege skal gi erklæring i lukket konvolutt. Den skal sendes lukket også?? Hva har dere gjort? Hadde vært kjekt å åpent for å forsikre meg om at alt er som det skal. Greit kjedelig å stryke fordi fastlegen glemte å legge ved feks audiometri :eek:

 

Vedr. PC-tester: Det står i følgebrev at det vil være en 4 dagers frist for å besvare. Men er hver test tidsbegrenset? (logisk - og språktest).

 

Sommerfuglene i magen som ble kolibrier har nå blitt til rabiate måker...

 

32 vedlegg, hvordan fikk du til det? :huh:

Lenke til kommentar

 

Da ligger følgebrevet klart med totalt 32 vedlegg. Eneste jeg ikke har kontroll på er legeerklæringen, som ligger i lukket konvolutt. Det står på legeærklæringen at lege skal gi erklæring i lukket konvolutt. Den skal sendes lukket også?? Hva har dere gjort? Hadde vært kjekt å åpent for å forsikre meg om at alt er som det skal. Greit kjedelig å stryke fordi fastlegen glemte å legge ved feks audiometri :eek:

 

Vedr. PC-tester: Det står i følgebrev at det vil være en 4 dagers frist for å besvare. Men er hver test tidsbegrenset? (logisk - og språktest).

 

Sommerfuglene i magen som ble kolibrier har nå blitt til rabiate måker...

 

32 vedlegg, hvordan fikk du til det? :huh:

 

Ok, da skal jeg ikke åpne den. Krysser fingrene for at alt er i orden.

 

32 vedlegg fordi: Jeg har relevant erfaring og utdannelse samt flere år militærtjeneste. Dersom dette veier tyngre enn vitnemål fra videregående, noe jeg er ganske sikker på at det gjør, kan jeg komme inn på 23/5-regelen.

Endret av Nold
Lenke til kommentar

 

 

Da ligger følgebrevet klart med totalt 32 vedlegg. Eneste jeg ikke har kontroll på er legeerklæringen, som ligger i lukket konvolutt. Det står på legeærklæringen at lege skal gi erklæring i lukket konvolutt. Den skal sendes lukket også?? Hva har dere gjort? Hadde vært kjekt å åpent for å forsikre meg om at alt er som det skal. Greit kjedelig å stryke fordi fastlegen glemte å legge ved feks audiometri :eek:

 

Vedr. PC-tester: Det står i følgebrev at det vil være en 4 dagers frist for å besvare. Men er hver test tidsbegrenset? (logisk - og språktest).

 

Sommerfuglene i magen som ble kolibrier har nå blitt til rabiate måker...

 

32 vedlegg, hvordan fikk du til det? :huh:

 

Ok, da skal jeg ikke åpne den. Krysser fingrene for at alt er i orden.

 

32 vedlegg fordi: Jeg har relevant erfaring og utdannelse samt flere år militærtjeneste. Dersom dette veier tyngre enn vitnemål fra videregående, noe jeg er ganske sikker på at det gjør, kan jeg komme inn på 23/5-regelen.

 

Aha, så klart! Ble nesten litt stressa for at jeg hadde glemt noen papirer, men da er det jo greit! :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge man kan endre på valgt studiested? Ser at en kan endre på prioritert rekkefølge av studievalg inne på samordna opptak frem til 1. Juli, men gjelder dette også for studiested ved PHS? I følgebrevet så står nå rekkefølgen som jeg hadde satt opp på samordna opptak ved søknadsfristen 1. Mars. Er denne fastsatt og ikke mulig å endre?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge man kan endre på valgt studiested? Ser at en kan endre på prioritert rekkefølge av studievalg inne på samordna opptak frem til 1. Juli, men gjelder dette også for studiested ved PHS? I følgebrevet så står nå rekkefølgen som jeg hadde satt opp på samordna opptak ved søknadsfristen 1. Mars. Er denne fastsatt og ikke mulig å endre?

Jo, det er mulig å endre denne fram til 1. juli, selv om det står slik som det gjør på følgeskjemaet :) PHS skal bare finne deg 'egnet', mens samordna opptak har 'siste ordet' på om du kommer inn eller ei, basert på poengene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...